Update på livet som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

N&J

MorTilGustav skriver:

Hejsa!
Ja, jeg har ikke brugt baby.dk så meget det sidste stykke tid, må jeg indrømme. Der er nok at se til  
Gustav har det strålende, bortset fra at han godt nok har været meget syg siden han startede i VS. Han er nærmest konstant snottet og hoster rigtig grimt. Han er hjemme med feber i hvert fald to gange i måneden, men SP var her i går og siger at det er ganske normalt indtil 2-årsalderen, hvor deres immunforsvar endelig burde være mere stabilt. Krydser fingre!
Men han er en super glad og frisk dreng med masser af nysgerrighed og gåpåmod og det er bare skønt at se
Der er ikke sket så meget med mor her.. Har udskudt mit speciale alt for længe nu og har heller ikke mere SU så den må stå på slutlån det sidste halve år. Tiden flyver bare afsted, og koncentrationen er sgu svær at holde når der er 1000 ting at se til..
Har efterhånden vænnet mig så meget til single-tilværelsen, at jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det ville være også at have en mand i huset.. Men kan mærke at jeg ofte bliver ret rastløs især i weekenderne, og har brug for at komme ud og møde nye mennesker. Det kan være træls at sidde hele ugen alene om aftenen, må jeg indrømme.
Gustavs far har jeg stadig ikke kontakt til.. Mødte ham dog tilfældigt på en bar i marts hvor i snakkede lidt, og han indrømmende, at han var dybt egoistisk, og vidste han ikke gjorde "det rigtige".. Han kan dog stadig ikke se sig selv i "far-rollen" og holder sig derfor væk og har endnu ikke set lille Gus 
Vi skulle næsten holde et lille "single-træf" engang her til sommer?

Ja, dig har man ikke set meget til Cecilie, men godt at høre det går godt tros sygdom - kan godt forstå det kan være svært at komme i gang med specialet, men mon ikke en sommerferie med lidt fri kan give dig ny energi. 

Jeg forstår altså ikke hans far, for hold da op hvor bliver den dreng da bare lækre og lækre med tiden.. men ja vores børns fædre går glip af noget meget stort.  

Jeg er helt klar med en en tur i sommerferien, er i jylland fra sidst i juni til midt i juli, så det kunne jo være vi endelig kunne få den singletur vi har snakket om så længe - der er sikker også andre der kunne overtales

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Leneur

N&J skriver:

Det lyder da til hun trives, og er lidt hurtigere med det motoriske, så skal det andet nok komme med tiden

Manden skal nok dukke op engang når vi er klar til det, indtil da lyder det da som en rigtig god ide at arbejde med dig selv så du undgår at gå ned, vidste slet ikke at det havde været så slemt - det er jeg da ked af at høre, troede også at han havde tabt eller opgivet sagen - men vil da krydse finger for jer  og håbe på det falder ud til din og Siljes fordel til august. 

Tusind tak for det, altid rart med lidt støtte og håber selvfølgelig også at det bliver godt men ventetiden er lang....

Anmeld

12. juni 2011

forår

Hej

Jeg er heller ikke en af  de mest aktive herinde, men jeg er her

Livia er nu 19mdr og er en rigtig vildbasse. De kalder hende teenager nede i vuggeren 

Det går strygende i vuggestuen, hun elsker det og har stadig ikke til dato reageret på det, så det er bare så dejligt. Hun har dog været en del syg. Hun har fået dræn da hun har haft MØB så mange gange.

Jeg arbejder stadig sammen med hendes far, men der er ikke noget. Han har ikke noget med Livia at gøre overhovedet og har kun set hende da jeg var på barsel og hade hende med på arbejde. Men jeg er ligeglad med ham og har været det hele tiden, så det rører ikke mig at vi arbejder samme sted.

Jeg har dig valgt at flytte til jylland igen. jeg bor på sjælland uden noget familie til at hjælp en gang imellem. Så vi flytter d 23 juli. Det meste er faldet på plads. Vi har fået en 3 værelses lejlighed med en lille have, Livia har fået plads i vuggestue og jeg har fået job....nu mangler jeg "bare lige" at få solgt med lejlighed her i Søborg...anyone??!

Super hyggeligt at læse en lille update fra jer alleman har jo luret lidt med fra sidelinjen

kram

Dea

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. juni 2011

Livas mor

Jeg er dog ikke enlig mor, men synes nu alligevel at tråden  var spændende. Dejligt at høre du har fundet dig til rette med jeres nye liv.. Og vil bare lige knytte en kommentar til "det farlige Nordvest", bor der selv og her er nu dejligt, selv om andre folks forestillinger

Anmeld

12. juni 2011

N&J

forår skriver:

Hej

Jeg er heller ikke en af  de mest aktive herinde, men jeg er her

Livia er nu 19mdr og er en rigtig vildbasse. De kalder hende teenager nede i vuggeren 

Det går strygende i vuggestuen, hun elsker det og har stadig ikke til dato reageret på det, så det er bare så dejligt. Hun har dog været en del syg. Hun har fået dræn da hun har haft MØB så mange gange.

