Wimmie skriver:
Det er da fordømmende at mene at det er en skam for børnene... med mindre du ikke kender til betydning af ordet "skam" - det du siger er jo at børnene risikerer ikke at respektere eller endda at skamme sig over at have forældre der ikke har opnået karriere og der med ikke har oplevet lykken af at have opnået "det helt store".
Hvad hvis det ikke er "det helt store" at få en karriere? Ikke alle mennesker er karriere-mennesker - og nogle bliver det måske ret sent i livet. Hvad hvis ens højeste ønske er at kunne gå hjemme og være mor på fuldtid, eller hvad hvis man har et job som ufaglært og dermed heller ikke har opnået "lykken ved at gøre karriere"?
Folks prioriteringer er forskellige, og ligefrem at mene at det er synd for børnene synes jeg er mærkeligt. Dét der ville være synd for børnene var hvis de kunne mærke at forældrene ikke var glade og at de fortrød deres valg. Eller at de gik hjemme fordi de var ufrivlligt arbejdsløse - men når det nu er selvvalgt må man jo gå ud fra at forældrene er lykkelige som de har det - og den lykke smitter vel af på børnene?
Nej, det har jeg aldrig sagt. Igen, lad nu være med at læse mellem linierne, der står intet.
Jeg synes det er ærgerligt at arbejdsdygtige kvinder vælger at gå hjemme istedet for at komme ud blandt alle os andre og få nogle anderledes oplevelser.
Fra hvor jeg sidder er det en glidebane, jeg ville føle det som en nederlag at jeg pludseligt havde fået mig selv ekskluderet fra arbejdsmarkedet. Uanset hvad grunden ville være.
Jeg har aldrig sagt det er synd for børnene, lad være med at lægge ord i munden på mig, men jeg må vel have en holdning præcis som du har en holdning til "karrierekvinder".
Sagt igen, igen, igen, igen, igen, igen: Sålænge ungerne er lykkelige, er det vel det vigtigste?
Anmeld