(Ærlig) hjælp vedr. ballonkateter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

misspippi

Christine skriver:

Tusind tak for svar! Jeg går nemlig og overvejer om jeg skal ringe og plage dem til at lave min tid til igansgættelse om til et planlagt kejsersnit i stedet for. Jo nærmere det kommer, jo mere fristende er ks

Men det har i det mindste virket for dig og det er dejligt at høre. Men hvor langt tid sad ballonerne? Og hvor lang tid gik der ca. ialt fra du blev indlagt til du havde en baby i armene?

Det lyder som en forholdsvis hurtig og nem fødsel da den først kom godt i gang?

Jeg tror ballonerne maks må sidde 12 timer. Nogle gange ryger de ud af sig selv, som de gjorde ved mig og så skal man hurtigt få fat på en jordemor, så der kan blive prikket hul på vandet.

Jeg blev jo indlagt om aftenen, kl. 20 tror jeg og dagen efter kl. 17.32 havde jeg min skønne dreng i armene. Men det hele gik jo først igang ved en 10 tiden om formiddagen da jeg fik ve-drop.

Når mine fødsler først er kommet igang, har det ikke være slemt, det har været optakten der for mig er hård.

Jeg fik brochure og forklaringer på hvordan man gjorde med det ballonkateder, har du ikke fået det???

Det virker til at du er lidt bange for at føde og går meget op i hvor lang tid tingene tager??? har jeg ret??

Jeg vil sige, for at berolige dig lidt, at når man først er igang og veerne arbejder med kroppen, så forsvinder ens tidsfornemmelse og den er ikke så vigtig. Det der er vigtigt er, at man arbejder med veerne og lader kroppen gøre sit for at få barnet ud. Bagefter er det den mest fantastiske følelse, når man får babyen op på maven og man har udført sådan en kæmpe bedrift det er, at føde sit barn.

Jeg synes, at hvis du er så usikker på det hele, så få en god snak med lægerne og forklar dem dine bekymringer. Det kan være de kan hjælpe dig igennem det hele, bedre end os herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

karina pigen

jeg fødte  ved akut kejsersnit i januar i år. og blev sat igang ved ballonkaterer. var vildt nervøs. jeg kom om aften, og det va mega ubehageligt men kun fordi hende lorte lægen bare ik kunne finde ud af at ave en alm gyno undersøgelse da det var lagt , så var det det , man mærker ik rigtig de fyllder dem op, det kan føles lidt underligt men ingen smerter.. men det er forskelligt fra person til person sagde de.

da jeg kom om morgen kl 8. havde jeg åbent mig 4 cm så tog de vandet. 6 timer efter var jeg fuld åbent og efter 31 time pres veer blev det akut kejsersnit..!!

jeg er glad for jeg ik fik stik piller, det er jo ik sikkert lortet lige virker, hvor denne måde er mere sikker på du åbner dig nok til at vandet kan blive taget!!

Anmeld

24. juni 2011

celkt

Christine skriver:

Jeg tror du har ret mht kejsersnit. MEn det virker bare som den nemmere løsning fordi det tager kort tid og jeg kan da i hvert fald ikke selv gøre noget forkert, jeg ligger der jo bare. Men det er helt sikkert hårdt for kroppen.

Mht vedrop så er jeg lidt nervøs for hvis de skruer op for hurtigt. Er der så ikke større risiko for at briste? Det er nok det jeg er mest bange for. Kan lige forestille mig hvordan det må føles, av av...
Hold op det er sejt du føder dine børn så nemt når det først kommer i gang  Kan kun ønske mig det samme!! Og ja, alle siger i hvert fald at babyerne bliver større for hver graviditet, så det kan jo godt være du får en dejligt stor én

Jeg håber også du kan få lov at komme i gang selv næste gang... Gad vide om man er mindre tilbøjelig til at gå over tid efter flere fødsler?

hehe... jeg håber da ikke mine børn bliver ved med at blive større for hver gang... for når nummer et vejede 5350 g så tror jeg altså at målet er fuldt for de fleste...

