(Ærlig) hjælp vedr. ballonkateter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.742 visninger
52 svar
2 synes godt om
21. juni 2011

Christine

Jeg har fået at vide at jeg skal sættes i gang 11. juli når jeg er 38+0 og da jeg har fået kejsersnit og desuden bliver tjekket ekstra pga. sidste fødsel, skal jeg være indlagt fra det lægges til jeg har født. Kan heller ikke få stikpiller til igangsættelse pga. tidligere ks.
Har søgt lidt på siden, men synes ikke der er så mange der har delt erfaring med den form for igangsættelse? Nogen der ved noget? Du må gerne være ærlig, vil også meget gerne kende til det knapt så gode ved den metode...

Undrer mig især over at alle jeg har hørt om har fået lagt ballonkateter om aftenen, jeg har fået at vide jeg skal møde på fødegangen kl. 8 om morgenen??

Desuden er jeg helt vildt nervøs for at skulle føde og har absolut intet gjort før at gøre mig specielt klar, for ved ikke hvad deet skulle være. Tror i det er et problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Musen5

Lurer lige lidt med, da jeg finder ud af om jeg skal sættes igang på samme måde på torsdag.

Har heller ikke rigtig hørt noget om hvad fordele og ulemperne er v denne måde.

/Mette 35+2

Anmeld

21. juni 2011

Christine

Musen5 skriver:

Lurer lige lidt med, da jeg finder ud af om jeg skal sættes igang på samme måde på torsdag.

Har heller ikke rigtig hørt noget om hvad fordele og ulemperne er v denne måde.

/Mette 35+2

Håber at få nogle svar, for hverken læge eller andre har givet andet svar end "sååååå slemt er det heller ikke" og "SÅ lang tid skulle det helst ikke tage".

Så aner reelt ikke hvad der skal ske, andet end at man får to balloner "pustet op" og det lyder meget ubehageligt.. Ville også gerne vide hvor stor chancen er for at det virker som det skal.

Må du heller ikke få stikpiller?

Anmeld

21. juni 2011

Musen5

Som det er pt skal jeg til scanning og lægesamtale på torsdag for at høre om jeg blivr sat igang på min termin eller om jeg skal have ks igen (mine unger ligger fra 4200g og op)

Umiddebart har jeg intet hørt om det overhovedet andet end at jeg nemlig heller ikke måtte på stikpiller pga ks og at ballonkateteret sku gøre det nemmere at komme til at tage vandet så det ville komme igang hurtigere.

Skal nok give lyd på torsdag og vidergive hvad jeg evt får af info.

/Mette 35+2

Anmeld

21. juni 2011

Christine

Musen5 skriver:

Som det er pt skal jeg til scanning og lægesamtale på torsdag for at høre om jeg blivr sat igang på min termin eller om jeg skal have ks igen (mine unger ligger fra 4200g og op)

Umiddebart har jeg intet hørt om det overhovedet andet end at jeg nemlig heller ikke måtte på stikpiller pga ks og at ballonkateteret sku gøre det nemmere at komme til at tage vandet så det ville komme igang hurtigere.

Skal nok give lyd på torsdag og vidergive hvad jeg evt får af info.

/Mette 35+2

Super! Mange tak. Håber du får den besked du håber på

Anmeld

21. juni 2011

Chr.Kristiansen

Hejsa...

Jeg fik lagt ballonkateter da jeg blev sat igang.... Og her er min ærlige mening + oplevelse...

Jeg synes det er en værre omgang fis i en hornlygte! Jeg fik lagt det om formiddagen og blev så sendt hjem... For det første var det sindsygt ubehageligt at få lagt og for det andet havde jeg så frygteligt ondt i lænden indtil næste dag kl 10... Havde det så bare virket så havde det egentlig været okay, men jeg havde åbnet mig 1 cm og der var ikke tegn på at jeg kom videre på trods af at lægen havde sagt at det var det mest effektive...

Jeg fik lagt en stikpille samme dag som ballon katederet blev fjernet, fik veer efter 2 timer og  fødte 9 timer senere den dejligste lille pige...

men det er jo forskelligt hvordan kroppen regerer på det, så vil bestemt ikke afskrække nogle med min oplevelse... 

