Adc-dråber ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

132319

Babyklar skriver:

mener det enten var neo eller børne afdelningen der sagde det .. 

Det lyder MEGET underligt!

Jeg synes du skal få din læge eller din sp's besyv med. Jeg ved fra egen erfaring hvor vigtigt det er.

Min søn er født 34+1 og da han var 2 måneder gammel blev han opereret for brok. Jeg fik at vide at det var meget vigtigt at han fik sine 8 jerndråber om dagen frem til han var 1 år -Også selvom det gav mavekneb. De havde før operationen set at hans blodprocent var lav og derfor fik jeg lige en reminder om hvor vigtigt det var (selvom han fik dem præcis som han skulle.)

Han blev nød til at få lactulose i en periode for at komme af med afføringen men hellere det, end en lav blodprocent 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Kath.

132319 skriver:

Det er rigtigt, det er først når de når 6 måneders alderen de kan undvære det, hvis de får 400 ml mme 

...Har selv haft et barn indlagt på neo og har efterfølgende været i praktik + timelønnet vikar det samme sted 

Nårh okay  Hvor sjovt. 

Jeg kan nu heller ikke forstå hvem der, mener de ikke skal have det. 

Jeg ville give mit barn det alligevel

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

132319 skriver:

Det lyder MEGET underligt!

Jeg synes du skal få din læge eller din sp's besyv med. Jeg ved fra egen erfaring hvor vigtigt det er.

Min søn er født 34+1 og da han var 2 måneder gammel blev han opereret for brok. Jeg fik at vide at det var meget vigtigt at han fik sine 8 jerndråber om dagen frem til han var 1 år -Også selvom det gav mavekneb. De havde før operationen set at hans blodprocent var lav og derfor fik jeg lige en reminder om hvor vigtigt det var (selvom han fik dem præcis som han skulle.)

Han blev nød til at få lactulose i en periode for at komme af med afføringen men hellere det, end en lav blodprocent 

det lyder helt vildt

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

birthee skriver:

prøv at tjekke den emballage dråberne var i, da du købte dem... der skulle det gerne stå på...

yes , der står bare at der ikke er farve stoffer osv i..

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

Okay, af sundhedsplejersken? Er det også kun når de er for tidlig født de skal have det?

Så du havde skrevet noget med at de ikke kunne mærke om de var mætte når de er for tidlig født. Cebastian tager 60 gr. på om dagen og sundhedsplejersken siger de skal tage 25 på om dagen. Tænker at det måske er fordi han spiser for meget at han for ondt? Hvad gjorde du for at give mindre mad? Hvordan tog Storm det? Blev han ikke ked af det, når han ikke måtte spise hvad han kunne?

vi blev indlagt på børneafdelingen i et døgn.. han måtte max spise hver 3time og der måtte gerne gå flere timer,.. han tog det ganske pænt... hvad har din SP sagt til at han tager så meget på ? han må spise hvad han kan når de 3timer er gået. han må dog max lig ved brystet i 30min ,, men jow det kan give dem ondt i maven og det kan blive farligt med for meget mad..

Anmeld

17. juni 2011

Kath.

Babyklar skriver:

yes , der står bare at der ikke er farve stoffer osv i..

Du kan evt. læse sundhedsstyrrelsens anbefalinger 

http://www.sst.dk/publ/off_medd/off_medd_anbefalinger_dvit.pdf

Anmeld

17. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Babyklar skriver:

vi blev indlagt på børneafdelingen i et døgn.. han måtte max spise hver 3time og der måtte gerne gå flere timer,.. han tog det ganske pænt... hvad har din SP sagt til at han tager så meget på ? han må spise hvad han kan når de 3timer er gået. han må dog max lig ved brystet i 30min ,, men jow det kan give dem ondt i maven og det kan blive farligt med for meget mad..

Jamen hun har ikke sagt noget til det. Han vil gerne ligge ved brystet konstant.

Hvad kan der ske ved det. Ved du det?

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Jamen hun har ikke sagt noget til det. Han vil gerne ligge ved brystet konstant.

Hvad kan der ske ved det. Ved du det?

frdme omkring hjertet .. det påvirket storms vejr trækning.. men rolig nu, husk det så forskellige børn vi har, så sp'en ved jo hvad hun siger til dig..

ang acd dråberne, så er de lavet på kokos og det kan give ondt i maven ..

Anmeld

17. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Babyklar skriver:

frdme omkring hjertet .. det påvirket storms vejr trækning.. men rolig nu, husk det så forskellige børn vi har, så sp'en ved jo hvad hun siger til dig..

ang acd dråberne, så er de lavet på kokos og det kan give ondt i maven ..

Tror lige jeg skal hører sundhedsplejersken, hun kommer mandag.

Okay, ved du om der er alternativer, eller må vi bare fortsætte med at give dråberne selvom de giver avs i maven?

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Tror lige jeg skal hører sundhedsplejersken, hun kommer mandag.

Okay, ved du om der er alternativer, eller må vi bare fortsætte med at give dråberne selvom de giver avs i maven?

neej, så jeg ringer til spen imorgen eller neo afdelningen og høre ad.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.