hjemmepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.369 visninger
44 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

raca

jeg må lige ud med det her...

når man hjemmepasser som bevist valg

isolere man ikke barnet, men man gør noget aktivt for at se andre børn. dvs man tuller ikke bare rundt i sin egen osteklokke derhjemme.

jeg har brugt meget tid på dvs aktiviter med  børne.

mine børn er ikke morglade... jo de var det de før ste 18 mdr.in nu er de fyldt til randen af MOAR.og hvad galt er der i at børn fortrækker deres forældre?

ja det koster noget... men de er kun små den ene gang,

jeg siger ikke jeg er bedre en DP-vuggestue, men jeg kan give dem noget andet, og for MIg er det andet mere værdigfuldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

henh01

raca skriver:

isolere man ikke barnet, men man gør noget aktivt for at se andre børn. dvs man tuller ikke bare rundt i sin egen osteklokke derhjemme.

mine børn er ikke morglade... jo de var det de før ste 18 mdr.in nu er de fyldt til randen af MOAR.og hvad galt er der i at børn fortrækker deres forældre?

jeg siger ikke jeg er bedre en DP-vuggestue, men jeg kan give dem noget andet, og for MIg er det andet mere værdigfuldt

man kan deltage i legegrupper, baby svømning osv..

Vi har ikke været så meget ude endnu, men når den store skal tilbage itl skolem vil vi begynde til babysvømning osv. Jeg synes det er dejligt at have muligheden. Men med baby og en på 7 så er svømmehallen et nogo for mig alene da den store vil være i det store bassin og den lille i baby bassinet.

Anmeld

13. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Ja jeg har også gået hjemme ved mine børn, hvor den yngste nu er 3 år. De har på ingen måde taget skade, og de har alle fået et bredt kendskab til madlavning, vasketøj, havearbejde mv som andre børn ikke har.

Min den yngste kan nævne blomster navne i flæng(det er forøvrigt en dreng)

Det er en god ting at få dem godt fra start, og ja det er bestemt ikke billig og der må prioteres i indkøbene, men vi er da alle i live endnu, også uden at ha opbygget den store gæld vi regnede med ville komme.......

de af mine børn der nu går i skole, er alle sociale mennesker der ikke på nogen måde skiller sig ud i mængden, fordi vi har prioteret den"gamle måde", de har bare et lidt bredere udvalg med i bagagen, hvis man kan sige det sådan

Anmeld

13. juli 2011

Jonatansmor

Ved ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg? Er du blevet trådt over tæerne fordi du hjemmepasser?

Men interessant emne, det her med DP/institution versus hjemmepasning. Jeg havde en veninde for mange år siden, hun blev altid holdt hjemme og hun var altså en smule sær, duede ikke rigtigt i de sociale omgangsformer og er nu også bosat alene, i en af yderkantsområderne uden uddannelse. Nej, sådan behøver det ikke gå, men sådan kan det gå. For vi lægger jo kimen til et succesrigt socialtliv i de ganske små år, det er der vi lærer hvad der kan gå imellem venner, bekendte og fremmede. Vi lærer at verden er et stort sted uden mor, men der er altid en der passer på os. For slet ikke at tale om selvstændighed, når det en dag kommer på tale.

For at trække på egen erfaring, så kunne jeg ikke holde drengen hjemme om jeg så ville. Der var bare ikke udfordring nok i mig og hans far til sidst, han havde så absolut brug for at komme ud blandt væsner på hans egen størrelse - det har han sundt af.

Men jeg har også på fornemmelsen at det som oftest er for moderens skyld, snarer end det er et hensyn til den lille. For det er altså sundt at have noget at stå op til, noget at glæde sig til, nogen at blive uvenner med, få en bedste ven, en sød pædagog, en pædagog der siger nej anderledes end mor og alt det der er imellem. Mennesker bliver skøre af ikke at have en plan, tror jeg

Anmeld

13. juli 2011

marloutti

raca skriver:

Hatten af for det... Dine børn får en start på livet som ikke er mange forundt...

Anmeld

13. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Jonatansmor skriver:

Ved ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg? Er du blevet trådt over tæerne fordi du hjemmepasser?

Men interessant emne, det her med DP/institution versus hjemmepasning. Jeg havde en veninde for mange år siden, hun blev altid holdt hjemme og hun var altså en smule sær, duede ikke rigtigt i de sociale omgangsformer og er nu også bosat alene, i en af yderkantsområderne uden uddannelse. Nej, sådan behøver det ikke gå, men sådan kan det gå. For vi lægger jo kimen til et succesrigt socialtliv i de ganske små år, det er der vi lærer hvad der kan gå imellem venner, bekendte og fremmede. Vi lærer at verden er et stort sted uden mor, men der er altid en der passer på os. For slet ikke at tale om selvstændighed, når det en dag kommer på tale.

For at trække på egen erfaring, så kunne jeg ikke holde drengen hjemme om jeg så ville. Der var bare ikke udfordring nok i mig og hans far til sidst, han havde så absolut brug for at komme ud blandt væsner på hans egen størrelse - det har han sundt af.

