Update på livet som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

*Sofie*

Er heller ikk en af dem der er blevet nævnt...men enlig mor, dét er jeg...og jeg vil da gerne fortælle lidt om mit liv som det er lige nu

Min datter Malou blev 2 år for en uge siden. Hun er sq en kvik tøs og vi kommunikerer rigtig godt sammen...hun kan sige en pokkers masse ord, hun forstår rigtig meget af det jeg siger til hende og munden står aldrig stille på hende.
Men hun er godt nok begyndt at prøve mig af. Og det er hårdt!! Hvis jeg ber hende om noget (og om at lade vær med noget) siger hun bare NEJ! STOP! til mig og fortsætter det hun er i gang med.
Men så er det jeg er glad for at være alene med hende. For jeg er sikker på at det ville være 1000 gange sværere, hvis vi var to om at skulle opdrage. Det kan godt være det er hårdt, at der ikk lige er nogle til at tage over...at der ikk lige er nogen der kan tage hende tidligt om morgenen...men jeg tar sq hatten af for dem, der er to om at opdrage...
Nåh, videre...Jeg selv er igang med at færdiggøre et HG voksenforløb. Sidder faktisk og burde læse til eksamen lige nu (hurra for overspringshandlinger).
Jeg ska op til den sidste eksamen den 21. juni...og så får jeg min hue
Jeg har fået elevplads som kontorassistent i kommunen fra den 1. septemper...så ja, lortet kører egentlig på skinner lige nu
Det eneste der egentlig halter lidt, er min vægt. Jeg er enorm, og ville så gerne ha motivationen til at gøre noget ved det. Men den er der bare ikk Håber den kommer når jeg har overstået skolen og ka få mine tanker over på noget andet...

Nåh, det var lige lidt om hva der sker i mit liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

N&J

6. juni 2011

N&J

KaLee skriver:

Jeg har jo kun været her i knapt en halvt år... ;-)

og var single da jeg kom herind... Men update... Hmmm... 

Har det fantastisk med bare at være mig og knægten. Min uddannelse slutter i næste uge, så er jeg udlært... Så kan jeg se frem til arbejdsløshed (YAY) i 2,5 måned, så starter jeg forhåbentlig på uddannelsen som socialrådgiver... 

Det er alt hvad jeg lige kan skrive :-)

Så du er kommet ind på uddannelsen, følger jo lidt med, det var sku da dejligt også dejligt medd så lang en sommerferie, har selv ferie indtil 1 august. dejligt

Anmeld

6. juni 2011

N&J

Jeg kan da godt skrive en lille update, selvom jeg ikke er en af de nævnte.

Jeg blev alene da min datter var 2 måneder gammel, min søn var næsten 3 år.

Min ex' forhold og mit har altid været lidt af en rutchebane og vi har aldrig boet sammen.

Da jeg så fik tilbudt en større lejlighed end den 2 værelses jeg havde, bad jeg ham om at tage et valg. Nu synes jeg ligesom at det var på tide at vi slog pjalterne sammen, når vi havde to børn sammen. Men ak, han kunne ikke finde ud af hvad han ville og jeg besluttede mig for at hvis vi ikke skulle bo sammen, så skulle vi ikke være sammen.

Jeg synes det er benhårdt at bo alene på 2. sal med to børn, men uden at lyde kliche så er det naturligvis det hele værd 

Jeg gruer lidt for at min barsel er slut om 2 måneder og at jeg til den tid gerne skulle have fundet et arbejde  Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle få hverdagen til at hænge sammen og håber meget på at finde et deltidsjob!

Ungernes far og jeg har et fantastisk godt forhold. Han har købt en lejlighed tættere på os og vi ses ofte. Selvom det er rart,  glæder jeg mig til Kamille er stor nok til at han kan have begge unger hver 2. weekend samt en fast ugedag!

Bum bum, det var vist dét jeg kunne komme på at fortælle om min singlemor tilværelse! 

