Macrolf skriver:
Forstår ikke lige helt hvorfor du syntes man ligefrem smadrer kroppen på sådan en dag og at det ovenikøbet er sindssygt

Det jeg spiser sådan en dag svarer til det jeg spiste mange gange om ugen før jeg lagde mine vaner om.
Nu spiser jeg kun usundt 12 gange om året og resten af tiden lever jeg super sundt og gør alt det bedste for min krop.
Jeg går ikke i byen og drikker mig fuld (og på den måde forgifter min krop), jeg falder aldrig I på nogen måde. Jeg har de her 12 gange om året hvor jeg spiser hvad jeg har lyst til uden nogen form for dårlig samvittighed. Jeg kan INTET sindssygt se I det, jeg tvivler stærkt på at man tager skade af at spise usundt en gang om måneden..
Det skrevne ord, kan være svært at tolke. Jeg kan prøve at omformulere det, så du ikke hænger dig så meget i mit ekstreme ordvalg (det er jo forskelligt, hvad man lægger i ordene).
Jeg synes, det lyder voldsomt at udsætte sin krop for sådan en stor belastning én gang om måneden. Om man tager skade på lang sigt, ved jeg ikke noget om. Men jeg ved, at kroppen skal arbejde meget for at komme af med de store mængder af affaldsstoffer, du tilfører den sådan en dag. Ang. at "booste stofskiftet": Har du prøvet at lade være og så se, hvad der sker? Om du stadig taber dig tilsvarende?
Det er fint, at det virker for dig, og jeg tager også hatten af for dit flotte vægttab. Det er overhovedet ikke en kritik af dig og din metode, for det må du selvfølgelig selv om. Og selvfølgelig er det bedre, end at spise usundt hele tiden. Jeg vil heller ikke "spille hellig", for jeg er selv meget forfalden til chokolade og kage og deslige i perioder, selvom jeg kan mærke en frygtelig eftereffekt af det dagen efter (hovedpine, kort lunte, uoplagthed m.m.) Det er mere en bekymring og en mening, der evt. kan gavne andre læsere. Jeg læser det nemlig som om, du lovpriser den metode, og andre har måske brug for flere syn på sagen, før de vælger, hvordan de vil tabe sig. Der er jo også forskel på, om man kun går op i at tabe sig, eller man ønsker at optimere forholdene for sin krop.
- Line
Anmeld