Mine var slemme. Vi ringede til Hvidovre en torsdag aften, da jeg ikke vidste, hvad det var. Tog hjem igen om natten, da der ikke var noget galt med baby, og de ikke kunne sige, hvad det var. Og smerterne var også taget af.
Men om mandagen ringede vi igen, da jeg ikke havde sovet særlig meget om natten. Og min mand sagde, at jeg havde ondt, selv om jeg sov, da jeg pev i søvne.
Vi tager ud til Hvidovre efter at havde snakket med dem. Jeg blev scannet og undersøgt, men der var ikke noget at se. De kunne godt se, jeg havde ondt og næsten ikke kunne bevæge mig, så de ville ikke sende mig hjem, men tjekke for nogle andre ting.
Jeg fik en stue på svangreafsnittet. Jeg vidste egentlig ikke, jeg var indlagt før senere. Jeg troede bare, jeg ventede på at komme til ultralyd nede på røngten. De ville tjekke for nyresten og evt blodprop i benet. Det var nok ikke sandsynligt, men de ville gerne udelukke det.
Det var hverken nyresten eller en blodprop.
På 2. dagen mente de så, det kunne være forstoppelse, så jeg fik magnesia.
3. dag blev jeg heldigvis udskrevet omkring lidt over middag. Smerterne var ikke så kraftige, og jeg var kommet af med lidt.
Jeg kom dog ikke på arbejde før om fredagen. Lørdag havde jeg det fint, men om aftenen fik jeg ondt igen!
Søndag foretog jeg mig ikke så meget. Heldigvis skulle jeg til tjek hos lægen om mandagen. Og det var her jeg blev "kureret".
Jeg fortæller, jeg har været indlagt, og jeg har stadig nogle smerter. Jeg oplyser, at de mente, det var forstoppelse, men jeg altså ikke var forstoppet - i hvert fald ikke mere, men stadig havde ondt ind i mellem. Min læge siger, det kan være ligamentbåndet. Aaahh...
Jeg skal op på briksen, da hun skal mærke på min mave og måle min livmoder. Briksen er helt flad, og jeg har stadig ondt, så jeg lægger mig langsomt ned. Kan mærke det strækker i venstre side. Lægen lægger nærmest kun hænderne på min mave, da jeg får et stærkt jag i venstre side. Det føltes som om, der var noget der sprang, og tårene striller ned af mine kinder. Men kort efter mærker jeg, at min krop begynder at slappe af. Det var som om en knude gik op.
Det var det, der skulle til. At blive helt strakt ud og et lille tryk på maven, så løsnede mit ligamentbånd sig.
Når jeg siden har mærket det mindste, har jeg begyndt at strække mig.
Jeg har stort set ikke nogen smerter mere. Jeg kunne godt mærke det i venstre side, da jordemoderen i dag mærkede rundt på min mave. Men jeg har ingen smerter, når jeg står og går.