Total jubel ;-)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Du får den også lige her

Og så glæder jeg mig til at læse at hun har spist helt vildt i vuggestuen i morgen

Hihi ja, det ville være skønt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

dorthemus skriver:

Jeg er bare så glad og så lettet....og så sker det lige dagen før jeg skal tilbage til arbejdet

Min 11 måneder gamle datter Runa har, for første gang i dag, taget initiativ til at spise selv

For dem af jer der kender til min datters spisevaner ved hvor stort det er. Kort fortalt så har mad ikke interesseret hende synderligt, udover brystmælk og grød. Hun har aldrig puttet mad i munden, og så er det lige meget om det var brød, frugt, grønt, kiks, ost...you name it! Det har været en stor bekymring hos mig, så blev yderligere forstærket af hendes vuggestuestart for 5 uger siden hvor hun heller ikke ville spise

For en uge siden oprettede jeg et indlæg herinde fordi jeg havde brug for hjælp til at tackle det her og måske få et godt råd eller to med på vejen.

https://www.baby.dk/debat/103999pi1/boern-01-aar/min-datters-spisevaner.aspx

Mor til Frederic gav mig lige det spark videre jeg manglede og jeg blev bevidst om min egen rolle i det her. Det har betydet en kæmpe forskel herhjemme, så TAK for det

Rent praktisk har det betydet, at fra at sidde som en lille fugleunge der blev madet så tager Runa nu selv ansvar for at spise og hun nyder det...hun smager, krammer og moser maden og kan sidde længe og undersøge den og noget af det kommer også ind i munden  Det er simpelthen så fantastisk at opleve...og væk er den dårlige stemning og det evige uudtalte krav om at spise fra min side.

Her er et par billeder fra i aften

du er bare så sej og mega godt kæmpet. er glad for at kunne hjælpe og så få at vide at det virker og der er fremgang - så sejt.

Kunne ikke lade være med at smile da jeg læste din tråd; Du har en datter der er på rette vej og du som mor er vokset sikkert en del cm, det er en sejer. 

Kanon at du kunne stoppe op, bryde jeres cirkel og starte op fra ny. 

Ved jeg måske skrev nogle ting lige på og hårdt, gav dig en anden synsvinkel osv. 

Så mega sejt at selv stemningen omkring mad og spisning er blevet positivt og lærerigt...

du er for sej...

Anmeld

1. maj 2011

dorthemus

Mor til Frederic skriver:

du er bare så sej og mega godt kæmpet. er glad for at kunne hjælpe og så få at vide at det virker og der er fremgang - så sejt.

Kunne ikke lade være med at smile da jeg læste din tråd; Du har en datter der er på rette vej og du som mor er vokset sikkert en del cm, det er en sejer. 

Kanon at du kunne stoppe op, bryde jeres cirkel og starte op fra ny. 

Ved jeg måske skrev nogle ting lige på og hårdt, gav dig en anden synsvinkel osv. 

Så mega sejt at selv stemningen omkring mad og spisning er blevet positivt og lærerigt...

du er for sej...

Tusind tak ....nogle gange er et los i r**** det der skal til og det virkede her

Det har været en meget følsom tid og jeg er meget berørt af det. At se hende putte mad i munden gjorde bare noget ved mig og jeg måtte kæmpe meget med mig selv for ikke at tudbrøle og voldkysse på min madindsmurte datter

Anmeld

1. maj 2011

sne190810

Hopla, flot og mega dejligt at læse!!

Hun har bare taget røven på dig hele tiden, og ville bare liiige drille dig så du kunne nå at få sved på panden .. For sæfølig, kan hun da, hun skal da ha' kaaage på sin føsdag.  Ej, spøg til side ..  Jeg tåger lidt, er træt. VI har nogle rocker hårde dage med minus søvn hverken om dagen eller natten. Kører på fjerdedagen .....

MEN back on topic:

Anmeld

1. maj 2011

dorthemus

sne190810 skriver:

Hopla, flot og mega dejligt at læse!!

