Mavesyre!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

Steph_Laurits

Prinsesse2ben skriver:

Har du prøvet med gulerødder ? de er basiske, og modvirker syre Det er bare et råd jeg har lært som sygeplejerske, og det hjælper mig en smule. 

Nej det har jeg ikke

Tager alle fif til mig og får afprøvet dem hen ad vejen (håber da ikke det bliver nødvendigt)

Har prøvet mælk indtil videre,  uden synderlig stor effekt. Og har ikke gulerødder hjemme ligenu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Steph_Laurits

Wampires skriver:

Det eneste der har taget min mavesyre er Samarin... snakkede med lægen sidst da jeg følte jeg ofte blev nødt til at tage det specielt om natten og han sagde at så længe jeg ikke overskred max antal gange pr. dag så var det ufarligt for baby at tage det...

Så tag et lille glas fyld det halvt med koldt vand og smid sådan en pose i mens du rører rundt.. og så prøv at drikke det i en slurk for at undgå smagen alt for meget.. indenfor 10 min skulle det virke hvis det kan hjælpe dig...

Jeg har nætter hvor jeg vågner pga det gør ondt af mavesyre i hals og hele vejen ned...

Må en tur på apoteket imorgen tror jeg!
Ringer dog lige til lægen imorgen tidlig og hører hvad de siger inden jeg gør noget.

Men GUD hvor er det bare belastende!!

Anmeld

5. juli 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
StephanieJ skriver:

Må en tur på apoteket imorgen tror jeg!
Ringer dog lige til lægen imorgen tidlig og hører hvad de siger inden jeg gør noget.

Men GUD hvor er det bare belastende!!

Samarin kan også købes i de fleste supermarkeder.. til ikke særlig mange penge faktisk...

den store pakke vi har pt. kostede vist nok 40 kr og der var vidst nok 50 poser i... var så et tilbud i kvickly med den da vi sidst købte for 2-3 år siden eller sådan... er ikke blevet brugt særlig meget herhjemme men det er fantastisk at have lige pt. når det bliver for meget med mavesyren...

har oplevet at det nogen gange hjalp at sætte mig anderledes eller rejse mig og gå lidt rundt og så sætte mig igen... tror hos mig det er pga lillemanden synes min mavesæk er en fin fodbold at lege med...

Anmeld

5. juli 2011

Steph_Laurits

Wampires skriver:

Samarin kan også købes i de fleste supermarkeder.. til ikke særlig mange penge faktisk...

den store pakke vi har pt. kostede vist nok 40 kr og der var vidst nok 50 poser i... var så et tilbud i kvickly med den da vi sidst købte for 2-3 år siden eller sådan... er ikke blevet brugt særlig meget herhjemme men det er fantastisk at have lige pt. når det bliver for meget med mavesyren...

har oplevet at det nogen gange hjalp at sætte mig anderledes eller rejse mig og gå lidt rundt og så sætte mig igen... tror hos mig det er pga lillemanden synes min mavesæk er en fin fodbold at lege med...

Må ud og kigge efter det imorgen og få det prøvet

Det hjælper ikke engang at ændre stilling, rejse mig eller lign. GID DET GJORDE!!!!

Tak for rådet

Anmeld

8. juli 2011

Steph_Laurits

Mut skriver:

Ja, det er træls sådan noget

Så er der en update!!

Jeg talte med en sød sød læge som sagde jeg skulle have mavesårs medicin som gerne skulle hjælpe mig!

Håber virkelig det hjælper

Anmeld

8. juli 2011

MortilCilas

StephanieJ skriver:

Hello Piger!

Er der nogen herinde der har gode råd mod mavesyre??
Jeg sidder ligenu og har utrolig meget mavesyre der hele tiden kommer op, og det er efterhånden begyndt at "gøre ondt" og svie (staves) i min hals pga. al den syre

Så håber virkelig der er gode råd at hente hos Jer  

Kærligst
StephanieJ

SØDMÆLK .. det hjælper! eller mavesyre tyggetaps. Novum Balancid, hed de vidst, dem jeg spiste .. og de smager helt okay, og hjælper!

Anmeld

8. juli 2011

Isabels-mor

Hej

Da jeg var gravid havde jeg det også, jeg spiste mariekiks og de hjalp. Men kunne spise en pakke om dagen, ikke det sundeste, men hjalp mig.

Rikke

Anmeld

8. juli 2011

Isabeau

StephanieJ skriver:

Hello Piger!

Er der nogen herinde der har gode råd mod mavesyre??
Jeg sidder ligenu og har utrolig meget mavesyre der hele tiden kommer op, og det er efterhånden begyndt at "gøre ondt" og svie (staves) i min hals pga. al den syre

Så håber virkelig der er gode råd at hente hos Jer  

Kærligst
StephanieJ

Hvis det er halsbrand, du tænker på, drikker jeg mælk og spiser mariekiks (fuldkorn - har endelig fundet dem!)

Er 5 mdr. gravid

Anmeld

8. juli 2011

Steph_Laurits

Cilas skriver:

SØDMÆLK .. det hjælper! eller mavesyre tyggetaps. Novum Balancid, hed de vidst, dem jeg spiste .. og de smager helt okay, og hjælper!

Har talt med lægen, og har fået ordineret mavesårs medicin som forhåbentlig skulle hjælpe!

Men tak for dine råd

Anmeld

8. juli 2011

Steph_Laurits

Mandal skriver:

Hej

Da jeg var gravid havde jeg det også, jeg spiste mariekiks og de hjalp. Men kunne spise en pakke om dagen, ikke det sundeste, men hjalp mig.

Rikke

Har talt med lægen, og har fået ordineret mavesårs medicin som forhåbentlig skulle hjælpe!

Men tak for dine råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.