Christine skriver:
Tusind tak for svar! Jeg går nemlig og overvejer om jeg skal ringe og plage dem til at lave min tid til igansgættelse om til et planlagt kejsersnit i stedet for. Jo nærmere det kommer, jo mere fristende er ks 
Men det har i det mindste virket for dig og det er dejligt at høre. Men hvor langt tid sad ballonerne? Og hvor lang tid gik der ca. ialt fra du blev indlagt til du havde en baby i armene?
Det lyder som en forholdsvis hurtig og nem fødsel da den først kom godt i gang? 
Jeg tror ballonerne maks må sidde 12 timer. Nogle gange ryger de ud af sig selv, som de gjorde ved mig og så skal man hurtigt få fat på en jordemor, så der kan blive prikket hul på vandet.
Jeg blev jo indlagt om aftenen, kl. 20 tror jeg og dagen efter kl. 17.32 havde jeg min skønne dreng i armene. Men det hele gik jo først igang ved en 10 tiden om formiddagen da jeg fik ve-drop.
Når mine fødsler først er kommet igang, har det ikke være slemt, det har været optakten der for mig er hård.
Jeg fik brochure og forklaringer på hvordan man gjorde med det ballonkateder, har du ikke fået det???
Det virker til at du er lidt bange for at føde og går meget op i hvor lang tid tingene tager??? har jeg ret??
Jeg vil sige, for at berolige dig lidt, at når man først er igang og veerne arbejder med kroppen, så forsvinder ens tidsfornemmelse og den er ikke så vigtig. Det der er vigtigt er, at man arbejder med veerne og lader kroppen gøre sit for at få barnet ud. Bagefter er det den mest fantastiske følelse, når man får babyen op på maven og man har udført sådan en kæmpe bedrift det er, at føde sit barn.
Jeg synes, at hvis du er så usikker på det hele, så få en god snak med lægerne og forklar dem dine bekymringer. Det kan være de kan hjælpe dig igennem det hele, bedre end os herinde