Tynens tabertråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2011

Tynen

D. 28.3.11

Vægt: 76,7     + 500g.

Har taget billeder igen i dag.
På trods af min optur i går, synes jeg bare slet ikke at der er noget at fejre.
Hold nu op hvor ser jeg lasket ud.
Arhmen... Der må da være en grænse for hvor meget hud der må være i overskud, på ryggen under bh-kanten, når man drejer sig lidt, eller hvad??!
Jeg er bange for at huden ikke kan trække sig sammen igen og at jeg får en masse løs og blævrende masse på mave og lår.

Har desuden haft en vildt dårlig træningsdag.
Havde slet ikke den psykiske energi til at holde mig i gang på løbebandet.
Jeg prøvede hele tiden at overtale mig selv til at indstille løbebåndet på et noget mildere tempo end de 10/kmt. som jeg skulle lunte i 10 min..
"Ej, nu sveder jeg", "Ej, nu må jeg hellere stoppe, nu bliver det hårdt", "Ej, jeg har det alt for varmt" og "Ej, nu får jeg da pludselig lidt ondt i mit knæ"

Jeg kæmper stadig med hovedpine og en tung fornemmelse i kroppen.
Jeg er ikke hungrende som sådan. Bare sådan i rigtig dårligt humør og det booster ikke ligefrem lysten til at kæmpe for den nye livsstil.
Øv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Tynen

D. 29.3.11

Vægt: 75,8    - 900g.

Jeg ved godt at det er forkert at veje sig selv hver dag, men jeg kan slet ikke lade være.
Det er faktisk noget som jeg glæder mig til at gøre hver morgen og aften.
Det giver mig lidt en føling med hvor jeg er i det her.

Desværre har jeg slet ikke haft lyst til at tage op og træne, og sådan har det ikke rigtig været før.
Jeg håber virkelig ikke at det er med den på nu.

-

Vel overstået træning!
Modsat igår havde jeg en super god løbedag. Det rørte mig slet ikke at skulle igennem de 10 minutter, og jeg fortsatte faktisk 2 min. mere, bare fordi...

Jeg er begyndt at blive i tvivl om styrketræningen giver nok eller om det egentlig er det jeg skal prioriterer?!
Jeg vil jo ikke "pumpes" op, men gerne tones og strammes op.
Jeg synes bare at træningen er begyndt at tage så frygtelig lang tid, og det er en af grundene til at jeg skal overtale mig selv hver eneste dag for at komme afsted.

Hvem der dog bare havde råd til en personlig træner....

Anmeld

2. juli 2011

Tynen

D. 30.3.11

Tager en fridag fra træningen idag.
Kan allerede mærke abstinenserne efter sved på panden melde sig.
Jeg er frustreret.
Jeg har en frokostdate med en veninde, og jeg er i et kæmpe dilemma.
Egentlig har jeg jo slet ikke lyst til at spise alt det "fede mad" man kan få inde i byen.
Jeg har fået bygget en okay madplan op, som jeg kan køre igennem uden at sulte alt for meget.
Ja, faktisk var der gået lidt sport i at overholde den, og nu?
Jeg har jo heller ikke lyst til at sidde og stikke i en gang slatten salat og sutte i et glas isvand.
Nu skulle jeg igennem den første test ude i samfundet, og det gør mig faktisk lidt skræmt.
Tænk, hvis jeg får tilbagefald og smider det hele på gulvet.

Noget helt andet, så synes jeg at det er så fedt hvad der sker med centimeterne på så få dage.
Men et eller andet sted, har jeg samtidig svært ved at tro det.
Har jeg mon målt forkert, eller er fedtet virkelig ved at flytte sig rundt, eller sågar måske fordufte?
Arhh... Det er næsten for godt til at være sandt...

Vægt: 75,9 kg.          - 1,5 kg.

Mål;                                              Siden start;
Overarm:  31 cm.                            - 2 cm.
Mave:       95 cm.                            - 3,5 cm.
Lår:          67 cm.                            - 1,5 cm.
Underdel:  108 cm.                          - 3 cm.
Over knæ: 46,5 cm.                        + 0,5 cm.

