Vivian87 skriver:
Herhjemme gør vi det 2 gange dagligt og bestemt ikke mere da det er videnskabeligt bevist at det skader emaljen at gøre det oftere (har en af de førende forskere på det feldt i familien, så er skadet
)Kan derfor også sige til jer der mener at tænderne siger meget om folk; pas på med at skue hunden på hårene!! Det er nemlig også videnskabeligt at 73% af folk med dårlige tænder ikke skyldes deres mundhygieje men deres gener - svag emalje er nemlig arveligt. Ikke dermed sagt at man skal lade være med ay børste tænder
men ikke alle kan gøre for at de får huller, og kan ikke undgå det lige meget hvor meget de børster tænder 
Tak for dit svar! Følte mig nelig lige lidt ramt!
Jeg har MANGE huller i tænderne. Og det er til trods for, at jeg børster 2-3 gange om dagen!
Da eg var lille og gik til skole tandlæge fik min mor altid at vide, at de skulle være bedre til at børste mine tænder, og da vi selv skulle lære det, skulle de se hvordan jeg gjorde tit, fordi de ikke troede på, at jeg kunne finde ud af det ordenligt! Heldigvis modbeviste jeg dem hver gang, og var altid en af de bedste i klassen til at børste tænder
Min far Har meget dårlige tænder og har nok fået rykket 6-8 ud, fordi de simpelthan ikke var noget værd mere! Ud over det har han fyldninger i 60-70% af resten
Min lillebror blev i fuld narkose opereret(staves) i 2 tænder der var meget store huller i da han var holdfast.............1½ år!! Så her i familien har vi desværre meget dårlig emalje.
Så vidt jeg ved, kan dårlig emalje hængesammen med det, at få tidligt tænder. Her til Vil jeg så lige tilføje, at jeg fx. havede alle mine mælketænder da jeg var 1 år
Og desværre har min søn også allerede 6 tænder og 4 mere på vej kan jeg se. Og han er lige blevet 7 måneder. Så han arver nok mine tænder
Så nej, dårlige tænder behøver ikke sige noget om dårlig mundhyggiejne!!!
Mvh Line
Anmeld