Single mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

aya-zia

Camillakn skriver:

Altså den har jeg svaret på en gang...

Men vi tager den igen

Som sagt nej man skal ikke tage den første og den bedste.
Man skal få børn med en som ønsker det samme som en selv, et liv sammen med barnet. Og jo det er helt klart synd hvis faderen bare skrider så er han et dumt svin. At man er sat til verden med 100% kærlighed er det bedst man kan blive.

men hvad så hvis man ALDRIG finder den mand... af en eller anden grund....???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Kofoed.

Mick skriver:

Nu jeg jo mand, så det kunne jo være sjovt at vende det lidt om. Hvis jeg er single når jeg bliver 35 og gern vil ha flere børn. Så burde jeg vel bare kunne ta en rugemor eller hvordan ?

Jeg må indrømme at min kæde hopper lidt af, når en single kvinde kan få et barn uden en partner. Når et bøssepar har så svært ved at få børn.

Det er sådan set lige mit synspunkt fra den mandlig side ;-)

Ja det er nu lidt underligt, at em kvinde har større "ret"til et barn, end to mænd har. Regner med, at det er fordi det er nemmer for alle, at det bare er lidt sæd op i en kvinde, end alt det med rugemor, doner æg osv.

Men rettighederne burde da klart cære ens alligevel.

Lesbiske kan jo også "bare" få doner sæd, så det er kun mænde der har dårlige rettigheder i det med donerbørn.

Anmeld

5. juli 2011

dorthemus

Camillakn skriver:

Det har jeg bestemt ik sagt noget om at man skal få barn med en man ike elsker eller noget i den stil. Men jeg ville ikke indlede et forhold til en person hvis jeg ikke så en fremtid i det.

Så du har aldrig indledt et forhold til en mand, hvor det alligevel ikke førte til den fremtid sammen du først havde forestillet dig...???

Anmeld

5. juli 2011

Camillakn

K&S skriver:

Du kan da også sagtens have fået barn med manden (måske endda drømmemanden) og så ende ud med at være singlemor uden at barnet har kontakt til faren?

Hvorfor er det okay, hvis tiden er ved at rende ud og alderen begynder at være en faktor? Hvad er det, der gør forskellen?

Jeg kan ikke læse, hvornår du i dine udtalelser, under singler at få børn - her har jeg citeret dig i dit oprindelige indlæg:

Min 100% ærlige mening:

Nej, jeg syntes det er fedt at muligheden er der for par. Men syntes det er egoistisk at man som single vælger at få sig et barn på den måde. For det kan umuligt gavne barnet ikke at kende sin far.

Ja og det er da også synd for barnet hvis faderen skrider.

Jeg syntes der er stor forskel på om tiden er ved at løbe ud eller om man gør det i en tidlig alder. Meget stor.

Jeg syntes os det er egoistisk hvis man vælger at få et barn på den måde, hvis du har masser af tid til at finde en partner og stadig er sund og rask men vælger nej det gider jeg ikke vente på. jamen så er man da egoistisk. Nej dem under jeg intet. Det et helt korrekt, Men kan godt unde de kvinder som er i en alder at det er enten eller nu eller aldrig at de vælger at få sig et barn. Ja det har nok givet meget et andet syn på tingene det her indlæg at kvinder som er i den alder vælger at få sig et barn.

Anmeld

5. juli 2011

Kofoed.

Mutti2B skriver:

Puuuha, den tror jeg slet ikke du vil åbne herinde. Her er vi faktisk nogle stykker der netop har valgt den løsning og jeg kan love dig for at det bestemt ikke er det scenarie vi har gået drømt om.

Hvorfor skal jeg ikke ha lov til at få et barn bare fordi jeg har været uheldig i kærlighed? Hvorfor skal jeg straffes yderligere for ikke at ha fundet manden i mit liv? Tro mig der ligger mange og lange tanker bag sådan en beslutning plus en sorg over at det ikke skulle være kernefamilien.

Det er typisk kvinder der HAR børn der kommer med sådan en udtalelse som du kommer med der. Men hvis du stod i vores situation, så tror jeg nok du ville se anderledes på det. Men tillykke med at du har fået drømmen om et barn opfyldt for jeg kan godt glæde mig over andres lykke og drømme når det lykkedes for dem

Kender ikke reglerne. Men synes du ikke personligt, at man skal være en vis alder, for at kunne benytte den mulighed (selvfølgelig er der altid undtagelser)?

TS: jeg synes alle skal have lov at få bærn, som længe barnet ikke lider under forholde. Synes dog ikke man som fx 21 årig skal have lov til, at få donerbørn, da muligheden skal være en sidste udvej og ikke en "nem" løsning (hvilket det aldrig er med børn, men forstå mig ret).

Anmeld

5. juli 2011

Camillakn

dorthemus skriver:

Så du har aldrig indledt et forhold til en mand, hvor det alligevel ikke førte til den fremtid sammen du først havde forestillet dig...???

Jo det har jeg selvfølgelig, det har alle.
Men ja det kan jo også være manden som forlader en, eller at han har en bagside af et dumt svin som man først opdager senere .

Anmeld

5. juli 2011

Mutti2B

Kofoed33 skriver:

Kender ikke reglerne. Men synes du ikke personligt, at man skal være en vis alder, for at kunne benytte den mulighed (selvfølgelig er der altid undtagelser)?

TS: jeg synes alle skal have lov at få bærn, som længe barnet ikke lider under forholde. Synes dog ikke man som fx 21 årig skal have lov til, at få donerbørn, da muligheden skal være en sidste udvej og ikke en "nem" løsning (hvilket det aldrig er med børn, men forstå mig ret).

Den synes jeg meget svær. Umiddelbart jo, så synes jeg at der skal være en aldersgrænse, men hvis nu kvinden er disponeret for at gå tidligt i overgangsalder eller pga af sygdom er ved at løbe tør for tid, så synes jeg da helt klart at hun skal ha lov.

Anmeld

5. juli 2011

Kofoed.

Mutti2B skriver:

Den synes jeg meget svær. Umiddelbart jo, så synes jeg at der skal være en aldersgrænse, men hvis nu kvinden er disponeret for at gå tidligt i overgangsalder eller pga af sygdom er ved at løbe tør for tid, så synes jeg da helt klart at hun skal ha lov.

Det er det jeg mente med undtagelser

Anmeld

5. juli 2011

Mutti2B

Kofoed33 skriver:

Det er det jeg mente med undtagelser

Jamen, så er vi nok enige

Anmeld

5. juli 2011

Camillakn

aya-zia skriver:

men hvad så hvis man ALDRIG finder den mand... af en eller anden grund....???

jamen der kan jeg så nok goddt forstå man vælger det.
Men først efter jeg oprettede det her indlæg, det har givet mig et andet syn på det. Men kun hvis man gør det fordi man ik har kunne finde manden og det er ved at være sidste udvej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.