Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Mor til Ella

SussieThyssen skriver:

Hver generation har jo sine "fnisenavne" som min mor og jeg kalder dem.
Det er navne, der får os til at grine eller fnise og tænke "Eiii..det kan man altså ikke kalde et barn".
Som regel hænger det jo sammen med et eller andet menneske eller tema, der har været særligt fremme til debat i eller omkring den generation.

Men der findes jo også de navne som er totalt overdrevne.
Min mors onkel som var sagfører i Norge, havde efter krigen en sag, hvor en familie ville kalde deres lille datter Bombardine Raketta.

Ja hvad giver I mig...og hvorfor? Fordi hun var født under et luftangreb i et beskyttelsesrum.
Familien vandt iøvrigt sagen og fik lov til at døbe hende det navn.

Hvilke navne får jer til at fnise???...Og jo I må gerne være anonyme.
Og lad nu være med at blive fornærmede. Fordi en synes et navn er morsomt eller forfærdeligt, så er det jo ikke for at fornærme nogen personligt..der ER bare navne, man ganske enkelt ikke kan snuppe.
I vores familie blander vi os normalt ikke i børnenes navne, men der kan altså godt være undtagelser.

Så op med posen...fortæl om underlige navne, navne I har hørt om, som I ALDRIG ville kalde jeres, om de fjerne forfædres underlige navne..og den slags.
Men som sagt..ingen sure miner eller mopserier

Kærligst
Sussie

http://www.bt.dk/udland/adolf-hitler-tvangsfjernet

Prisen må da afgjort gå til disse komplet blanke forældre

Da jeg læste det for noget tid siden tænkte jeg bare stakkels dreng.

så det mindst gennemtænkte navn må være Adolf Hitler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

L.J.L

dorthemus skriver:

Tænk at have fantasien til det...hihi.

Ja det er næsten mere imponerende end selve navnene hvad er en "trompetbakke" egentlig???

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

aya-zia skriver:

hehe ja sådan har jeg det også lide...

har også en veninde det hedder ANGCHELIG.... og det er stavet sådan der.. kan slet ik sige hvordan det skal udtales men det er altså også et lidt underligt navn

Det var ski da en underlig måde at stave det på...det er fransk og burde staves Angelique (udtales angsjelik)

Anmeld

17. maj 2011

aya-zia

SussieThyssen skriver:

Det var ski da en underlig måde at stave det på...det er fransk og burde staves Angelique (udtales angsjelik)

ja sådan ville jeg også stave det... men det gør hun ik... det er SÅ mærkeligt...

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Lollo1987 skriver:

http://www.bt.dk/udland/adolf-hitler-tvangsfjernet

Prisen må da afgjort gå til disse komplet blanke forældre

Da jeg læste det for noget tid siden tænkte jeg bare stakkels dreng.

så det mindst gennemtænkte navn må være Adolf Hitler

Stakkels lille barn

Anmeld

17. maj 2011

helora

SussieThyssen skriver:

Dobbeltnavne var jo ret normalt i min generation..men du skal se..de er nok løbet tør i din LOL

Og nu er de ved at komme på mode igen. Har dog svært ved at forestille mig, at lige netop de nævnte dobbeltnavne kommer på nogen liste over de mest populære

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

helora skriver:

Og nu er de ved at komme på mode igen. Har dog svært ved at forestille mig, at lige netop de nævnte dobbeltnavne kommer på nogen liste over de mest populære

LOL

Her er nogle af dem der florede da jeg var barn og ung:
Poul-Erik, Hans-Henrik, Jens-Erik, Karl-Viggo, Niels-Børge, Anne-Mette, Anne-Marie, Anne-Lise, Hanne-Lise, Marie-Louise, Karen-Birgitte.

Anmeld

17. maj 2011

quity

Jeg har hørt flere navne som jeg vil betegne som pudsige navne.

Olfert

Pyrus

Føbe?

Josihas???

De sidste to skulle vist være bibelske navne, har jeg ladet mig fortælle.

Jeg kunne godt nævne et par stykker mere, en undlader det da jeg ikke vil fornærme nogen og de jeg kender med disse navne er nogle fantastiske mennesker

Anmeld

17. maj 2011

Majeha

Har lige gået i klasse med en Stelut(t)a. Det navn havde jeg ikke hørt før. Det betyder lille stjerne.

Anmeld

17. maj 2011

Elje

Hehe... Det er godt nok på tysk, men jeg kender en kvinde, der hedder Rosa Schlüpfer - det skal siges, at Schlüpfer betyder trusse (altså som i underbukser) på tysk.. UPS!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.