Bonusinfo: Bestilte "den sædvanlige" cafeburger - Dog med cola zero til.
Jeg håber og beder til at det ikke giver det store udsving på vægten.
Jeg følte mig så proppet og oppustet bagefter, og havde ikke engang lyst til dessert.
Tænk, hvad en kold tyrker kan gøre! Ingen dessert var aldrig sket før i tiden.

Anmeld

2. juli 2011

linemus

Macrolf skriver:

Forstår ikke lige helt hvorfor du syntes man ligefrem smadrer kroppen på sådan en dag og at det ovenikøbet er sindssygt

Det jeg spiser sådan en dag svarer til det jeg spiste mange gange om ugen før jeg lagde mine vaner om.

Nu spiser jeg kun usundt 12 gange om året og resten af tiden lever jeg super sundt og gør alt det bedste for min krop.

Jeg går ikke i byen og drikker mig fuld (og på den måde forgifter min krop), jeg falder aldrig I på nogen måde. Jeg har de her 12 gange om året hvor jeg spiser hvad jeg har lyst til uden nogen form for dårlig samvittighed. Jeg kan INTET sindssygt se I det, jeg tvivler stærkt på at man tager skade af at spise usundt en gang om måneden..

Det skrevne ord, kan være svært at tolke. Jeg kan prøve at omformulere det, så du ikke hænger dig så meget i mit ekstreme ordvalg (det er jo forskelligt, hvad man lægger i ordene).

Jeg synes, det lyder voldsomt at udsætte sin krop for sådan en stor belastning én gang om måneden. Om man tager skade på lang sigt, ved jeg ikke noget om. Men jeg ved, at kroppen skal arbejde meget for at komme af med de store mængder af affaldsstoffer, du tilfører den sådan en dag. Ang. at "booste stofskiftet": Har du prøvet at lade være og så se, hvad der sker? Om du stadig taber dig tilsvarende?

Det er fint, at det virker for dig, og jeg tager også hatten af for dit flotte vægttab. Det er overhovedet ikke en kritik af dig og din metode, for det må du selvfølgelig selv om. Og selvfølgelig er det bedre, end at spise usundt hele tiden. Jeg vil heller ikke "spille hellig", for jeg er selv meget forfalden til chokolade og kage og deslige i perioder, selvom jeg kan mærke en frygtelig eftereffekt af det dagen efter (hovedpine, kort lunte, uoplagthed m.m.) Det er mere en bekymring og en mening, der evt. kan gavne andre læsere. Jeg læser det nemlig som om, du lovpriser den metode, og andre har måske brug for flere syn på sagen, før de vælger, hvordan de vil tabe sig. Der er jo også forskel på, om man kun går op i at tabe sig, eller man ønsker at optimere forholdene for sin krop.

- Line

Anmeld

2. juli 2011

..

linemus skriver:

Det skrevne ord, kan være svært at tolke. Jeg kan prøve at omformulere det, så du ikke hænger dig så meget i mit ekstreme ordvalg (det er jo forskelligt, hvad man lægger i ordene).

Jeg synes, det lyder voldsomt at udsætte sin krop for sådan en stor belastning én gang om måneden. Om man tager skade på lang sigt, ved jeg ikke noget om. Men jeg ved, at kroppen skal arbejde meget for at komme af med de store mængder af affaldsstoffer, du tilfører den sådan en dag. Ang. at "booste stofskiftet": Har du prøvet at lade være og så se, hvad der sker? Om du stadig taber dig tilsvarende?

Det er fint, at det virker for dig, og jeg tager også hatten af for dit flotte vægttab. Det er overhovedet ikke en kritik af dig og din metode, for det må du selvfølgelig selv om. Og selvfølgelig er det bedre, end at spise usundt hele tiden. Jeg vil heller ikke "spille hellig", for jeg er selv meget forfalden til chokolade og kage og deslige i perioder, selvom jeg kan mærke en frygtelig eftereffekt af det dagen efter (hovedpine, kort lunte, uoplagthed m.m.) Det er mere en bekymring og en mening, der evt. kan gavne andre læsere. Jeg læser det nemlig som om, du lovpriser den metode, og andre har måske brug for flere syn på sagen, før de vælger, hvordan de vil tabe sig. Der er jo også forskel på, om man kun går op i at tabe sig, eller man ønsker at optimere forholdene for sin krop.