du skal ikke bekymre dig om hvorvidt de skruer for hurtigt op i forhold til dit ar. De er meget opmærksomme på det, og klager du det mindste over smerter ved arret, bliver der øjeblikkeligt skruet ned igen, ( og nej, det er ikke et fif... hehe), og så ser man tiden an.

første gang for mit vedkommende skruede de langsomt op efter bogen, derfor tog det to timer før jeg overhovedet fik rigtige veer, anden gang fik den bare gas, fordi jeg tidligere havde vist at jeg godt kunne tåle det, og så skulle det bare overståes...

Anmeld

24. juni 2011

bobbles

Christine skriver:

Tak for dit svar - selv om det ikke lige er det jeg håber at høre  Men det er jo rart at kende til de evt. dårlige sider også.

Virkede det i det mindste så de kunne tage vandet? Eller var det bare helt dumt det hele..

jeg kom jo ind på fødegangen om morgen hvor den så var faldet ud om natten, de undersøgte mig men jeg var ikke åbnet så de gav mig en stik pille og sagde jeg skulle komme igen efter nogen timer, og da jeg kom igen sagde de jeg bare skulle gå hjem og komme igen i aften og få sat nyt ballon kateter op ikke noget med at undersøge mig næ nej var dårligt nået hjem så gik vandet var åbnet mig 3cm og ud røg navlesnoren og det hele gik bare galt

håber det går godt for dig..

Anmeld

24. juni 2011

Christine

misspippi skriver:

Jeg tror ballonerne maks må sidde 12 timer. Nogle gange ryger de ud af sig selv, som de gjorde ved mig og så skal man hurtigt få fat på en jordemor, så der kan blive prikket hul på vandet.

Jeg blev jo indlagt om aftenen, kl. 20 tror jeg og dagen efter kl. 17.32 havde jeg min skønne dreng i armene. Men det hele gik jo først igang ved en 10 tiden om formiddagen da jeg fik ve-drop.

Når mine fødsler først er kommet igang, har det ikke være slemt, det har været optakten der for mig er hård.

Jeg fik brochure og forklaringer på hvordan man gjorde med det ballonkateder, har du ikke fået det???

Det virker til at du er lidt bange for at føde og går meget op i hvor lang tid tingene tager??? har jeg ret??

Jeg vil sige, for at berolige dig lidt, at når man først er igang og veerne arbejder med kroppen, så forsvinder ens tidsfornemmelse og den er ikke så vigtig. Det der er vigtigt er, at man arbejder med veerne og lader kroppen gøre sit for at få barnet ud. Bagefter er det den mest fantastiske følelse, når man får babyen op på maven og man har udført sådan en kæmpe bedrift det er, at føde sit barn.

Jeg synes, at hvis du er så usikker på det hele, så få en god snak med lægerne og forklar dem dine bekymringer. Det kan være de kan hjælpe dig igennem det hele, bedre end os herinde

Nej, jeg har intet fået.. kunne ikke engang rigtigt få noget at vide da jeg var til jordemoder. Bum bum.. så skal godt nok gætte mig til en masse/håbe på det er det rigtige "valg" (jeg kan jo i princippet få ks).

Må helt ærligt indrømme at jeg aldrig har fået noget som helst ud af jordemoderbesøg og jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal henvende mig for at få fat i en læge der kan fortælle noget mere..?

Men tusind tak for dit beroligende svar, det hjælper faktisk. Og det trak da ikke helt vildt ud for dig, ikke i nærheden af så længe som jeg frygter i hvert fald. Og godt at vide at det ikke behøver sidde i alle 12 timer!
Du har ret i at jeg er nervøs, det er jeg meget. Ville ønske jeg aldrig skulle føde (hverken ks eller andet!), men er jo lidt vild med de dejlige babyer man får ud af det. Og nu har jeg jo også en færdig baby der SKAL ud..

Men tusind tak for svar!

