tinasmor skriver:
Jeg kan ikke forstå du oprettet er indlæg hvor du tager afstand fra alle dem der generaliserer omkring børn der bliver passet hjemme og så gør du præcis det samme om dp eller vs/bh.
Jeg hiver da ikke mine børn op kl 05.30 for at de kan komme afsted. De vågner selv kvart i 7 og det giver os god tid inden vi skal afsted en time senere. Og når jeg henter halv 4 så er det faktisk over halvdelen af alle børnene i bh som af afhentet.
Jeg kan ikke altid forstå den diskusion der er mellem hj.pasning og instution. Nogle gange virker det på mig, som om dem som går hjemme ofte tror de har fundet kimet til den hellige grav. Ikke at misforstå, for jeg synes helt sikkert at det kan være rigtig dejligt for barnet indtil de når en vis alder, hvor jeg derefter faktisk har den overbevisning, at de vil have godt at at komme ud (efter min mening omkring de 3 år) Jeg synes ikke den ene ting er bedre end den anden. Man må kigge på sit liv, sit barn og se hvad der passer en bedst. Men jeg ser ingen grund til at nogle af partnerne synes at DERES valg er bedre end andres. For vi gør jo alle hvad vi synes er bedst for vores børn og hvad der passer ind i vores liv.
Altså jeg tager ikke afstand til noget som helst!! Jeg har nemlig selv prøvet begge dele, og kunne se en stor forvanling på mine børn, da jeg kvittede mit elskede job og valgte børnene til.....ja det var det jeg gjore i mit eksempel.....for andre vil det være et afsavn at kvitte jobbet, men jeg mener stadig at børnene SKAL have første prioritet uanset hvordan man indretter sig.
Jeg vil dertil gerne tilføje, at det altså ikke er i alle erhverv, at man først kan møde op af formiddagen, og jeg mener stadig at man stresser ungerne unødigt, hvis de skal vækkes hver hverdag. Det er ikke sundt for så små børn.
Men jeg vil gerne give ret i at børn der er ældre end 3 år godt kan have stor glæde i en børnehave, men jeg mener bare ikke at det nødvendigvis er godt at placerer barnet der i over 6 timer om dagen!
Anmeld