altså... kan ikke anbefale nok, at du prøver at blive sat igang, før du vælger et kejsersnit.
Det er IKKE sjovt at få kejsersnit. Udover at det er væmmeligt at skulle skæres op, kan man opleve komplikationer med bedøvelse, der er større risiko for at ens livmoder ikke vil trække sig sammen, hvilket betyder stort blodtab, (og ja, jeg oplevede selvfølgeligt begge dele ved mit kejsersnit
... ) Kejsersnittet kan have svært ved at hele, og da det er en operation kan der jo gå snask i det, jeg har en veninde, der fik stafillikokker med i købet ved sit kejsersnit...
Og selvom det heler pænt, er det smertefuldt, og du må ikke det ene eller det andet bagefter.
Barnet får ikke den 'massage' det skal have på vejen igennem fødselsvejen, og kan derfor få en sværere start.
Følelsesmæssigt bagefter kan man opleve at sidde tilbage med følelsen af at være gået glip af noget...
Det kan være svært at få amningen i gang. Og så videre og så videre.
Ja, - der er også 100 ting der er ufedt ved at føde almindeligt, og som kan gå mindre godt, men alt andet lige er det efter min mening meget bedre end et kejsersnit. For ja, du oplever sikkert ikke alle de komplikationer og følelser som jeg og mange andre har prøvet, men på den anden side, - måske gør du ?!?
Vedrop, jo, nu har jeg jo ikke prøvet andet. Og ja, sådan lige ti minutter før presseveerne, hvor der er vestorm og ens sadistiske jordemoder liiiige kommer til at skrue lidt mere op for droppet,
, der hader man det godt nok. Men på den anden side er det jo med til at få det hurtigere overstået. SÅ jeg syntes det er okay.
Det er dog min drøm at få lov at gå i fødsel selv med nummer 4, når og hvis vi skal have hende/ham om 5 år, for nu har jeg født til børn på +4200 som at smutte mandler og er ikke bleg for at binde an med en på op mod fem kg, hvilket nok bliver resultatet hvis jeg går tiden ud. Jeg kunne bare så godt tænke mig at få lov at opleve at få veer derhjemme, og mærke mine 'egne' veer, med alt hvad det medfører, men nu får vi se. Den tid, den glæde, som man siger.
Jeg håber du træffer det bedste valg for dig...