- Line

Jamen hver sin holdning og overbevisning

Jeg syntes det er fantastisk at have en dag hvor jeg spiser usundt og hvor jeg kan få det ud af mit system. Til hverdag lever unden nogen former for for usundt og med få kcal - så ja jeg lovpriser min måde - de 52 kilo der er røget har virkeligt gjort noget godt for mig og jeg har det fantastisk

Anmeld

25. juli 2011

Tynen

D. 8.4-11

ØV! Har haft en rigtig træls uge.
På trods af at jeg virkelig har givet den gas med motionen i denne uge, går vægten opad, og jeg synes stadig jeg ser stor og lasket ud.
Jeg trænger og hungrer virkelig efter at se resultater af træningen, både med hensyn til vægten, men i særdeleshed også i forhold til opstramning og toning.
LORT!
Har svært ved at holde begejstringen oppe og har efterhånden svært ved at tage mig sammen til at lave noget aktivt når jeg er nede at træne. Det nytter jo ikke noget alligevel.
Jeg er ved at være træt af det hele.
Træt af "forbud", træt af frugt og sunde ting og træt af at være mentalt forpligtet til at tage op at træne. Jeg orker ikke, men hvis jeg ikke får det gjort, ender jeg også med at rende rundt med dårlig samvittighed hele dagen.
Desuden er jeg ved at være træt af den manglende forståelse for min utålmodighed og dårlige humør.
Ja, jeg ved godt at jeg lige er begyndt at træne, og at man ikke kan forvente at der sker noget (Men det gør jeg nu alligevel!), og ja, jeg ved godt at det er musklerne der begynder at tage form og derved veje mere end de gjorde før (Men det var jo ligesom ikke det jeg havde håbet ved et vægttab!)

Håber snart den "periode" med sukkertrang og "modvilje" overfor den nye kostændring er overstået, så det hele bare kører på rutinen og ikke kører med spekulationer om mad og alt det jeg ikke må få...

Mål idag:                               Fra start:
Overarm: 31,5                        -1,5 cm.
Mave: 93,5                             -5 cm. 
Underdel: 108,5                      -2,5 cm.
Lår: 66,5                                - 2 cm.
Over knæ: 47                         + 1

Anmeld

29. juli 2011

Tynen

D. 13.04.11

Har seriøst givet den gas idag. Har spist ret forbudt de sidste 2 dage.
Kan mærke at min motivation er ved at dale (I takt med at vægten IKKE gør det), så orkede ikke at modstå fristelserne.

MEN - Idag opdagede jeg at jeg rent faktisk har andet end fedt i lårerne.
Mine lårmuskler er ved at kæmpe sig til sin ret, kunne jeg se, da jeg var ude og cykle.
Wow!

Mål:                                    Fra start:
Overarm: 31 cm.                 -2 cm.
Mave:      92 cm.                  -6,5 cm.
Underdel:106 cm.                 -5 cm.
Lår:         66,5 cm.               -2 cm.
Over knæ:46 cm.                 -0 cm.

Anmeld

29. juli 2011

Tynen

D. 15.04.11

Idag rundede jeg de 75 kg.
Mit første (lille) delmål. Så er der "kun" 10 kg. tilbage. før jeg er tilfreds.

Vægt: 75 kg.    - 2,4 kg. på ca. en måned.

Anmeld

29. juli 2011

Tynen

D. 24.04.11

Har lige vejet mig her til aften, selvom jeg egentlig plejer at gøre det om morgenen før morgenmaden.
- Og dælme om vægten ikke stod på 74,1!!!!
Er bare så glad!

Nu kan jeg mærke at min lyst til at kæmpe er ved at komme.
Der går efterhånden lidt sport i det, og madvanerne begynder så småt at sidde på ryggraden.

Vægt: 74,1      - 3,3 kg.!!!

Anmeld

29. juli 2011

Tynen

D. 25.04.11

Vejede mig igen her til morgen, bare for sjov skyld og der stod vægten på 73,8!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.