Det var nu også mere fordi det var dem jeg først rigtig snakkede med herinde, men jeg har nu luret de fleste andre af de enlige mødre på siden, tror jeg, og nogen gange så syntes jeg det er hyggeligt at høre om andres liv, for selv om vi deler titlen enlig mor, så er ens liv jo vidt forskellige - og så lærer vi allesammen hinanden lidt at kende - både dem der har været her længe og ikke så længe.

Kan godt forstå du leder efter et deltidsjob, altså det kan helt sikkert hænge sammen med et fuldtidsjob, men jeg tror ikke jeg ville føle jeg havde overskud nok til en, slet ikke to børn - håber du finder det perfekte job med det samme , og kan godt forstå du glæder dig til friweekender, det kender jeg så ikke rigtig noget til, men jeg ved hvor dejligt det er at komme ud bare en gang imellem uden barn. 

Anmeld

6. juni 2011

N&J

*Sofie* skriver:

Er heller ikk en af dem der er blevet nævnt...men enlig mor, dét er jeg...og jeg vil da gerne fortælle lidt om mit liv som det er lige nu

Min datter Malou blev 2 år for en uge siden. Hun er sq en kvik tøs og vi kommunikerer rigtig godt sammen...hun kan sige en pokkers masse ord, hun forstår rigtig meget af det jeg siger til hende og munden står aldrig stille på hende.
Men hun er godt nok begyndt at prøve mig af. Og det er hårdt!! Hvis jeg ber hende om noget (og om at lade vær med noget) siger hun bare NEJ! STOP! til mig og fortsætter det hun er i gang med.
Men så er det jeg er glad for at være alene med hende. For jeg er sikker på at det ville være 1000 gange sværere, hvis vi var to om at skulle opdrage. Det kan godt være det er hårdt, at der ikk lige er nogle til at tage over...at der ikk lige er nogen der kan tage hende tidligt om morgenen...men jeg tar sq hatten af for dem, der er to om at opdrage...
Nåh, videre...Jeg selv er igang med at færdiggøre et HG voksenforløb. Sidder faktisk og burde læse til eksamen lige nu (hurra for overspringshandlinger).
Jeg har fået elevplads som kontorassistent i kommunen fra den 1. septemper...så ja, lortet kører egentlig på skinner lige nu
Det eneste der egentlig halter lidt, er min vægt. Jeg er enorm, og ville så gerne ha motivationen til at gøre noget ved det. Men den er der bare ikk Håber den kommer når jeg har overstået skolen og ka få mine tanker over på noget andet...

Men du er bestemt lige så velkommen 

Trosalderen mærker vi også herhjemme - ens tålmodighed bliver godt nok sat på prøve, tror dog du har ret i at det er nemmere for så er der i hvert fald klare linjer og ikke mulighed for at gå hen til far og blinke lidt med de smukke øjne og få hendes vilje.. de er jo snu selv som 2-årig. 

Tillykke med elevpladsen, det er da dejligt at du har noget at blive færdig til det med vægten kender jeg godt og er selv så småt gået igang - skal have smidt 30 kg på et års tid - så det bliver lidt spændende du kan altid sige til når du er kommet igang, altid godt at have en sparingspartner midt i alle kg der skal smides - og det gælder også alle andre

Anmeld

6. juni 2011

eElak

N&J skriver:

Så du er kommet ind på uddannelsen, følger jo lidt med, det var sku da dejligt også dejligt medd så lang en sommerferie, har selv ferie indtil 1 august. dejligt

Nej er ikke sikret plads - derfor jeg skriver forhåbentligt.. 

Jeg kan godt komme ind - spørgsmålet er bare om det bliver til februar eller august

Anmeld

6. juni 2011

Lisbeth85

Hey de damer!

Jeg kom herind i september måned, og der var jeg single. Jeg var højgravid, og manglede en del at snakke med om netop dét, at skulle være alenemor. Jeg har skrevet en del indlæg om samvær m. faren, hvordan man får afleveret barnet til faren engang etc. Det var meget hårdt, lige indtil jeg fødte min skønne søn.