Anmeld

21. juni 2011

Christine

Chr.Kristiansen skriver:

Hejsa...

Jeg fik lagt ballonkateter da jeg blev sat igang.... Og her er min ærlige mening + oplevelse...

Jeg synes det er en værre omgang fis i en hornlygte! Jeg fik lagt det om formiddagen og blev så sendt hjem... For det første var det sindsygt ubehageligt at få lagt og for det andet havde jeg så frygteligt ondt i lænden indtil næste dag kl 10... Havde det så bare virket så havde det egentlig været okay, men jeg havde åbnet mig 1 cm og der var ikke tegn på at jeg kom videre på trods af at lægen havde sagt at det var det mest effektive...

Jeg fik lagt en stikpille samme dag som ballon katederet blev fjernet, fik veer efter 2 timer og  fødte 9 timer senere den dejligste lille pige...

men det er jo forskelligt hvordan kroppen regerer på det, så vil bestemt ikke afskrække nogle med min oplevelse... 

Tak for dit svar! Synes det er rart at vide hvis man risikerer at det ikke virker og hvis det er ubehageligt. Og det har sundhedspersonalet jo selvfølgelig ikke så meget lyst til at afskrække mig med.

Håber bare at det virker på mig, når jeg nu ikke må få pillerne.

Jeg troede faktisk også at man altid bruger stikpiller medmindre man er nødt til at lægge balloner?
Men godt at de fik dig i gang til sidst

Anmeld

21. juni 2011

Chr.Kristiansen

Christine skriver:

Tak for dit svar! Synes det er rart at vide hvis man risikerer at det ikke virker og hvis det er ubehageligt. Og det har sundhedspersonalet jo selvfølgelig ikke så meget lyst til at afskrække mig med.

Håber bare at det virker på mig, når jeg nu ikke må få pillerne.

Jeg troede faktisk også at man altid bruger stikpiller medmindre man er nødt til at lægge balloner?
Men godt at de fik dig i gang til sidst

Altså jeg fik afvide at jeg selv måtte vælge... og da jeg så spurgte lægen hvad han ville foreslå sade han ballonkateter fordi de så mente at kunne tage vandet dagen efter og på den måde sætte fødslen igang...

Men men, jeg tror det kommer meget an på hvordan ens krop reagerer... mange skal jo også have lagt 2 eller 3 stikpiller før der sker noget...

Men håber da at det ikke bliver alt for slemt for dig og at det virker uden problemer...

Anmeld

21. juni 2011

celkt

jeg vil så da lige beskrive to gode oplevelser med ballonkateter, - bare så du kan få et bud fra begge sider...

jeg har født barn nummer to og tre efter igangsættelser 10-11 dage før termin, - jeg fik også kejsersnit med nummer et...

begge gange har jeg fået lagt kateter om aftenen før sengetid, og ja, det er ikke særligt behageligt at få lagt, og nej, det er heller ikke særligt behageligt, mens det ligger der, begge gange udløste det en del milde før-veer, men det er jo ligesom det der er meningen med det..

Første gang blev jeg på barselsgangen om natten, anden gang fik jeg lov at tage hjem og sove, fordi vi bor så tæt på sygehuset. Om morgenen/formiddagen har de så taget kateteret ud, der har jeg været 3-4 cm åben begge gange, og de har kunnet tage vandet i samme åndedrag....  Efterfølgende har jeg fået vedrop begge gange og født efter henholdsvis 6 og 3 timers veer...

Alt i alt er det 1000% bedre end et kejsersnit,....

Anmeld

23. juni 2011

Christine

Chr.Kristiansen skriver:

Altså jeg fik afvide at jeg selv måtte vælge... og da jeg så spurgte lægen hvad han ville foreslå sade han ballonkateter fordi de så mente at kunne tage vandet dagen efter og på den måde sætte fødslen igang...

Men men, jeg tror det kommer meget an på hvordan ens krop reagerer... mange skal jo også have lagt 2 eller 3 stikpiller før der sker noget...

Men håber da at det ikke bliver alt for slemt for dig og at det virker uden problemer...

Mange tak
Synes nu alt det der med at sættes i gang er lidt skræmmende, men nu får vi se..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.