Anonym skriver:
Du er simpelthen fantastisk! 
Jeg har nogle helt fantastiske venner, og jer herinde. Det giver mig lige præcis den ro jeg behøver for at komme igennem det her. Jeg har spist lidt i dag, så langt så godt. Og har haft en superdejlig oplevelse med min nye køreskole. Og derefter kaffe i solen med en god ven.
Jeg ved at lige nu er det stadig "fredstid", og som sagt er vi enige om at give det tid og indsats, men jeg kan simpelthen ikke tro på det...
Flere har kommet med forslag om parterapi osv. - men sagen er jo i sin nøddeskal at jeg, med min uddannelse, bare er for tæt på faget til at gå i den slags terapi. Og desuden har jeg jo heller ikke LYST til at vi skal "lære at leve med hinanden". Jeg nægter at leve som roommates, min søn skal vokse op i et hjem med ÆGTE kærlighed.
Jeg glæder mig til om et år. Perspektiv og afstand.
Jeg tror du har ret i at terapi ikke vil virke grunden din uddannelse, men jeg tror stadig at rådgivning omkring hvordan I forholder jer til jeres barn i denne situation er nødvendigt, ikke for dig, men for ham, hvis han normalt har cuttet kontakten med xkærester, og du tror I vil have svært ved at blive enige om fx. samværd og hvordan I gør det her bedst muligt så jeres barn ikke tager skade, så tror jeg det kan være en fordel for dig hvis i enten bruger den rådgivning kommunen tilbyder eller statsamtet, for han vil sandsynligvis lytte anerledes til mennesker som han ikke kender og som har jeres barns bedste interessse for øje, end han vil til dig, som han jo har følelser i klemme hos, men selvfølgelig hvis det kan fungere uden, så er det jo fantastisk, og jeg håber for jer at det bliver en nem proces, også selvom den ligger lidt ude i fremtiden, jeg syntes det at du ofre dig (for det gør du jo ved at blive i noget som påvirker dig) for din søns skyld er beundringsværdigt, men husk nu også på dig selv. Børn er kompetente, det ved du selvfølgelig godt, men vil nu alligevel skrive det, og børn tilpasser sig, og så har børn bedre af to forældre der er lykkelige hver for sig end ulykkelige sammen, det at man gifter sig for så allerede kort efter finde ud af at det ikke fungere, handler jo mere om at man ønskede det så inderligt, at man tros forskellene elskede denne mand - og man derfor virkelig ønskede at det kunne fungere, og det tror jeeg godt du kan forklare din søn når han bliver gammel nok.