Ben&Jerry skriver:
jeg mener at så lange at æstetikken omkring befrugtning velbevares, så er insiminering af donor børn, til enlige kvinder iorden.altså dvs. kvinde bær+føder barn.
Der kommer et tidspunkt i de fleste kvinder liv, hvor man ønsker at realisere drømmen om mand, hus, børn. For nogle kvinder må man erkende, at drømmen om mand og barn, ikke bliver en realisering i den forventede rækkefølge. og så er det fantastisk at den nye teknologi tillader at der er håb for alle.
Jeg håber og tror ikke, at det at blive insimineret med donoræg er en DRØM for de kvinder, det er en plan B, en nødløsning fordi det biologiskeur tikker og manden fortsat er udeblevet. . .
det der forarger mig med sædoner er udvælgelsen af donoræg, som i min verden er too much, mener ikke man skal vælge barn ud fra UDDANNELSE, samt indkomst, syntes det med at opsætte intiligensrate for et ufødt barn er OVERFLADISK, og oplysninger om bil er sagen uvedkommende, det er meget forkert. I virkeligheden er mandens karriere, bil, samt yndlingsmusik absolut ingen garanti for at barnet bliver inteligent.
så vælger man disse medtoder, syntes, at jeg man bør overveje de klassiske spørgsmål som højde+farve+øjenfarve

Jeg vil lige sige at jeg altså ikke har oplevet at kunne "shoppe" donor på den måde og kender heller ingen der har. På den klinik jeg går kan jeg vælge: Åben/lukket, øjenfarve, hårfarve, højde, vægt, blodtype, beskæftigelse og race. Synes også det virkede foruroligende overfladisk da de nævnte bilen, men jeg tror seriøst ikke at der nogen der vælger ud fra det