Hvor tit børster du tænder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

twinny

Morgen og aften...  nogle gang midt på dagen, hvis jeg synes det trænger... en sjælden gang i mellem sker det dog at jeg falder i søvn uden a børste tænder om aften.. Men så føler jeg mig også klam om morgen..  

Har dog i øjeblikket, jeg bliver dårlig hver gang jeg får tandpasta i munden.. men overvinder det hver gang....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Mor til Ella

Vivian87 skriver:

Herhjemme gør vi det 2 gange dagligt og bestemt ikke mere da det er videnskabeligt bevist at det skader emaljen at gøre det oftere (har en af de førende forskere på det feldt i familien, så er skadet )Kan derfor også sige til jer der mener at tænderne siger meget om folk; pas på med at skue hunden på hårene!! Det er nemlig også videnskabeligt at 73% af folk med dårlige tænder ikke skyldes deres mundhygieje men deres gener - svag emalje er nemlig arveligt. Ikke dermed sagt at man skal lade være med ay børste tænder men ikke alle kan gøre for at de får huller, og kan ikke undgå det lige meget hvor meget de børster tænder

Har også en søster som får huller hele tiden lige meget hvor meget eller hvor lidt hun børster og bruger den ene meter tandtråd efter den anden, intet hjælper

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Nadia&Daniel skriver:

Morgen og aften - dog havde jeg en tendens til at glemme morgen (pga jeg gik/går hjemme) - men manden min går meget op i det, så det er smittet af på mig

Min kæreste skulle også nok holde mig op på det

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Tina&Martin skriver:

Både min mand og jeg børster tænder morgen og aften. Det har man da pligt til hvis man vil pleje sin mund hygiejne.

Ja og sit forhold, jeg ville godt nok have svært ved at min kæreste ikke gjorde det morgen og aften

Anmeld

25. maj 2011

SaNiNa

Den gruppe høre jeg så ikke under.

Her er det efter morgenmaden og lige enden jeg gå i seng, kan også finde på at børste tænder i løbet af dagen hvs jeg har spist noget som kan lugte eller syntes jeg lige trænger til at få børstet tænder.

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Kirle skriver:

Jeg børster tænder hver morgen og hver aften fast.

Men der er to ting der undrer mig og det er at det er jo ikke kun tandbørstningen der rengør en mund - jeg bruger også tandstikkere og tandtråd gerne en gang daglig efter tandbørstningen plus at det handler også om teknik af tandbørstningen...

Helt bestemt, mine tænder sidder meget tæt, så er nød til at bruge tandtråd, men synes det gør pokkers ondt

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Dinna88 skriver:

Neej, hvor sjovt, jeg overvejede at oprette sådan en debat.

Jeg børste minimun tænder to gange om dagen, morgen og aften. Nogle gange tre eller fire gange. Skal jeg noget om aftenen så børste jeg tænder inden jeg skal ud af døren. Nogle gang kan jeg så finde på at stå op, efter jeg er gået i seng, og spise. Så skal de jo børstes igen 

Jeg børster også hvis jeg skal i byen

Ville faktisk have lavet en afstemning, men det rækker mine færdigheder åbenbart ikke til

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Malene84 skriver:

en gang om ugen? WHAT!!!! FØJ

Personligt går jeg nok lidt for meget op i mundhygiejne... jeg børster tænder mindst 2 gange om dagen, og kan sagtens finde på at børste tænder flere gange, hvis jeg skal i byen eller ud med veninder osv.

Da jeg var gravid blødte jeg helt vildt i tandkødet og det var sgu begrænset hvor mange aftener jeg børstede tænder. Kunne ikke holde ud at sove med blodsmag i munden.

Nej nej der står én gang om dagen

Ellers var det jo direkte klamt.

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Maggieh skriver:

ååååh, hold da op med at være hellige, det er da først klamt ikke at børste tænder 2 gange om dagen når man kan SE de ikke er blevet børstet  Jeg børster ALDRIG tænder om morgenen, fordi jeg ikke GIDER :b jeg er doven og hader at børste tænder, men gør det HVER aften, hvis jeg er faldet i søvn uden at gøre det, og vågner så står jeg op og børster dem .. 

og jeg har hvidere tænder end de fleste jeg kender :b 

så EN GANG - og så tyggegummi resten af dagen (så burde måske børste dem oftere) 

Jeg tror der er mange der kun gør det en gang om dagen, men ikke tør svare her .. forståelig nok  

Jeg siger det nu ikke for at være hellig

Og er ligeglad hvad andre gør.

Men jeg gøre det altså 2 gange om dagen

Anmeld

25. maj 2011

Mor til Ella

Eva. skriver:

For mange gange... og ved godt det ikke er sundt for emaljen....men jeg børster i hvert fald 4 gange om dagen...men holder det til et par hurtige gange og så to længere...men det er vidst fra dengang jeg havde bøjle på..

Måske lige i overkanten

Men du har da sikkert ikke dårlig ånde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.