Jeg arbejder stadig sammen med hendes far, men der er ikke noget. Han har ikke noget med Livia at gøre overhovedet og har kun set hende da jeg var på barsel og hade hende med på arbejde. Men jeg er ligeglad med ham og har været det hele tiden, så det rører ikke mig at vi arbejder samme sted.

Jeg har dig valgt at flytte til jylland igen. jeg bor på sjælland uden noget familie til at hjælp en gang imellem. Så vi flytter d 23 juli. Det meste er faldet på plads. Vi har fået en 3 værelses lejlighed med en lille have, Livia har fået plads i vuggestue og jeg har fået job....nu mangler jeg "bare lige" at få solgt med lejlighed her i Søborg...anyone??!

Super hyggeligt at læse en lille update fra jer alleman har jo luret lidt med fra sidelinjen

kram

Dea

Godt at høre at du stadig er her Dea, en lille teenager, så er du også blevet velsignet med den dejlige trosalder. 

Det lyder da hyggeligt at I flytter til jylland igen, kan godt forstå at I vil tættere på familien, vi gjorde jo lidt det modsatte, men den del savner jeg også efter vi er flyttet, så held og lykke med det.

Anmeld

12. juni 2011

N&J

Livas mor skriver:

Jeg er dog ikke enlig mor, men synes nu alligevel at tråden  var spændende. Dejligt at høre du har fundet dig til rette med jeres nye liv.. Og vil bare lige knytte en kommentar til "det farlige Nordvest", bor der selv og her er nu dejligt, selv om andre folks forestillinger

Du er da velkommen til at lure alt det du vil, man har vist altid en ide om visse bydele i kbh, jeg føler mig dog aldrig utryg hverken i nv eller på nørrebro.. 

Anmeld

13. juni 2011

Sees

Klokken er 02.21, og her ligger jeg og kan absolut ikke sove.
Har vendt fuldstændig op og ned på nat og dag, efter 24 timers uafbrudt Le Mans i flimmeren .. Jeg gør de hvert år, og jeg lærer det sgu aldrig

MEN JANE, godt initiativ - Jeg vil da også gerne fortælle lidt om hvordan det går os her, og jeg er helt klar på en single mom's out, dag/aften, i sommerferien, hvis det kan blive her i Jylland

Lidt forhistorie for dem der ikke kender mig:
Jeg fandt først ud af at jeg var gravid meget sent i min graviditet, og på daværende tidspunkt var jeg stadig sammen med faderen. Han arbejdede i Frankrig, og fik derfor besked om graviditeten over telefon - Synd for ham, men andet kunne jeg ikke gøre.
I starten var han med på det, men efter at han havde givet sine forældre besked droppede han det, og siden har jeg ikke haft kontakt til ham, udover det vi har haft igennem statsamtet, da han bad om faderskabstest.

Fødte Emil i maj 2009, og var enlig, indtil jeg mødte Lasse i starten af 2010. Vi blev kærester, og købte hus, men en måned inden vi skulle flytte ind, valgte Lasse at gå fra mig.
En KÆMPE nedtur for mig, og vi væltede simpelthen i uheld.
Jeg blev overfaldet, og blev også syg - Emil blev "overfaldet" i sin klapvogn, og det hele var simpelthen den rene elendighed.

MEN, nu går det fremad - Jeg har stadig min depression og min angst, men har alligevel valgt at tage mine studier op igen. Er så småt begyndt, og har allerede scoret mig 4 10-taller og et 12-tal!
Desværre har jeg også fået konstateret hud og modermærkekræft, men jeg er i behandling, og det hele skrider fremad.
Grundet kræften har jeg valgt at sidde mine planer om flytning til Aalborg, lidt på standby, da jeg har et stort behov for mine nærmeste, og især min mor, i denne tid.

Emil er en dreng, med stort D, og kommer hjem fra dagpleje hver dag med jord under neglene og møg beskidt - Det kan vi li', en rigtig EMIL!!
Hans sprog er, ifølge DP og læge yderst godt, og han bruger også en mund uden lige. Han er dog lidt af en klodsmajor, men det ligger til familien
Han blev 2 år, den 26. maj, og det blev selvfølgelig fejret med det helt store kagebord - Sikke en succes.

Tjaa - Ellers har vi det nu egentlig meget godt. Jeg er begyndt at se lidt til en fyr - Men ved endnu ikke hvor seriøst det er, så mere info får I ikke

Dejligt at læse om alle jer andre, og at I også nyder livet med jeres dejlige unger!

