Hvornår kom jeres strækmærker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

170811

132319 skriver:

Det er en skrøne at man kan forebygge strækmærker. Det er hormonelt og olier og cremer kan ikke hindre at de kommer. Jeg smurte med mave med olie men det var for at hindre kløe osv. Til spørgsmålet, så fik jeg tre strækmærker i hver side i anden graviditet. Det var i uge 36 og jeg fødte 36+6 så jeg kunne sikkert have fået mange flere hvis jeg var gået tiden ud

Jeg er klar over at det er hormonelt, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at et plejet smidigt maveskind giver langt færre strækmærker end et tørt og sart maveskind! Ligesom at peeling helt sikkert også vil afhjælpe problemet, da det også giver en velplejet hud. Strækmærker sidder i de øverste hudlag, og det er netop de øverste hudlag vi kan påvirke med creme osv. Så jeg er helt sikker på at det hjælper Man kan nok ikke altid forhindre, men man kan hjælpe huden med at være så sund som overhoved mulig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

170811

Trine89 skriver:

Jeg er nu 33+3 og har ikke fået nogle endnu.

Jeg har lidt på hofterne som jeg nærmest ALTID har haft. De er blevet lidt tydeligere.

but so fare er jeg sluppet

Krydser fingre for at du slipper  Vi er jo næsten lige langt

Anmeld

5. juli 2011

170811

Christine skriver:

Mine bryster er ikke rigtigt vokset under denne grvaiditet, så der er ikke kommet nogle siden sidste graviditet.. og er begge gange sluppet for strækmærker på maven, jeg skal helst føde om en uge ca. så jeg håber da ikke de når at komme.

Uh så må vi håbe de ikke kommer krybende de sidste 7 dage Og held og lykke med din fødsel, som jo er snart

Anmeld

5. juli 2011

Trine89

170811 skriver:

Krydser fingre for at du slipper  Vi er jo næsten lige langt

Mange tak også for dig..

Hehe Jah det er vi. Er det så en lille pige eller dreng du gemmer på?

Anmeld

5. juli 2011

132319

170811 skriver:

Jeg er klar over at det er hormonelt, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at et plejet smidigt maveskind giver langt færre strækmærker end et tørt og sart maveskind! Ligesom at peeling helt sikkert også vil afhjælpe problemet, da det også giver en velplejet hud. Strækmærker sidder i de øverste hudlag, og det er netop de øverste hudlag vi kan påvirke med creme osv. Så jeg er helt sikker på at det hjælper Man kan nok ikke altid forhindre, men man kan hjælpe huden med at være så sund som overhoved mulig

Sådan er det bare ikke, desværre. Min veninde spurte sig inf i fede cremer og olier og fik tusindvis af strækmærker. I min første graviditet smurte jeg mig aldrig og fik ikke et eneste.

Anmeld

5. juli 2011

Christine

170811 skriver:

Uh så må vi håbe de ikke kommer krybende de sidste 7 dage Og held og lykke med din fødsel, som jo er snart

Det ville godt nok være lidt ironisk hvis de opstår dagen før eller lignende!

Men mange tak. Ja, det er meget snart. Uhyggeligt.

Held og lykke med at undgå strækmærker! Men de forsvinder vist næsten igen for de fleste, gør de ikke?

Anmeld

5. juli 2011

170811

Trine89 skriver:

Mange tak også for dig..

Hehe Jah det er vi. Er det så en lille pige eller dreng du gemmer på?

En dreng Hva med dig?

Anmeld

5. juli 2011

Trine89

170811 skriver:

En dreng Hva med dig?

En lille hikke prinsesse (har har tit hikke)

Anmeld

5. juli 2011

170811

132319 skriver:

Sådan er det bare ikke, desværre. Min veninde spurte sig inf i fede cremer og olier og fik tusindvis af strækmærker. I min første graviditet smurte jeg mig aldrig og fik ikke et eneste.

Nogle er jo selvf mere disponeret, og tager man mange kg på så er risikoen jo også større, og jeg siger ikke man kan undgå dem overhoved Men igen - et sundt og velplejer maveskind kan jo virkelig ikke gøre strækmærkerne værre! Hvem ved hvordan hun havde set ud hvis hun ikke havde brugt creme

Anmeld

5. juli 2011

Lullaby*

uhh tror det var i uge 38 inden jeg fik strækmærker og jeg fødte 41+6. Det gik heldigvis kun udover lårene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.