Hvor tit børster du tænder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Pia.

Lollo1987 skriver:

Jeg blev nysgerrig da jeg hørte en udsendelse i radioen, hvor de fortalte at danske kvinders mund hygiejne halter i forhold til mænds, og at mange kun børster tænder en gang om dagen.

Værterne sagde at det var mere reglen end undtagelsen at de gik i seng uden at børste tænder.

Personlig børster jeg altid tænder morgen og aften

Det er jeg vokset op med og det har så bare holdt ved.

Og kæresten gør det da også

Hvad siger i???

Her hjemme børster ALLE tænder morgen og aften - ja ind imellem kan jeg finde på at gøre det efter et måltid bare for at "friske" op...

Fylder 33 år om 10 minutter og kan stadig sige NUL HULLER ... Så jeg vil mene jeg ikke går ind under den statestik

Jeg har fået lavet en knækket tand det er det vildeste en tandlæge har lavet i min mund...

Tænder fortæller så meget om folk syntes jeg - syntes dårlig tand hyggiejne er ulækkert...

Knus Pia - stadig 32 år he he...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Nalle

Pia. skriver:

Her hjemme børster ALLE tænder morgen og aften - ja ind imellem kan jeg finde på at gøre det efter et måltid bare for at "friske" op...

Fylder 33 år om 10 minutter og kan stadig sige NUL HULLER ... Så jeg vil mene jeg ikke går ind under den statestik

Jeg har fået lavet en knækket tand det er det vildeste en tandlæge har lavet i min mund...

Tænder fortæller så meget om folk syntes jeg - syntes dårlig tand hyggiejne er ulækkert...

Det med tænder fortæller meget om folk kan du have ret i.

Der er en pæn dame i vores familie, lige indtil hun åbner munden, så er hun knap så køn længere

Anmeld

25. maj 2011

Bambii

Mi skriver:

Morgen og aften. Meeen hvis jeg er meget træt og ser tv i soveværelset, så sker det at jeg falder i søvn uden at få børstet tænder. Så vågner jeg med en fornemmelse af at have pels i munden

Det samme her..

Jeg falder rigtig ofte i søvn i sengen inden jeg når at børste tænder, men til gengæld vågner jeg tit omkring kl 2 om natten og så står jeg op og børster tænder, da jeg syntes jeg har en mega klam smag i munden og kan nærmest ikke falde i søvn igen før jeg har børstet tænder..  Men det er så også rart nok da jeg så husker at få dem børstet

Anmeld

25. maj 2011

SussieThyssen

Lollo1987 skriver:

Jeg blev nysgerrig da jeg hørte en udsendelse i radioen, hvor de fortalte at danske kvinders mund hygiejne halter i forhold til mænds, og at mange kun børster tænder en gang om dagen.

Værterne sagde at det var mere reglen end undtagelsen at de gik i seng uden at børste tænder.

Personlig børster jeg altid tænder morgen og aften

Det er jeg vokset op med og det har så bare holdt ved.

Og kæresten gør det da også

Hvad siger i???

Jeg børster 2-3 gange dagligt, og mand og søn 2 gange.
Jeg er lidt mere hys med det, fordi jeg er ryger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. maj 2011

Becks

Hver morgen og eftermiddag..

Jeg prøver så vidt muligt at få det gjort inden jeg skal i seng også, men jeg kaster simpelthen op, så snart den rammer munden! Og det er kun om aftenen det er sådan..

Anmeld

25. maj 2011

Fenja09

Herhjemme børster vi tænder to gange dagligt - og jeg kan sagtens børste en gang mere.

Har dog været ude for, at jeg har glemt at pakke vores tandbørster og vi har måtte undvære tandbørstning en enkel aften, hvis vi har sovet ude.

Går meget ind for pæne tænder og rene negle

/Fenja

Anmeld

25. maj 2011

Vivian87

Pia. skriver:

Herhjemme gør vi det 2 gange dagligt og bestemt ikke mere da det er videnskabeligt bevist at det skader emaljen at gøre det oftere (har en af de førende forskere på det feldt i familien, så er skadet )Kan derfor også sige til jer der mener at tænderne siger meget om folk; pas på med at skue hunden på hårene!! Det er nemlig også videnskabeligt at 73% af folk med dårlige tænder ikke skyldes deres mundhygieje men deres gener - svag emalje er nemlig arveligt. Ikke dermed sagt at man skal lade være med ay børste tænder men ikke alle kan gøre for at de får huller, og kan ikke undgå det lige meget hvor meget de børster tænder

Anmeld

25. maj 2011

Nadia&Daniel

Morgen og aften - dog havde jeg en tendens til at glemme morgen (pga jeg gik/går hjemme) - men manden min går meget op i det, så det er smittet af på mig

Anmeld

25. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Morgen og Aften grundigt. Og så evt. en opfrisker i løbet af dagen hvis jeg føler behov.

V6 tyggegummi holder jeg også af at bruge efter en snack osv. hvis jeg er ude i byen.

Anmeld

25. maj 2011

Frk.S

Jeg børster tænder fast morgen og aften.

Engang imellem børster jeg også midt på dagen, hvis jeg fx skal i byen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.