Vil ikke have at folk "fodrer" min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Mikkel's mor <3

Lukasmor skriver:

Eller også er de bare for stædige til at indse at tingene altså skal gøre på jeres måde. Det kan vel ikke være så overraskende når det er jeres barn

nårh ja havde ikke lige set den på den måde.. men aner det ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

lukasmor

Jennifer skriver:

nårh ja havde ikke lige set den på den måde.. men aner det ikke..

Sørgeligt at det skal være på den måde Forstår ikke mange bedsteforældre er sådan - de har jo også været forældre til småbørn engang
Nå men håber da at de snart vågner og ser at de er nødt til at respektere jer for at få lov at passe deres barnebarn..

Anmeld

23. maj 2011

slettet_7530

DAs mor skriver:

Måske syntes faren det var ok...

Jeg tager som udgangspunkt at mor og far er enige, men at far som i så mange andre tilfælde har rigtigt svært ved at sige fra overfor MOAR

Anmeld

23. maj 2011

Gaia

Jeg ville have det på sammen måde. Specielt når de er så små. jeg vil synes det er meget grænseoverskridende og mangle på respekt for en som mor. Kan godt være der ikke ville ske noget ved at give lidt alm. mælk osv. når der kun er en måned til hun må få det. men så igen kan det jo medføre mælkeallergi osv. og skal ens barn have det vil man sku egentlig godt selv være den som har dummet sig og ikke gå og blive bitter på andre der gave ens barn mælk for tidligt. (hvis du forstår hvad jeg mener. ) Jeg synes ikke de respekterer en når de giver ens barn ting og sager uden ens tilsagn. De må ligesom respekterer at det er nogle andres barn og at der er andre regler end dengang de måske selv havde børn. Og folk omkringe en skal respekterer at I har andre regler osv. end dem.

Drejer det sig om at din mand ik kan sige fra overfor hans familie, må du jo tage en alvorlig snak med ham, hvor du fortæller ham hvad det gør ved dig, hvad det kan gøre ved jeres barn og at det er vigtigt for dig at I overfor evt. bedsteforældre mv. fremstår som et team med klare regler for hvad I vil accepterer. Kort sagt: manden må hvis det er hans familie lige stramme sig an og lære at sige fra. Det er trods alt JERES barn og JERES regler som gælder.

Anmeld

24. maj 2011

LinLin

Albertesmor skriver:

Jeg tager som udgangspunkt at mor og far er enige, men at far som i så mange andre tilfælde har rigtigt svært ved at sige fra overfor MOAR

Ja - men man er vel ikke enige i ALT

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

- Ikke uden at spørge i hvert fald !

Hun er 5 måneder , og de sidste to gange vi har set min kærestes familie , har de givet hende noget at spise .. Først flødeskum og sidst en bolle hun kunne tygge på .. Hun kan jo ikke finde ud af at spise boller .. Men hun må jo hverken få mælkeprodukter eller brød osv. før om en måned ?!  Jeg var ikke med , da hun fik bollen , og min kæreste sagde ikke noget til det

Er det mig som er sart eller hvad ? ;o

Ja...for man skal altså heller ikke hænge sig SÅ meget i hvornår man giver hvad.
Din datter tager ikke det fjerneste skade af en klat flødeskum eller en bolle eller kiks i den alder.
Men bortset fra det..så er det nu alligevel almen pæn praksis at man lige spørger...for man ved jo ikke om barnet er allergisk over for fx mælk eller lignende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. maj 2011

Maja_4000

SussieThyssen skriver:

Ja...for man skal altså heller ikke hænge sig SÅ meget i hvornår man giver hvad.
Din datter tager ikke det fjerneste skade af en klat flødeskum eller en bolle eller kiks i den alder.
Men bortset fra det..så er det nu alligevel almen pæn praksis at man lige spørger...for man ved jo ikke om barnet er allergisk over for fx mælk eller lignende.

Kærligst
Sussie

Nej , det gør jeg heller ikke .. Men det er princippet i , at de ikke spørger der irriterer mig helt vildt

Anmeld

24. maj 2011

Maja_4000

Albertesmor skriver:

Hans mor er død :/ Så det er ikke det typiske "Kan ikke sige nej til mor"-problem :b

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Nej , det gør jeg heller ikke .. Men det er princippet i , at de ikke spørger der irriterer mig helt vildt

Det er da også helt rigtigt.
men som jeg kunne forstå det, så var farmand med, og så må han tage ansvaret i stedet.

Anmeld

24. maj 2011

jydeinden

aya-zia skriver:

jeg er nok ret ved siden af her...

jeg ville være lige glad... så længe de holder øje med ungen og at det ik er sådan hel vild meget så er jeg ret ligeglad

mine unger har fået en MASSE mærkelige ting som de nok ik burde ha fået, men hva fanden de lever da endnu og de blev ALDRIG syge af det og de har ikke taget skade...

men vil ik sige du er sart... vil sige at du har dine holdninger og meninger og hvad du synte er bedst for dit barn er det eneste der betyder noget...

JEG ville bare ALDRIG tænke vider over det... har da selv givet dem sjove ting

selvom jeg ingen børn har endnu, så er jeg enig med dig her, er 100 % sikker på jeg ville være ligeglad så længe det ikke var noget der kunne skade barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.