Hvor gamle var I?? (planlagde graviditet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2011

metski83

Jeg havde prøvet at overtale min kæreste længe på alle mulige måder. Og sagt at for det første var der 9 måneders ventetid, samtidig med at vi jo nok skulle prøve nogle måneder inden det lykkedes.

Så i julen efter en julefrokost,   sagde jeg for sjovt til min lillebror, mens min kæreste var der. At vi jo skulle igang med at lave en baby efter nytår.

Min lillebror spurgte om det var rigtigt, og sagde så at det måtte han så spørge min kæreste om, for jeg ville da lige se hvad han sagde til det.

Så sagde min kæreste ja, den var god nok (Vi havde ikke aftalt det, jeg havde kun "plaget" ham)

Jeg rejste mig op fra sofaen hvor jeg lå med lidt hovedpine, for jeg troede han tog pis på mig. Men hjertebanken fik jeg godt nok ved hans svar, for kunne alligevel se, at det ikke var for sjovt.

Spurgte om han mente det, og ja mindsandten, det gjorde han. Jeg var helt oppe at køre, glemte alt om hovedpine.

Så sagde jeg, at så kunne jeg jo stoppe med  p pillerne når jeg var færdig med den bliserpakning jeg var igang med. Han skulle så lige høre hvornår det var.

D. 16 Januar skulle jeg spise den sidste p pille, og der efter have min mens, og det var ok med ham. Så pludselig var der en dag for projekt baby start.

Han havde fået et par snaps eller to, så tænkte jeg skulle lige høre ham dagen efter for at være helt sikker på at det ikke bare var snak fra en let beruset kæreste.

Da vi kom i seng kunne jeg ikke sove, jeg havde hjertebanken og en million tanker i hovedet. Han havde sagt ja, mente han det nu også om morgenen ? Jeg skulle forhåenlig inden for overskuelig fremtid være mor. Mor mor mor, det ord kørte rundt i mit hoved.

Da vi stod op dagen efter, havde jeg hjertebanken, for nu skulle han konfronteres, mente han det ?

Ja han mente det og jeg var så lykkelig.

Projekt baby var skudt igang. Nu venter vi bare på en lille spire i maven

Denne måned er 6. forsøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

mortilflere

jeg var 18 ½ år da vi smed beskyttelsen , jeg var så 1½ år om at blive gravid fødte lidt før min 21 års fødselsdag .

Vi opdagede jeg var gravid ved første undersøgelse for barnløshed.

nr 2 fik jeg som 23 årige 

nr 3 som 32 årige

nr 4 som 33 årige 

Med samme far

Anmeld

9. juli 2011

roenlund

Vi var henholdsvis 27 og 28 og havde været sammen i 8 år da vi begyndte PB, skulle først havet overtalt manden og have udd og arb. start ud af verdenen...

Anmeld

9. juli 2011

Pigent

pastry26 skriver:

Hej Alle I skønne kvinder herinde på baby.dk!!

Jeg ved ikke om jeg opretter denne tråd det rigtige sted, men here goes..

Hvor gamle var I da i begyndte at planlægge jeres graviditet? og hvorfor var det netop på det tidspunkt af Jeres liv??

Nysgerrig Pastry

Jeg vil gerne have mit først barn som 21 årige, altså før jeg er helt færdig med min uddannelse. Jeg kan nå at tag første del af min uddannelse inden jeg bliver 21 også få et barn også forsætte derefter, men det bliver nok aldrig til noget desværre. Jeg må nok vente til jeg er helt færdig udannet. Jeg vil være færdig udannet det år jeg bliver 23 også vil jeg få mit første barn det år jeg bliver 23 eller 24. Der er 6½ år til jeg er helt færdig uddannet og der er altså lang tid til når jeg sidder og tænker over det i dag. 
Min kæreste var okay med på at vi skulle have børn tidlig. Han havde det også okay med at jeg ville have den første som 21 årige. Hans familie(forældre og søskende) synes det er alt fortidlig og derefter har jeg mistet lysten til at få børn tidlig.

Nu må vi se hvad der sker.  

Anmeld

9. juli 2011

Nalle

Jeg har altid gerne ville have børn tidligt, og det ville manden også da vi havde snakket om det nogle gange, så jeg blev gravid som 16 årig, ( planlagt ) fødte da jeg var 17
Blev gravid igen da jeg var 18 ( planlagt ) og fødte, da jeg var 18

Anmeld

9. juli 2011

Anette&Sophia

pastry26 skriver:

Hej Alle I skønne kvinder herinde på baby.dk!!

