Wimmie skriver:
Jeg lægger ikke ord i munden på dig - du skriver jo selv det er en skam at børn ikke oplever en mor der er ør af lykke fordi hun endeligt har opnået det hun har kæmpet for.
Dermed siger du jo også at det er synd...
Nej, synd er en medlidenhedsfølelse der som oftest kommer fordi ofret har lidt et tab, af en eller anden art.
Så lad mig forklare mig i detaljer. Jeg mener det er sundt for et menneske at have noget at stå op til (andet end hus, hjem, børn, mad og mand) og jeg mener i samme åndedrag at det er sundt for børn at opleve samspillet mellem mor, arbejde, privatliv, opgaver, deadlines, det at kunne strukturere en dagligdag rundt om behov - ens egne og barnets. Jeg mener det er uendeligt godt for os som menneske at lykkes, uanset om det er som ufaglært eller som uddannet, det er sundt for vores selvopfattelse at få en løn, få noget for et arbejde vi udfører. Nej, jeg taler ikke om karriereræs, jeg taler om lige løn for et lige stykke arbejde, selvtilfredsstillelse lige ind på konto hver den 1.
Når det så er sagt, kommer vi til hvorfor jeg synes det er en skam at børn ikke oplever det. For det vise barnet noget om at livet måske er hårdt, men intet kommer let, drømmeting skal der arbejdes for og det må vi ligeså i vores familie. Det at kunne udgøre en rollemodel for barnet er min den ypperste rolle og det inkluderer at lære ham om klodens gang, økonomi, opsparing og deri: arbejde. Vil du have råd til ting, må du knokle.
Nul ondskabsfuldt i det, heller ikke selvom du strækker din forståelsesevne for at få det til at se sådan ud.
Anmeld