Men jeg har også på fornemmelsen at det som oftest er for moderens skyld, snarer end det er et hensyn til den lille. For det er altså sundt at have noget at stå op til, noget at glæde sig til, nogen at blive uvenner med, få en bedste ven, en sød pædagog, en pædagog der siger nej anderledes end mor og alt det der er imellem. Mennesker bliver skøre af ikke at have en plan, tror jeg

Nej men jeg mener at børn bliver skøre af stress!!! Og det mener jeg da ihvertfald er det vi byder dem, når vi rykker dem ud af sengen kl 5.30, så skynder på dem får at de kan nå at få spist, hurtigt i tøjet (hvor de voksne tit hjælper, fordi der er travlt), ud i kulden. Alt er planlagt i dagpleje mv(måske derfor de færreste børn kan underholde dem selv!) Ved afhenyning er der stress igen, for der skal handles, laves mad, og vi skal nå til fordbold og forældremøder...........Det er altså ikke sundt for 1 under 3 år, tror jeg ikke.

Mine børn er da ikke asociale mennesker fordi de har haft mere ro på livet.....Underlig holdning egenlig.

Anmeld

13. juli 2011

musse1

raca skriver:

at gå hjemme med sine børn, er at få end masse andre værdier, de ik kan få i en dagpleje eller vuggestue. de skal ik stresses af sted.

er selv hjemmegående, og nej man behøver ik sidde hjemme hele tiden og ingen ting lave, som du siger der er legestue, man kan søge andre, som også går hjemme med sine børn, så de ser andre.

man skal bestemt bare nyde det mens man kan, man for ik den tid med børnene igen  er for sent at fortyde om 5 år, at man ik gik hjemme med sine børn. men ja er da dyrt og gå hjemme med dem, men er også dyrt at sende dem i daginstution 

Anmeld

13. juli 2011

Wimmie

Tin skriver:

Nej men jeg mener at børn bliver skøre af stress!!! Og det mener jeg da ihvertfald er det vi byder dem, når vi rykker dem ud af sengen kl 5.30, så skynder på dem får at de kan nå at få spist, hurtigt i tøjet (hvor de voksne tit hjælper, fordi der er travlt), ud i kulden. Alt er planlagt i dagpleje mv(måske derfor de færreste børn kan underholde dem selv!) Ved afhenyning er der stress igen, for der skal handles, laves mad, og vi skal nå til fordbold og forældremøder...........Det er altså ikke sundt for 1 under 3 år, tror jeg ikke.

Mine børn er da ikke asociale mennesker fordi de har haft mere ro på livet.....Underlig holdning egenlig.

Hvorfor få det til at lyde som om der skal være stress involveret? Jeg kender da masser af familier hvis børn skal i pasning som ikke stresser hverken inden aflevering eller efter afhentning...

Det kommer da an på om forældrene er de stressende typer og om de kan finde ud af arbejdsfordelingen.

Jeg har en veninde med to små børn, hun kører dem i dagpleje/børnehave og hendes mand direkte på arbejde, så henter han dem efter arbejde mens hun handler og så laver de mad sammen om aftenen. De er måske de mindst stressede personer jeg kender

Anmeld

13. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Wimmie skriver:

Hvorfor få det til at lyde som om der skal være stress involveret? Jeg kender da masser af familier hvis børn skal i pasning som ikke stresser hverken inden aflevering eller efter afhentning...

Det kommer da an på om forældrene er de stressende typer og om de kan finde ud af arbejdsfordelingen.

Jeg har en veninde med to små børn, hun kører dem i dagpleje/børnehave og hendes mand direkte på arbejde, så henter han dem efter arbejde mens hun handler og så laver de mad sammen om aftenen. De er måske de mindst stressede personer jeg kender

Ja selvfølgelig kan det da lade sig gøre, at arbejde uden at stress.

Jeg var skam udearbejdene indtil vi fik nr 3, og jeg skulle hive ungerne ud af dynen kl 5.30 hver morgen!! Jeg var den første ved lågen når de blev afleveret kl 6.20! Synes bare ikke at det var optimalt, jo jeg kunne da sagtens klare det......men ungerne virkede som nogle zombier der bare kørte der udad.....jeg er overbevist om, at de var mere stresset end jeg var, og derfor valgte vi mit job fra, så jeg kunne blive fuldtidshjemmegående, og derved tilgodese børnenes behov frem for mit eget......men må indrømme at jeg har nydt at have dem hjemme, og for engangs skyld følge deres tempo

Anmeld

13. juli 2011

Wimmie

Ja selvfølgelig kan det da lade sig gøre, at arbejde uden at stress.

Jeg var skam udearbejdene indtil vi fik nr 3, og jeg skulle hive ungerne ud af dynen kl 5.30 hver morgen!! Jeg var den første ved lågen når de blev afleveret kl 6.20! Synes bare ikke at det var optimalt, jo jeg kunne da sagtens klare det......men ungerne virkede som nogle zombier der bare kørte der udad.....jeg er overbevist om, at de var mere stresset end jeg var, og derfor valgte vi mit job fra, så jeg kunne blive fuldtidshjemmegående, og derved tilgodese børnenes behov frem for mit eget......men må indrømme at jeg har nydt at have dem hjemme, og for engangs skyld følge deres tempo

Det synes jeg også er fint

Især når det fungerer... synes bare lige du fik det til at lyde som om at alle der arbejdede og fik deres børn passet automatisk udsatte deres børn for stress

Det kommer jo også meget an på hvornår man skal møde på job, hvor langt man har til institution/DP/job, hvor lang tid man skal bruge på at blive klar om morgenen osv. Samtidig handler det jo også om måske at handle stort ind til en uge ad gangen (evt. om lørdagen eller søndagen), så man ikke skal igennem indkøbs-ræset med trætte unger hveranden dag.

Der er mange ting man selv kan gøre for at undgå for meget stress, desværre er der mange forældre der ikke ser dette og deres børns behov, og det er da synd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.