Vil ikke have at folk "fodrer" min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.611 visninger
54 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Maja_4000

- Ikke uden at spørge i hvert fald !

Hun er 5 måneder , og de sidste to gange vi har set min kærestes familie , har de givet hende noget at spise .. Først flødeskum og sidst en bolle hun kunne tygge på .. Hun kan jo ikke finde ud af at spise boller .. Men hun må jo hverken få mælkeprodukter eller brød osv. før om en måned ?!  Jeg var ikke med , da hun fik bollen , og min kæreste sagde ikke noget til det

Er det mig som er sart eller hvad ? ;o

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

henh01

NEJ! Jeg har det på samme måde som du. Min svigermor skulle passe min søn da han var lige under 6 mdr og så sidder hun med sin finger og fodrer ham med sovs! Blev også sur og sagde at det kunne han altså ikke tåle.. Der er ingen grund for at give dem smag for en masse de ikke har brug for endnu.

Ved ikkehvad folk de tænker på eller om de overhovedet tænker.

Anmeld

23. maj 2011

Holbæktrunten

Maja_4000 skriver:

Hun er 5 måneder , og de sidste to gange vi har set min kærestes familie , har de givet hende noget at spise .. Først flødeskum og sidst en bolle hun kunne tygge på .. Hun kan jo ikke finde ud af at spise boller .. Men hun må jo hverken få mælkeprodukter eller brød osv. før om en måned ?!  Jeg var ikke med , da hun fik bollen , og min kæreste sagde ikke noget til det

Tror nu ikke hun taher skade af at smage en lille bid, når hun er 5 mdr...

Men når det er sagt, ville jeg også blive stikhamrende tosset hvis andre gav min baby mad uden at spørge om det var ok først... Også når barnet blev ældre fx mht slik og is... Fordi min holdning er "rigtig mad først, det sjove bagefter"

Anmeld

23. maj 2011

LBK

Maja_4000 skriver:

Nej det synes jeg bestemt ikke. Jeg har det præcis på samme måde... Min datter er knapt 6 måneder, og er begyndt at "kunne" spise alt flydende. Men det er ikke ens betydende med at hun skal..

Der er mange der har så travlt med hvad hun skal smage (fx flødeskum), men har heldigvis ikke givet hende noget ENDNU, og de kan da også bare lige prøve, uden at have spurgt mig først....

Hun skal ikke proppes med alt muligt så længe hun ikke engang selv viser interesse...

Anmeld

23. maj 2011

Maja_4000

henh01 skriver:

NEJ! Jeg har det på samme måde som du. Min svigermor skulle passe min søn da han var lige under 6 mdr og så sidder hun med sin finger og fodrer ham med sovs! Blev også sur og sagde at det kunne han altså ikke tåle.. Der er ingen grund for at give dem smag for en masse de ikke har brug for endnu.

Ved ikkehvad folk de tænker på eller om de overhovedet tænker.

Godt jeg ikke er ene om det ! .. Min kæreste kunne godt se , at flødeskummet ikke liiige var det jeg synes var det bedste .. Og heldigvis var hun ikke vild med det , så hun fik ikke mere  Hehe .. Men jeg kunne aldrig finde på at komme mad i munden på andres børn ! ;s

Anmeld

23. maj 2011

Maja_4000

Holbæktrunten skriver:

Tror nu ikke hun taher skade af at smage en lille bid, når hun er 5 mdr...

Men når det er sagt, ville jeg også blive stikhamrende tosset hvis andre gav min baby mad uden at spørge om det var ok først... Også når barnet blev ældre fx mht slik og is... Fordi min holdning er "rigtig mad først, det sjove bagefter"

Nej , det skader sikkert ikke .. Men det er princippet ! :b Er faktisk vildt indebrændt på dem

Anmeld

23. maj 2011

Mi

Det ville jeg nok ikke tage så tungt. Selvfølgelig skal hun ikke fodres med ting som hun kan kvæles i, og det skal du jo også bare sige til dem. Men fordi hun får lidt flødeskum og smager på, det tager hun jo ikke skade af.

Men du må jo sætte dine grænser

Anmeld

23. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Maja_4000 skriver:

Hmm, både og...

Det er faktisk en god ting, at hun prøver lidt af alt, så bliver hun ikke så kræsen... og hvis man sidder ved siden af, så skader ingen tingene... Men selvfølgelig skal det ske med jeres velsignelse... og din kæresete kan vel godt træffe den beslutning forhåbenlig... altså har han intet imod det.... 

Anmeld

23. maj 2011

slettet_7530

Maja_4000 skriver:

Nej du er ikke sart, farmand må lære at sige fra

Anmeld

23. maj 2011

Maja_4000

Albertesmor skriver:

Nej du er ikke sart, farmand må lære at sige fra

Dét fik jeg også forklaret ham , da han fortalte det :b Men når hele hans familie sidder og siger , at det er ok , forstår jeg godt , at han ikke sagde noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.