Anmeld

24. juni 2011

Christine

celkt skriver:

hehe... jeg håber da ikke mine børn bliver ved med at blive større for hver gang... for når nummer et vejede 5350 g så tror jeg altså at målet er fuldt for de fleste...

du skal ikke bekymre dig om hvorvidt de skruer for hurtigt op i forhold til dit ar. De er meget opmærksomme på det, og klager du det mindste over smerter ved arret, bliver der øjeblikkeligt skruet ned igen, ( og nej, det er ikke et fif... hehe), og så ser man tiden an.

første gang for mit vedkommende skruede de langsomt op efter bogen, derfor tog det to timer før jeg overhovedet fik rigtige veer, anden gang fik den bare gas, fordi jeg tidligere havde vist at jeg godt kunne tåle det, og så skulle det bare overståes...

Ah ok så var nr. 2 og 3 jo mindre! Så var din første baby faktisk nærmest præcis dobbelt str. af min nr. 1 -men han var også for lille og for tidlig!

Haha sejt at du bare ville have skruet op sidste gang!!
Håber bare jeg kan bestemme det lidt selv. Får det måske på samme måde, hvem ved..

Anmeld

24. juni 2011

Christine

Frøken Christiansen skriver:

jeg kom jo ind på fødegangen om morgen hvor den så var faldet ud om natten, de undersøgte mig men jeg var ikke åbnet så de gav mig en stik pille og sagde jeg skulle komme igen efter nogen timer, og da jeg kom igen sagde de jeg bare skulle gå hjem og komme igen i aften og få sat nyt ballon kateter op ikke noget med at undersøge mig næ nej var dårligt nået hjem så gik vandet var åbnet mig 3cm og ud røg navlesnoren og det hele gik bare galt

håber det går godt for dig..

Ej det lyder bare som en masse dumme omstændigheder! Håber det bliver bedre for dig næste gang!

Og mange tak

Anmeld

24. juni 2011

bobbles

Christine skriver:

Ej det lyder bare som en masse dumme omstændigheder! Håber det bliver bedre for dig næste gang!

Og mange tak

ja håber os den snarlige fødsel bliver langt bedre end den første

Anmeld

24. juni 2011

1000Ben

Christine skriver:

Jeg har fået at vide at jeg skal sættes i gang 11. juli når jeg er 38+0 og da jeg har fået kejsersnit og desuden bliver tjekket ekstra pga. sidste fødsel, skal jeg være indlagt fra det lægges til jeg har født. Kan heller ikke få stikpiller til igangsættelse pga. tidligere ks.
Har søgt lidt på siden, men synes ikke der er så mange der har delt erfaring med den form for igangsættelse? Nogen der ved noget? Du må gerne være ærlig, vil også meget gerne kende til det knapt så gode ved den metode...

Undrer mig især over at alle jeg har hørt om har fået lagt ballonkateter om aftenen, jeg har fået at vide jeg skal møde på fødegangen kl. 8 om morgenen??

Desuden er jeg helt vildt nervøs for at skulle føde og har absolut intet gjort før at gøre mig specielt klar, for ved ikke hvad deet skulle være. Tror i det er et problem?

Har absolut ingen erfaring på det punkt, har født normalt og skal have PKS denne gang, men har de slet ikke tilbudt dig endnu et KS nu da du har fået ét før? 

Anmeld

24. juni 2011

celkt

Christine skriver:

Ah ok så var nr. 2 og 3 jo mindre! Så var din første baby faktisk nærmest præcis dobbelt str. af min nr. 1 -men han var også for lille og for tidlig!

Haha sejt at du bare ville have skruet op sidste gang!!
Håber bare jeg kan bestemme det lidt selv. Får det måske på samme måde, hvem ved..

nummer 2 og 3 var mindre, fordi de kom 11 dage før termin begge to, - nummer 1 var 14 dage over tid, så hvis du lægger 3½ uges normal fostervækst på ca. 250 om ugen oven i de ca 4200 tøserne har vejet, kommer du jo op på omkirng de fem kg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.