Adc-dråber ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Kath.

132319 skriver:

Får han da flaske?

For ellers SKAL præmature have jern fra de er 1 måned! 

Er i praktik på en neonatal afd. i øjeblikket og præmature, skal have jern, også selv om de for modermælkserstatning med jern-tilskud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Moar2011

132319 skriver:

Ej, hvem søren har så sagt at han ikke få jerndråber?  

Præmature har ikke opbygget de samme jerndepoter som mature og skal derfor fra de er 1 måned gammel, have jerndråber. Hvis ikke kan det gå ud over deres blodprocent!

mener det enten var neo eller børne afdelningen der sagde det .. 

Anmeld

17. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Babyklar skriver:

er din for tidlig født ? - for det hvis derfor de skal have dem .. ellers er der D-dråber men ved ikk om det indholder det samme .. jeg ville i hvertfald undersøge det tilbunds..

Ja, han er født 36+1

Troede faktisk alle skulle have dem. Der kan man bare se.

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Ja, han er født 36+1

Troede faktisk alle skulle have dem. Der kan man bare se.

storm blev født 33+3 ..

får din jern `?

Anmeld

17. juni 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Babyklar skriver:

storm blev født 33+3 ..

får din jern `?

Nej det gør han ikke. Men han er heller ikke en måned endnu. Er det ikke først fra de er en måned?

Anmeld

17. juni 2011

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Nej det gør han ikke. Men han er heller ikke en måned endnu. Er det ikke først fra de er en måned?

jow det er det . storm får dem ikk, jeg fik afvide han ikk sku have dem

Anmeld

17. juni 2011

birthee

anmaj skriver:

sådan var det også med begge mine... vi nåede lige at give d-dråber til nr 2 i 2 dage og kunne mærke rigtig meget uro, og så stoppede vi med det samme, for vi bøvlede længe sidst uden helt at vide hvad der var galt...

acd har ikke givet problemer her overhovedet..

Er din dreng født til tiden??? Jeg fik nemlig af vide af min SP da min mødregruppe blev startet op, at man ikke måtte give acd-dråber til børn født til tiden, pga. risikoen for at de ville få for meget a-vitamin... men der skulle findes d-dråber der ikke er lavet på kokos-olie...

Anmeld

17. juni 2011

sommerbarn<3

Babyklar skriver:

jow det er det . storm får dem ikk, jeg fik afvide han ikk sku have dem

Okay, af sundhedsplejersken? Er det også kun når de er for tidlig født de skal have det?

Så du havde skrevet noget med at de ikke kunne mærke om de var mætte når de er for tidlig født. Cebastian tager 60 gr. på om dagen og sundhedsplejersken siger de skal tage 25 på om dagen. Tænker at det måske er fordi han spiser for meget at han for ondt? Hvad gjorde du for at give mindre mad? Hvordan tog Storm det? Blev han ikke ked af det, når han ikke måtte spise hvad han kunne?

Anmeld

17. juni 2011

132319

Kath. skriver:

Er i praktik på en neonatal afd. i øjeblikket og præmature, skal have jern, også selv om de for modermælkserstatning med jern-tilskud 

Det er rigtigt, det er først når de når 6 måneders alderen de kan undvære det, hvis de får 400 ml mme 

...Har selv haft et barn indlagt på neo og har efterfølgende været i praktik + timelønnet vikar det samme sted 

Anmeld

17. juni 2011

birthee

Babyklar skriver:

kan ikk finde noget hvor der står at der er det i 

prøv at tjekke den emballage dråberne var i, da du købte dem... der skulle det gerne stå på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.