(Ærlig) hjælp vedr. ballonkateter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Christine

celkt skriver:

jeg vil så da lige beskrive to gode oplevelser med ballonkateter, - bare så du kan få et bud fra begge sider...

jeg har født barn nummer to og tre efter igangsættelser 10-11 dage før termin, - jeg fik også kejsersnit med nummer et...

begge gange har jeg fået lagt kateter om aftenen før sengetid, og ja, det er ikke særligt behageligt at få lagt, og nej, det er heller ikke særligt behageligt, mens det ligger der, begge gange udløste det en del milde før-veer, men det er jo ligesom det der er meningen med det..

Første gang blev jeg på barselsgangen om natten, anden gang fik jeg lov at tage hjem og sove, fordi vi bor så tæt på sygehuset. Om morgenen/formiddagen har de så taget kateteret ud, der har jeg været 3-4 cm åben begge gange, og de har kunnet tage vandet i samme åndedrag....  Efterfølgende har jeg fået vedrop begge gange og født efter henholdsvis 6 og 3 timers veer...

Alt i alt er det 1000% bedre end et kejsersnit,....

Øv jeg skal have det lagt om morgenen og så bare ligge og glo. Øv. Ved du hvor mange timer efter det er lagt, man kan tage vandet? Altså hvis det virker. Det lyder som ca. 12 timer for dig?

Derudover er det super skønt at have en positiv historie med på hospitalet når jeg kommer så langt om 2 uger.. det betyder meget!

Er vedrop meget ubehageligt? Synes jeg kun har hørt dårligt om det

Tak for dit svar, det er altså bare skønt at det kan virke godt. Og tillykke med 6 og 3 timers veer, det er da vildt flot! Håber at være lige så heldig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Da jeg skulle føde nr 5, havde jeg også haft et KS ved en tidligere fødsel, og skulle derfor have lagt ballonkaterter ved denne til igangsættelse. (jeg har gået 14 dage over tid med dem alle, og er udover 1. fødsel , der endte i akut KS, blevet igangsat med stikpiller med meget langsommelig virkning på mig)

Nu ville de prøve noget andet, da jeg åbenbart er en besværlig fødene

Jeg fik lagt det kl 8 om morgenen og fik atvide at det skulle fjernes engang til aften. SHIT......det gjore hamerne ondt og var mega ubehageligt at få lagt. Og derudover kunne de næsten ikke få det lagt ordenligt, så undervejs måtte de tilkalde en med mere forstand, mens jeg lå med stængerne i vejret og havde vildt ondt!

Nå men det blev lagt og resten af dagen havde jeg en trykkende fornemmelse omkring skambenet. Jeg gik vist også lidt underligt, men skulle blive på sygehuset.

Kl ca 20 kom en uvidene læge og sagde at nu skulle det fjernes.......det var ikke galt at få det taget ud, men jeg havde ikke åbnet mig en dyt! Jo han mente at de måske kunne komme til at tage vandet næste morgen, så nu skulle jeg bare sove så jeg var frisk til fødsel!

Zzzzzzzzzz

Kl 9 næste morgen blev jeg kørt på fødegangen og tjekket......jeg havde nu trukket mig sammen  i løbet af natten, og vandet kunne ikke tages alligevel, så et nyt ballonkateter i 12 timer ville de tilråde............. .JEG BAD OM BETÆNKNINGSTID!

Efter 1 times snakken med min mand, og efter at have tigget om stikpillerne jeg havde fået til de andre.......så besluttede jeg mig til at blive skrevet op til planlagt KS, og kl 14.12 samme eftermiddag kom min sidst fødte til verden.

Skulle jeg vælge igen, ville jeg ALDRIG NOGENSINDE vælge ballonkateter!! Det er det mest ubehagelig jeg nogensinde har prøvet, og jeg mener som en anden også skriver, det er en fis i en hornlygte!! 

Anmeld

23. juni 2011

misspippi

Jeg vil da godt fortælle dig om min oplevelse med ballonkateder.

Ved min første fødsel blev jeg sat igang med stikpiller. Det tog ca. 3 døgn fra første stikpille, så var knægten ude.

2.gang blev jeg ligeledes sat igang. Først med stikpiller. Men da vi var nået dag 5 uden nogen virkning, ville de lægge et ballonkateder.

Jeg fik det lagt om aftenen og skulle blive på sygehuset. Hvis den faldte ud, havde de kun ca. 15 min. til at prikke hul på vandet inden det hele trak sig sammen igen.

Det var absolut ikke nogen fornøjelse at få det lagt op. Det gjorde ondt og var ubehageligt. Jeg var i forvejen godt brugt i kroppen, efter at have været i gang så mange dage. Så det her gjorde det ikke bedre.