I dag er han 7½ måned, og hans far kommer og besøger ham / os et par gange om måneden. Egentlig fast samvær sker først om 3-4mdr., da faren skal have et nyt sted at være inden.

Jeg selv har lige haft ½-års dag med min nye kæreste, Peter, så jeg er meget lykkelig på kærlighedsfronten. Det betyder meget, at have fundet en skøn fyr, som elsker mig og ikke mindst Linus rigtig højt.

Det er hårdt at skulle undvære Linus engang, men han skal se sin far, selvfølgelig, og jeg er sikker på, at de to nok skal få en masse dejlige oplevelser sammen. Peter og jeg har jo hinanden, når han skal være hos sin far, så håber vi kan være stærke sammen, når vi skal undvære vores guldklump

I dag har jeg besøgt en dagplejemor, og jeg er LYKKELIG for, at jeg har fundet en, som bare virker såååå dejlig, sød og varm. Det betyder meget for mig, at kunne give Linus en blid start på 'det rigtige liv', hvor man ikke har sin mor 24/7. Kan godt lide, at det hjemlige miljø er der, hun har en stor have med en masse lækre legeredskaber, dejlig køkken, og et fint legeværelse med alt hvad barnehjertet begærer. Han starter først d. 1/8, men man skal være ude i god tid, hvis man skal have en plads tæt på

Så ja, jeg er alenemor lidt endnu, men min kæreste flytter ind hos mig hen over sommeren. Det glæder vi os begge rigtig meget til

Anmeld

6. juni 2011

eElak

*Sofie* skriver:

Er det i Helsingør kommune du skal starte?

Jeg slutter som elev (dog i en anden kommune) i næste uge..

Mht. vægten - når du får overstået skolen, så får du nemmere ved at finde overskuddet... Jeg er selv lige begyndt - efter jeg afleverede min fagprøve.... så er ved at etablere nogle gode vaner, som skal holde til når jeg starter på nyt sted :-) 

Anmeld

6. juni 2011

*Sofie*

KaLee skriver:

Er det i Helsingør kommune du skal starte?

Jeg slutter som elev (dog i en anden kommune) i næste uge..

Mht. vægten - når du får overstået skolen, så får du nemmere ved at finde overskuddet... Jeg er selv lige begyndt - efter jeg afleverede min fagprøve.... så er ved at etablere nogle gode vaner, som skal holde til når jeg starter på nyt sted :-) 

Ja det er i Helsingør

Og fedt for dig, at du snart er færdig! Hvordan har det så været at være elev...?

Jeg var inde og smug-læse din nyopstartede blog i går. Synes fandme det er flot at du har tabt så meget på kun én måned! Gid det var mig, altså!
Jeg ville så gerne i gang med at træne...men jeg ka slet ikk se hvor jeg ska finde tiden :/

Anmeld

6. juni 2011

NikolineMor

Jeg er heller ikke en af de nævnte, men jeg er enlig mor og har været det lige fra starten.

Nikoline kom til verden den 26 august 2010 så hun er lidt over 9 måneder. Jeg synes tiden er gået alt for stærkt og jeg kan næsten ikke følge med. Hun er en glad lille pige med krudt i numsen. Hendes nyeste nummer er at gå rundt om bordet efter hunden mens hun synger De er bare så skønne de små og jeg nyder hvert minut af min barsel

Lige pt er vi ved at flytte til en større lejlighed så hun kan få sit eget værelse men det giver også en meget travl hverdag.

Nikoline skal starte i vuggestue den 1 august, og hun skal heldigvis gå sammen med største delen af de andre fra min mødre gr.

Jeg selv håber på at starte skole den 5 september, men hvis ikke jeg kommer ind på skole skal jeg tilbage til mit arbejde den 5oktober. Men håber meget på at jeg kommer ind på skolen som sosu hjælper, da jeg i længden godt kunne tænke mig at blive sosu assistent.

Det var lidt om os

mvh Nikoline og Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.