Ved ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg? Er du blevet trådt over tæerne fordi du hjemmepasser?
Men interessant emne, det her med DP/institution versus hjemmepasning. Jeg havde en veninde for mange år siden, hun blev altid holdt hjemme og hun var altså en smule sær, duede ikke rigtigt i de sociale omgangsformer og er nu også bosat alene, i en af yderkantsområderne uden uddannelse. Nej, sådan behøver det ikke gå, men sådan kan det gå. For vi lægger jo kimen til et succesrigt socialtliv i de ganske små år, det er der vi lærer hvad der kan gå imellem venner, bekendte og fremmede. Vi lærer at verden er et stort sted uden mor, men der er altid en der passer på os. For slet ikke at tale om selvstændighed, når det en dag kommer på tale.
For at trække på egen erfaring, så kunne jeg ikke holde drengen hjemme om jeg så ville. Der var bare ikke udfordring nok i mig og hans far til sidst, han havde så absolut brug for at komme ud blandt væsner på hans egen størrelse - det har han sundt af.
Men jeg har også på fornemmelsen at det som oftest er for moderens skyld, snarer end det er et hensyn til den lille. For det er altså sundt at have noget at stå op til, noget at glæde sig til, nogen at blive uvenner med, få en bedste ven, en sød pædagog, en pædagog der siger nej anderledes end mor og alt det der er imellem. Mennesker bliver skøre af ikke at have en plan, tror jeg 
Anmeld