I kan lige få et par (HAHA - MANGE!) billeder af hvad vi har lavet sammen, og hver for sig, den seneste tid

STOOORE sommer- Mette, som nyder livet, trods sygdom og andet bøvl!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. juni 2011

N&J

Sees. skriver:

Har vendt fuldstændig op og ned på nat og dag, efter 24 timers uafbrudt Le Mans i flimmeren .. Jeg gør de hvert år, og jeg lærer det sgu aldrig

MEN JANE, godt initiativ - Jeg vil da også gerne fortælle lidt om hvordan det går os her, og jeg er helt klar på en single mom's out, dag/aften, i sommerferien, hvis det kan blive her i Jylland

Jeg fandt først ud af at jeg var gravid meget sent i min graviditet, og på daværende tidspunkt var jeg stadig sammen med faderen. Han arbejdede i Frankrig, og fik derfor besked om graviditeten over telefon - Synd for ham, men andet kunne jeg ikke gøre.
I starten var han med på det, men efter at han havde givet sine forældre besked droppede han det, og siden har jeg ikke haft kontakt til ham, udover det vi har haft igennem statsamtet, da han bad om faderskabstest.

Fødte Emil i maj 2009, og var enlig, indtil jeg mødte Lasse i starten af 2010. Vi blev kærester, og købte hus, men en måned inden vi skulle flytte ind, valgte Lasse at gå fra mig.
Jeg blev overfaldet, og blev også syg - Emil blev "overfaldet" i sin klapvogn, og det hele var simpelthen den rene elendighed.

MEN, nu går det fremad - Jeg har stadig min depression og min angst, men har alligevel valgt at tage mine studier op igen. Er så småt begyndt, og har allerede scoret mig 4 10-taller og et 12-tal!
Desværre har jeg også fået konstateret hud og modermærkekræft, men jeg er i behandling, og det hele skrider fremad.
Grundet kræften har jeg valgt at sidde mine planer om flytning til Aalborg, lidt på standby, da jeg har et stort behov for mine nærmeste, og især min mor, i denne tid.

Emil er en dreng, med stort D, og kommer hjem fra dagpleje hver dag med jord under neglene og møg beskidt - Det kan vi li', en rigtig EMIL!!
Hans sprog er, ifølge DP og læge yderst godt, og han bruger også en mund uden lige. Han er dog lidt af en klodsmajor, men det ligger til familien
Han blev 2 år, den 26. maj, og det blev selvfølgelig fejret med det helt store kagebord - Sikke en succes.

Tjaa - Ellers har vi det nu egentlig meget godt. Jeg er begyndt at se lidt til en fyr - Men ved endnu ikke hvor seriøst det er, så mere info får I ikke

Dejligt at læse om alle jer andre, og at I også nyder livet med jeres dejlige unger!

I kan lige få et par (HAHA - MANGE!) billeder af hvad vi har lavet sammen, og hver for sig, den seneste tid

Godt at høre fra dig Mette.. 

Dejligt at Emil han trives og har det godt, det viser billederne tydeligt.

Men er da ked af at høre at du skal kæmpe med så meget, håber det snart går i orden igen.. 

Og hvis det er muligt at finde en dag her i sommerferien i jylland, og min fod er gået i orden igen, så er vi da allerede et par stykker der er med på en single tur.. 

Anmeld

15. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sees. skriver:

Du er Så sej!!! Og Ihhh hvor er jeg ked af vi ikke var på Skive i år. Havde da været hygge lige at sige hej. 

Anmeld

15. juni 2011

Olivers-Moar

Lige hvad jeg synes der var brug for her på baby, jeg vil også gerne være med:-)

Hvor skal man starte?

Jeg hedder Mette og er 26 år gammel, jeg blev gravid på p-piller som 22 årig og sammen med min kæreste besluttede vi at beholde barnet, eller det vil nok nærmere sige jeg fik ham overtalt jeg kunne ikke få en abort og gav ham egentlig et valg. Han valgte så at blive og være en familie med os- Det gik ikke så godt da Oliver blev født begyndte Stefan (Olivers far) at gå meget i byen og arbejde rigtig meget så jeg følte hurtigt jeg var alene om alt. Da oliver var 7 måneder flyttede vi fra hinanden med henblik på at få forholdet til at fungerer. Vi boede så hver for sig til Oliver var 1½, hvor vi igen flyttede sammen i håb om det ville gå men nej endnu engang gik det galt blot 3 måneder efter. Stefan og jeg har været rigtig meget igennem siden vi gik fra hinanden.

Det har været utrolig hårdt at blive alene mor men vil også sige at jeg jo ikke har Oliver hele tiden han er hos sin far hver mandag tirsdag og hver anden weekend og vi bor meget tæt på hinanden - så på den måde er det oki.

Til dagligt er jeg ved at afslutte HG sammen med *Sofie* og skal til eksamen her den 21 og have huen på:-)

Til august skal jeg starte som økonomielev i et revisionsfirma i helsingør.

Det var lidt om mig, mit liv og min søn Oliver. som i dag er 3 år:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.