Update på livet som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.892 visninger
46 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

N&J

Ja, i starten snakkede jeg med en del af de enlige mødre herinde fra og det var smadder hyggeligt, både Cecilie, Louise, Linda, Mette (og ville gerne nævne mange flere, men så er der jo ikke plads nok i tråden), men tænkte om de der havde lyst til det af de enlige mødre ikke kunne skrive en update - syntes nemlig det er ved at være lidt tid siden vi/jeg har hørt noget til jer allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

N&J

Kan lige starte med mig selv. 

Jeg flyttede til København igen med Nikita, og læser til lærer, det gik dog slet ikke til den sidste eksamen da jeg var en smule distreheret (ja undskyldninger er der nok af), men det går nu nok alligevel. 

Selvom det er hårdt at flytte så langt væk fra mine forældre igen, så har det givet mig sjovt nok frihed (ikke den fysiske slags) men mere det at jeg føler mig uafhængig igen og det er en dejlig følelse. 

Vi bor ude i farlige NV  i et stille stille område med en masse ældre mennesker, hun går i vuggestue 7 min på cykel herfra, og det er et stort sted med masser af plads, så det er jeg rigtig glad for.

Hendes far kom forbi for 1½ mdr. tids siden, men hvad der kommer ud af det står stadig hen i det uvisse, men stadig et skridt på vejen, også selvom det er et lille et.. 

Jeg er endelig kommet til et punkt hvor jeg faktisk bare har det godt - rigtig godt med mig selv, skal lige have tabt mig en del kg, men har det faktisk godt med mig selv indvendigt og udvendigt.

Jeg syntes det var enormt hårdt at bllive mor, det var en svær oplevelse pga. alle de problemer med hendes far, pga fødslen og de efterfødselsreaktioner jeg fik, så jeg er rigtig glad for at jeg her 2 år + det løse, senere har det godt, er sikker på jeg er på rette vej ift. vores fremtid sammen, og at der nok kommer en prins på et tidspunkt, men det godt kan vente lidt, det gør skam ikke noget.

På onsdag skal jeg mødes med min x (en gammel efterskole x) og det bliver så hyggeligt, derudover skal vi til jylland og besøge mine forældre og et smut i sommerhus, og så skal vi på samsø festival - så er den sommer vist også gået.  

fra Nikita og mig

Anmeld

6. juni 2011

N&J

Dobbelt op

Anmeld

6. juni 2011

eElak

N&J skriver:

Ja, i starten snakkede jeg med en del af de enlige mødre herinde fra og det var smadder hyggeligt, både Cecilie, Louise, Linda, Mette (og ville gerne nævne mange flere, men så er der jo ikke plads nok i tråden), men tænkte om de der havde lyst til det af de enlige mødre ikke kunne skrive en update - syntes nemlig det er ved at være lidt tid siden vi/jeg har hørt noget til jer allesammen

Jeg aner så ikke hvem de er.... ;-)

Mit indtryk er at denne gruppe ikke bliver brugt så meget...

Anmeld

6. juni 2011

N&J

KaLee skriver:

nej, det var så de første jeg snakkede med herinde, men alle enlige mødre er velkommen til at skrive en update, så kan man også lære lidt om hinanden på den måde..  så kom friskt

Anmeld

6. juni 2011

N&J

KaLee skriver:

Har været herinde siden 2009

Anmeld

6. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Jeg læser med når der sker noget herinde, da man aldrig ved hvor man slev en dag står 

Og fordi jeg syntes i har så meget at byde på, som jeg ikke selv kender til fordi jeg leger far, mor og barn

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

6. juni 2011

N&J

numsefisk skriver:

Jeg læser med når der sker noget herinde, da man aldrig ved hvor man slev en dag står 

Og fordi jeg syntes i har så meget at byde på, som jeg ikke selv kender til fordi jeg leger far, mor og barn

Anmeld

6. juni 2011

132319

Jeg kan da godt skrive en lille update, selvom jeg ikke er en af de nævnte.

Jeg blev alene da min datter var 2 måneder gammel, min søn var næsten 3 år.

Min ex' forhold og mit har altid været lidt af en rutchebane og vi har aldrig boet sammen.

Da jeg så fik tilbudt en større lejlighed end den 2 værelses jeg havde, bad jeg ham om at tage et valg. Nu synes jeg ligesom at det var på tide at vi slog pjalterne sammen, når vi havde to børn sammen. Men ak, han kunne ikke finde ud af hvad han ville og jeg besluttede mig for at hvis vi ikke skulle bo sammen, så skulle vi ikke være sammen.

Jeg synes det er benhårdt at bo alene på 2. sal med to børn, men uden at lyde kliche så er det naturligvis det hele værd 

Jeg gruer lidt for at min barsel er slut om 2 måneder og at jeg til den tid gerne skulle have fundet et arbejde  Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle få hverdagen til at hænge sammen og håber meget på at finde et deltidsjob!

Ungernes far og jeg har et fantastisk godt forhold. Han har købt en lejlighed tættere på os og vi ses ofte. Selvom det er rart,  glæder jeg mig til Kamille er stor nok til at han kan have begge unger hver 2. weekend samt en fast ugedag!

Bum bum, det var vist dét jeg kunne komme på at fortælle om min singlemor tilværelse! 

Anmeld

6. juni 2011

eElak

N&J skriver:

nej, det var så de første jeg snakkede med herinde, men alle enlige mødre er velkommen til at skrive en update, så kan man også lære lidt om hinanden på den måde..  så kom friskt

Jeg har jo kun været her i knapt en halvt år... ;-)

og var single da jeg kom herind... Men update... Hmmm... 

Har det fantastisk med bare at være mig og knægten. Min uddannelse slutter i næste uge, så er jeg udlært... Så kan jeg se frem til arbejdsløshed (YAY) i 2,5 måned, så starter jeg forhåbentlig på uddannelsen som socialrådgiver... 

Det er alt hvad jeg lige kan skrive :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.