Hvor tit børster du tænder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

B&J

børster også altid tænder morgen og aften... min kæreste børster tænder mellem 2-5 gange om dagen han er ryger, og vores søn mor og aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

2babygirls

Både min mand og jeg børster tænder morgen og aften. Det har man da pligt til hvis man vil pleje sin mund hygiejne.

Anmeld

25. maj 2011

Den lykkelige

Inden jeg går i seng og når jeg er stået op..

Anmeld

25. maj 2011

liwsmor

Secrets skriver:

Morgen og aften Det kan da hænde en sjælden gang imellem, at jeg går død om aftenen og ikke får børstet tænder, men det er sjældent  

det samme her

Anmeld

25. maj 2011

<3

Jeg børster tænder hver morgen og hver aften fast.

Men der er to ting der undrer mig og det er at det er jo ikke kun tandbørstningen der rengør en mund - jeg bruger også tandstikkere og tandtråd gerne en gang daglig efter tandbørstningen plus at det handler også om teknik af tandbørstningen...

Anmeld

25. maj 2011

Madam Blå

Jeg plejer at børste tænder hver morgen og aften. Men for tiden er det ofte, jeg ikke børster om aftenen. Bløder hver gang jeg børster tænder, og kan ikke sove, hvis jeg har blodsmag i munden.. Hader at børste tænder for tiden... Kan slet ikke have, at min mund skal smage af blod flere gange om dagen.

Glæder mig rigtig meget til bare at være mig selv igen - så jeg kan få børstet tænder ordentligt

Anmeld

25. maj 2011

Dinna88

Neej, hvor sjovt, jeg overvejede at oprette sådan en debat.

Jeg børste minimun tænder to gange om dagen, morgen og aften. Nogle gange tre eller fire gange. Skal jeg noget om aftenen så børste jeg tænder inden jeg skal ud af døren. Nogle gang kan jeg så finde på at stå op, efter jeg er gået i seng, og spise. Så skal de jo børstes igen 

Anmeld

25. maj 2011

B&J

Kristinav skriver:

Jeg plejer at børste tænder hver morgen og aften. Men for tiden er det ofte, jeg ikke børster om aftenen. Bløder hver gang jeg børster tænder, og kan ikke sove, hvis jeg har blodsmag i munden.. Hader at børste tænder for tiden... Kan slet ikke have, at min mund skal smage af blod flere gange om dagen.

Glæder mig rigtig meget til bare at være mig selv igen - så jeg kan få børstet tænder ordentligt

åhh det kender jeg så godt da jeg var gravid blødte mit tandkød helt vildt og stoppede også med af første tænder om aften fordi ellers blev det sku ved og det er ikke lækkert men JUBII lige så snart jeg havde født var mit tandkød alm igen

Anmeld

25. maj 2011

Malene84

Lollo1987 skriver:

Jeg blev nysgerrig da jeg hørte en udsendelse i radioen, hvor de fortalte at danske kvinders mund hygiejne halter i forhold til mænds, og at mange kun børster tænder en gang om dagen.

Værterne sagde at det var mere reglen end undtagelsen at de gik i seng uden at børste tænder.

Personlig børster jeg altid tænder morgen og aften

Det er jeg vokset op med og det har så bare holdt ved.

Og kæresten gør det da også

Hvad siger i???

en gang om ugen? WHAT!!!! FØJ

Personligt går jeg nok lidt for meget op i mundhygiejne... jeg børster tænder mindst 2 gange om dagen, og kan sagtens finde på at børste tænder flere gange, hvis jeg skal i byen eller ud med veninder osv.

Da jeg var gravid blødte jeg helt vildt i tandkødet og det var sgu begrænset hvor mange aftener jeg børstede tænder. Kunne ikke holde ud at sove med blodsmag i munden.

Anmeld

25. maj 2011

Dinna88

Vivian87 skriver:

Herhjemme gør vi det 2 gange dagligt og bestemt ikke mere da det er videnskabeligt bevist at det skader emaljen at gøre det oftere (har en af de førende forskere på det feldt i familien, så er skadet )Kan derfor også sige til jer der mener at tænderne siger meget om folk; pas på med at skue hunden på hårene!! Det er nemlig også videnskabeligt at 73% af folk med dårlige tænder ikke skyldes deres mundhygieje men deres gener - svag emalje er nemlig arveligt. Ikke dermed sagt at man skal lade være med ay børste tænder men ikke alle kan gøre for at de får huller, og kan ikke undgå det lige meget hvor meget de børster tænder

Der er vist også noget med at graviditet, kan svække ens tænder? 

Min mor er hysterisk med sine tænder, men de er kanon dårlige. Hun har sådan en protese, fordi hun manger tre eller sådan noget, i den ene side. Men det er ikke hendes skyld.

Jeg har haft en rådden tand, en mælketand der udviklede sig til en kæmpe betændelse så det lignede, at jeg havde en golfkugle i munden, og sidst, men ikke mindst, så mangler jeg to kindtænder. Den ene får jeg så "erstattet" når jeg bliver 21. Men ingen af disse ting er min skyld, det er bare sådan det er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.