Single mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.881 visninger
52 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Camillakn

Jeg kunne ikke lade værre. Vi har lige set Danmark ifølge bubber om Det at donere sæd, modtage donor sæd og være et donor barn.

Hvad er jeres helt ÆRLIGE mening omkring det?
Skal singler have lov til at få et donorbarn?

Min 100% ærlige mening:

Nej, jeg syntes det er fedt at muligheden er der for par. Men syntes det er egoistisk at man som single vælger at få sig et barn på den måde. For det kan umuligt gavne barnet ikke at kende sin far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

bobbles

Camillakn skriver:

Jeg kunne ikke lade værre. Vi har lige set Danmark ifølge bubber om Det at donere sæd, modtage donor sæd og være et donor barn.

Min 100% ærlige mening:

Nej, jeg syntes det er fedt at muligheden er der for par. Men syntes det er egoistisk at man som single vælger at få sig et barn på den måde. For det kan umuligt gavne barnet ikke at kende sin far.

det synes jeg ærlig talt ikke der er noget galt i eftersom min svigerinde har fået barn på den måde og hun har den skønneste datter på 9 måneder.. Der er også enlige der har et stort behov for at have en lille guld klump ligesom par der heller ikke kan få børn andre end doner.. Så jeg ville sige det er helt okay..

Anmeld

5. juli 2011

Mutti2B

Camillakn skriver:

Min 100% ærlige mening:

Puuuha, den tror jeg slet ikke du vil åbne herinde. Her er vi faktisk nogle stykker der netop har valgt den løsning og jeg kan love dig for at det bestemt ikke er det scenarie vi har gået drømt om.

Hvorfor skal jeg ikke ha lov til at få et barn bare fordi jeg har været uheldig i kærlighed? Hvorfor skal jeg straffes yderligere for ikke at ha fundet manden i mit liv? Tro mig der ligger mange og lange tanker bag sådan en beslutning plus en sorg over at det ikke skulle være kernefamilien.

Det er typisk kvinder der HAR børn der kommer med sådan en udtalelse som du kommer med der. Men hvis du stod i vores situation, så tror jeg nok du ville se anderledes på det. Men tillykke med at du har fået drømmen om et barn opfyldt for jeg kan godt glæde mig over andres lykke og drømme når det lykkedes for dem

Anmeld

5. juli 2011

Madam Blå

Jeg synes det er helt i orden. Hvis jeg ikke selv, når jeg nåede en vis alder, havde fundet manden, der ville lave børn med mig - så ville jeg helt sikkert selv ty til den metode. Synes det er skønt, at det er en mulighed

Anmeld

5. juli 2011

Camillakn

Frøken Christiansen skriver:

det synes jeg ærlig talt ikke der er noget galt i eftersom min svigerinde har fået barn på den måde og hun har den skønneste datter på 9 måneder.. Der er også enlige der har et stort behov for at have en lille guld klump ligesom par der heller ikke kan få børn andre end doner.. Så jeg ville sige det er helt okay..

Det er også rigtig dejligt at hun har fået sig et barn.
Ved det er et følsomt emne jeg har smidt op her, ikke for at støde nogen overhovedet.

Men kan ikke forholde mig til tanken at man er sund og rask men ikke kan lave babyen fordi man ik har en kæreste...
Jamen så må man op på hesten og finde sig en, syntes jo det er synd for barnet ikke at kende sin far ...

Anmeld

5. juli 2011

Camillakn

Mutti2B skriver:

Puuuha, den tror jeg slet ikke du vil åbne herinde. Her er vi faktisk nogle stykker der netop har valgt den løsning og jeg kan love dig for at det bestemt ikke er det scenarie vi har gået drømt om.

Hvorfor skal jeg ikke ha lov til at få et barn bare fordi jeg har været uheldig i kærlighed? Hvorfor skal jeg straffes yderligere for ikke at ha fundet manden i mit liv? Tro mig der ligger mange og lange tanker bag sådan en beslutning plus en sorg over at det ikke skulle være kernefamilien.

Det er typisk kvinder der HAR børn der kommer med sådan en udtalelse som du kommer med der. Men hvis du stod i vores situation, så tror jeg nok du ville se anderledes på det. Men tillykke med at du har fået drømmen om et barn opfyldt for jeg kan godt glæde mig over andres lykke og drømme når det lykkedes for dem

Kan sagtens glæde mig over andre, og gør jeg bestemt os...
Det er skønt at få barn om man er single eller ej

Men jeg tager alle de slag der skulle komme, men det er nok meget et tabu emne og tror næppe jeg er den eneste med den holdning. Gravid eller ej. Det handler bare om man tør stå frem med den...

Men alt held og lykke til dig herfra

Anmeld

5. juli 2011

dorthemus

Jeg står 100 % inde for min beslutning og kan sagtens se min datter i øjnene når hun kommer og spørger en dag. At andre ikke forstår min beslutning rører mig overhovedet ikke

Dorthe, der har valgt en åben donor for at få mit ønskebarn

Anmeld

5. juli 2011

Preghiera

Mutti2B skriver:

Vil bare lige tilslutte mig din holdning, men også din pæne måde at få den henover bordet.

Anmeld

5. juli 2011

nvm

jeg synes singler har lige så meget ret til det.

min nr 3 vil jeg selv ha på den måde....

så kan slet ikke se noget galt i det...

Anmeld

5. juli 2011

Mutti2B

Camillakn skriver:

Det er også rigtig dejligt at hun har fået sig et barn.
Ved det er et følsomt emne jeg har smidt op her, ikke for at støde nogen overhovedet.

Men kan ikke forholde mig til tanken at man er sund og rask men ikke kan lave babyen fordi man ik har en kæreste...
Jamen så må man op på hesten og finde sig en, syntes jo det er synd for barnet ikke at kende sin far ...

Jeg bliver enormt provokeret når du skriver at så må man op på hesten igen og finde en mand. Det er fandme ikke let tro mig. Jeg har prøvet i maaaange år, og med den alder jeg har nu har jeg valget børn eller mand. Og så vælger jeg dælme børn og så kan jeg lede efter ham bagefter hvis han overhovedet eksisterer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.