Jeg fik veer om natten, men de gik i sig selv igen om morgenen. Ballonerne faldte selv ud, da jeg skulle tisse. Heldigvis kunne min jordemor prikke hul på vandet og så skulle vi jo blot vente på at der skete noget.

Intet skete,så jeg fik ve-stimulerende. Derefter gik der ca. 6 timer med veer og efter to presseveer var knægten ude

Så det kan godt være det er meget ubehageligt at få lagt, men det virkede på mig. Og jeg vil foretrække igangsættelse fremfor kejsersnit til enhver tid, hvis jeg selv kan bestemme.

Held og lykke

Anmeld

23. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Christine skriver:

Øv jeg skal have det lagt om morgenen og så bare ligge og glo. Øv. Ved du hvor mange timer efter det er lagt, man kan tage vandet? Altså hvis det virker. Det lyder som ca. 12 timer for dig?

Derudover er det super skønt at have en positiv historie med på hospitalet når jeg kommer så langt om 2 uger.. det betyder meget!

Er vedrop meget ubehageligt? Synes jeg kun har hørt dårligt om det

Tak for dit svar, det er altså bare skønt at det kan virke godt. Og tillykke med 6 og 3 timers veer, det er da vildt flot! Håber at være lige så heldig..

Tror det er meget forskelligt vordan folk opfatter de der ve drop.

Jeg har prøvet dem en del gange, og ja veerne er meget kraftigere end almindelig egne veer. Derudover får du ikke samme pause imellem veerne, da droppet jo kan skrues op efter behov, så man kan have født inden vagtskifte (hvis du forstår hvad jeg mener)

Jeg har været meget uheldig med alle mine fødsler og har prøvet stort set alt på markedet mht igangsættelse.

Den bedste fødsel er da klart at selv gå i gang og selv at kunne holde veerne, det er jo naturligt for kroppen, og så noget som ve-drop er at presse kroppen lige lidt mere, end det er nødvendigt.

Anmeld

23. juni 2011

Christine

Tin skriver:

Tror det er meget forskelligt vordan folk opfatter de der ve drop.

Jeg har prøvet dem en del gange, og ja veerne er meget kraftigere end almindelig egne veer. Derudover får du ikke samme pause imellem veerne, da droppet jo kan skrues op efter behov, så man kan have født inden vagtskifte (hvis du forstår hvad jeg mener)

Jeg har været meget uheldig med alle mine fødsler og har prøvet stort set alt på markedet mht igangsættelse.

Den bedste fødsel er da klart at selv gå i gang og selv at kunne holde veerne, det er jo naturligt for kroppen, og så noget som ve-drop er at presse kroppen lige lidt mere, end det er nødvendigt.

Tak for din ærlige mening! Jeg ved godt nok ikke helt hvad jeg skal føle. Men jeg kan håbe jeg også får lov til at få kejsersnit hvis det ser ud til slet ikke at virke for mig. Var de helt med på at gíve dig ks eller måtte du også tigge om det?

Tror helt sikkert du har ret i at det er bedst at fødslen starter af sig selv, men efter min sidste grav/fødsel mener lærgerne ikke det er forsvarligt at jeg går til termin.

Mit problem med kejsersnit er at jeg ikke er sååå forfærdeligt gammel og jeg vil meget gerne have flere børn, men får jeg et kejsersnit mere, har jeg som udgangspunkt kun mulighed for ét barn til. Har i hvert fald fået at vide at hovedreglen er 3 kejsersnit og så ikke flere.. Og SÅ behageligt er det heller ikke med kejsersår og hæfteklammet mave

Mht vedroppet så bliver jeg godt nok sur hvis de skruer for meget op for mit! Så det tager jeg som en advarsel

Anmeld

23. juni 2011

Christine

misspippi skriver:

Jeg vil da godt fortælle dig om min oplevelse med ballonkateder.

Ved min første fødsel blev jeg sat igang med stikpiller. Det tog ca. 3 døgn fra første stikpille, så var knægten ude.

2.gang blev jeg ligeledes sat igang. Først med stikpiller. Men da vi var nået dag 5 uden nogen virkning, ville de lægge et ballonkateder.

Jeg fik det lagt om aftenen og skulle blive på sygehuset. Hvis den faldte ud, havde de kun ca. 15 min. til at prikke hul på vandet inden det hele trak sig sammen igen.

Det var absolut ikke nogen fornøjelse at få det lagt op. Det gjorde ondt og var ubehageligt. Jeg var i forvejen godt brugt i kroppen, efter at have været i gang så mange dage. Så det her gjorde det ikke bedre.

Jeg fik veer om natten, men de gik i sig selv igen om morgenen. Ballonerne faldte selv ud, da jeg skulle tisse. Heldigvis kunne min jordemor prikke hul på vandet og så skulle vi jo blot vente på at der skete noget.