Jeg ved ikke om jeg opretter denne tråd det rigtige sted, men here goes..

Hvor gamle var I da i begyndte at planlægge jeres graviditet? og hvorfor var det netop på det tidspunkt af Jeres liv??

Nysgerrig Pastry

jeg var 18 og min kæreste 26 :-)
- jeg fyldte 19 i sidste måned, og er 5 måneder henne, og min kæreste fylder snart 27 :-)

Anmeld

9. juli 2011

lille83

vi var 25 da vi startede pb, 26 da jeg fødte og nu venter jeg nr 2 og er 28. vi havde snakket om det længe da vi begge var udd og havde købt hus. blev gravid efter 3½ mdr dog tog nr 2 næsten 1 år at lave. vi har været sammen 9 år når baby kommer

Anmeld

9. juli 2011

Sof

Nu har jeg Silje på 5 år som ikke er planlagt og så venter jeg bebsen i maven som er meget planlagt.

Jeg er 24 nu og synes det er helt passende og det er den alder jeg altid gerne har villet have når jeg fik den første, men sådan skulle det ikke være og det er helt okay med mig

Jeg har gerne ville have mit første barn inden jeg blev 25, men havde ikke regnet med at det skulle være 5½ år inden jeg blev 25

Anmeld

9. juli 2011

pastry26

metski83 skriver:

Jeg havde prøvet at overtale min kæreste længe på alle mulige måder. Og sagt at for det første var der 9 måneders ventetid, samtidig med at vi jo nok skulle prøve nogle måneder inden det lykkedes.

Så i julen efter en julefrokost,   sagde jeg for sjovt til min lillebror, mens min kæreste var der. At vi jo skulle igang med at lave en baby efter nytår.

Min lillebror spurgte om det var rigtigt, og sagde så at det måtte han så spørge min kæreste om, for jeg ville da lige se hvad han sagde til det.

Så sagde min kæreste ja, den var god nok (Vi havde ikke aftalt det, jeg havde kun "plaget" ham)

Jeg rejste mig op fra sofaen hvor jeg lå med lidt hovedpine, for jeg troede han tog pis på mig. Men hjertebanken fik jeg godt nok ved hans svar, for kunne alligevel se, at det ikke var for sjovt.

Spurgte om han mente det, og ja mindsandten, det gjorde han. Jeg var helt oppe at køre, glemte alt om hovedpine.

Så sagde jeg, at så kunne jeg jo stoppe med  p pillerne når jeg var færdig med den bliserpakning jeg var igang med. Han skulle så lige høre hvornår det var.

D. 16 Januar skulle jeg spise den sidste p pille, og der efter have min mens, og det var ok med ham. Så pludselig var der en dag for projekt baby start.

Han havde fået et par snaps eller to, så tænkte jeg skulle lige høre ham dagen efter for at være helt sikker på at det ikke bare var snak fra en let beruset kæreste.

Da vi kom i seng kunne jeg ikke sove, jeg havde hjertebanken og en million tanker i hovedet. Han havde sagt ja, mente han det nu også om morgenen ? Jeg skulle forhåenlig inden for overskuelig fremtid være mor. Mor mor mor, det ord kørte rundt i mit hoved.

Da vi stod op dagen efter, havde jeg hjertebanken, for nu skulle han konfronteres, mente han det ?

Ja han mente det og jeg var så lykkelig.

Projekt baby var skudt igang. Nu venter vi bare på en lille spire i maven

Denne måned er 6. forsøg

Ja, nogengange skal der bare lidt overtagelse til..  jeg måtte da også servere tanken for min kæreste, dels fordi han er yngre end mig og da vi mødte hinanden var han et HELT andet sted og dels fordi det kom bag på mig at jeg havde sådan en pludselig følelse af "skruk-hed"..

Anmeld

9. juli 2011

pastry26

Nalle skriver:

Jeg har altid gerne ville have børn tidligt, og det ville manden også da vi havde snakket om det nogle gange, så jeg blev gravid som 16 årig, ( planlagt ) fødte da jeg var 17
Blev gravid igen da jeg var 18 ( planlagt ) og fødte, da jeg var 18

Det var godt nok tidligt!!  jeg var slet slet ikke moden nok til at få barn da jeg var 16, gik mere op i de 3 bumser jeg altid havde i panden og drengene fra min paraell klasse  Men alt respekt til dig, for at føre tingene ud i livet og gennemfører dem! Det er sgu stærkt.. og så har du måske en chance for at opleve oldebørn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.