Intet skete,så jeg fik ve-stimulerende. Derefter gik der ca. 6 timer med veer og efter to presseveer var knægten ude

Så det kan godt være det er meget ubehageligt at få lagt, men det virkede på mig. Og jeg vil foretrække igangsættelse fremfor kejsersnit til enhver tid, hvis jeg selv kan bestemme.

Held og lykke

Tusind tak for svar! Jeg går nemlig og overvejer om jeg skal ringe og plage dem til at lave min tid til igansgættelse om til et planlagt kejsersnit i stedet for. Jo nærmere det kommer, jo mere fristende er ks

Men det har i det mindste virket for dig og det er dejligt at høre. Men hvor langt tid sad ballonerne? Og hvor lang tid gik der ca. ialt fra du blev indlagt til du havde en baby i armene?

Det lyder som en forholdsvis hurtig og nem fødsel da den først kom godt i gang?

Anmeld

23. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Christine skriver:

Tak for din ærlige mening! Jeg ved godt nok ikke helt hvad jeg skal føle. Men jeg kan håbe jeg også får lov til at få kejsersnit hvis det ser ud til slet ikke at virke for mig. Var de helt med på at gíve dig ks eller måtte du også tigge om det?

Tror helt sikkert du har ret i at det er bedst at fødslen starter af sig selv, men efter min sidste grav/fødsel mener lærgerne ikke det er forsvarligt at jeg går til termin.

Mit problem med kejsersnit er at jeg ikke er sååå forfærdeligt gammel og jeg vil meget gerne have flere børn, men får jeg et kejsersnit mere, har jeg som udgangspunkt kun mulighed for ét barn til. Har i hvert fald fået at vide at hovedreglen er 3 kejsersnit og så ikke flere.. Og SÅ behageligt er det heller ikke med kejsersår og hæfteklammet mave

Mht vedroppet så bliver jeg godt nok sur hvis de skruer for meget op for mit! Så det tager jeg som en advarsel

Jeg fik det KS uden at skulle tigge om det, men det var så og så pga de langvarrige igangsættelser jeg i forvejen havde med i bagagen, og ikke mindst fordi jeg vidste at han var mit sidste barn. Fik nemlig også at vide at når jeg havde fået 2 KS, måtte jeg senere ikke føde normalt.

Jeg er utrolig glad for mit valg om KS, for jeg var vågen og klar under det hele, og fik ham med det samme over at ligge. Stemningen på stuen var afslappet og rolig.......mine øvrige fødsler og igangsættelser havde været meget hektiske, hvor enten barnet eller jeg har været meget medtaget efterfølgene.

Derfor var KS det rigtige valg for mig, og skulle jeg prøve igen fik de ikke lov til det ballonkateter.....mht fødsler, er det for mit vedkommende det værste jeg har oplevet, og jeg har altså været igennem 5 meget forskellige fødsler og igangsættelser

Anmeld

23. juni 2011

sandratobias

Barn 1. kejsersnit

Barn 2. fødsel ved igang sættelse...

Blir sat igang den 10 feb... Med stikpille på snor.. Efter 24 timer blir den taget ud og er 1-1½ cm åben.. 
12 feb om morgenen får jeg ballonkateter lagt op... Nej det er ikk behageligt.. Hverken og få den lagt op, og at den overhovedet er der oppe.. Men den fik skuppet det igang ved mig.. Den blev pillet ud før tid da jeg fik pænt mange veer... Du kan evt. læse min FB hvis du vil.. 
Føder den 13 feb kl 02 46..  

Anmeld

23. juni 2011

Christine

Barn 1. kejsersnit

Barn 2. fødsel ved igang sættelse...

Blir sat igang den 10 feb... Med stikpille på snor.. Efter 24 timer blir den taget ud og er 1-1½ cm åben.. 
12 feb om morgenen får jeg ballonkateter lagt op... Nej det er ikk behageligt.. Hverken og få den lagt op, og at den overhovedet er der oppe.. Men den fik skuppet det igang ved mig.. Den blev pillet ud før tid da jeg fik pænt mange veer... Du kan evt. læse min FB hvis du vil.. 
Føder den 13 feb kl 02 46..  

Dejligt at læse at det virkede! Men nu prøvede du jo også lidt forskelligt først, for at få det i gang. Og sikke en lille sød babypige du fik!

Anmeld

23. juni 2011

sandratobias

Christine skriver:

Dejligt at læse at det virkede! Men nu prøvede du jo også lidt forskelligt først, for at få det i gang. Og sikke en lille sød babypige du fik!

Mange takker ska du ha..  
Håber oz det virker for dig hvis det er.. Men jeg fik d stikpille selvom jeg havde kejsersnit 1. gang.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.