Hun har bare taget røven på dig hele tiden, og ville bare liiige drille dig så du kunne nå at få sved på panden .. For sæfølig, kan hun da, hun skal da ha' kaaage på sin føsdag.  Ej, spøg til side ..  Jeg tåger lidt, er træt. VI har nogle rocker hårde dage med minus søvn hverken om dagen eller natten. Kører på fjerdedagen .....

MEN back on topic:

Hahaha ja tror du har ret  TAK!  Er bare så glad

Øv øv...tænder, tigerspring...?? Fire dage, pyhhhh det lyder vel nok forfærdeligt

Anmeld

1. maj 2011

bullerbassen

dorthemus skriver:

Jeg er bare så glad og så lettet....og så sker det lige dagen før jeg skal tilbage til arbejdet

Min 11 måneder gamle datter Runa har, for første gang i dag, taget initiativ til at spise selv

For dem af jer der kender til min datters spisevaner ved hvor stort det er. Kort fortalt så har mad ikke interesseret hende synderligt, udover brystmælk og grød. Hun har aldrig puttet mad i munden, og så er det lige meget om det var brød, frugt, grønt, kiks, ost...you name it! Det har været en stor bekymring hos mig, så blev yderligere forstærket af hendes vuggestuestart for 5 uger siden hvor hun heller ikke ville spise

For en uge siden oprettede jeg et indlæg herinde fordi jeg havde brug for hjælp til at tackle det her og måske få et godt råd eller to med på vejen.

https://www.baby.dk/debat/103999pi1/boern-01-aar/min-datters-spisevaner.aspx

Mor til Frederic gav mig lige det spark videre jeg manglede og jeg blev bevidst om min egen rolle i det her. Det har betydet en kæmpe forskel herhjemme, så TAK for det

Rent praktisk har det betydet, at fra at sidde som en lille fugleunge der blev madet så tager Runa nu selv ansvar for at spise og hun nyder det...hun smager, krammer og moser maden og kan sidde længe og undersøge den og noget af det kommer også ind i munden  Det er simpelthen så fantastisk at opleve...og væk er den dårlige stemning og det evige uudtalte krav om at spise fra min side.

Her er et par billeder fra i aften

Så skønt - har læst dine tidligere indlæg.. Og du var faktisk i mine tanker idag da vi spiste aftensmad...

Det sviner helt vild når de selv får lov men tror mestemt det er vejen frem - Her spiser Silas også selv som regel med gaffel men idag tjaa der så han også sådan ud..

Og han fik lov - vi har også haft perioder hvor intet er røget ned pga sygdom ( astmatisk bronkitis ) så bare han spiser så er jeg glad..

Han tabte 2 kg på 3 uger pga sygdom - så heller et bad efter aftensmaden..

Det er så dejligt for jer , hvis I har fået løst jeres spise problemer. Er sikker på det er vejen frem - Runa med klør 5 i maden...

Anmeld

1. maj 2011

132319

Jubiii, hvor fantastisk Dorthe! 

Hvor er hun kær -Og sødt af hun både har forklæde med ærmer OG hagesmæk på 

Anmeld

1. maj 2011

dorthemus

bullerbassen skriver:

Så skønt - har læst dine tidligere indlæg.. Og du var faktisk i mine tanker idag da vi spiste aftensmad...

Det sviner helt vild når de selv får lov men tror mestemt det er vejen frem - Her spiser Silas også selv som regel med gaffel men idag tjaa der så han også sådan ud..

Og han fik lov - vi har også haft perioder hvor intet er røget ned pga sygdom ( astmatisk bronkitis ) så bare han spiser så er jeg glad..

Han tabte 2 kg på 3 uger pga sygdom - så heller et bad efter aftensmaden..

Det er så dejligt for jer , hvis I har fået løst jeres spise problemer. Er sikker på det er vejen frem - Runa med klør 5 i maden...

2 kg!!! Shiiit  Ja det har bare fyldt så meget, så jeg håber bare sådan at skuden er vendt og at det går fremad  

Jeg synes også jeg gør rent efter hende HELE tiden, men det er det hele værd

Tak

Anmeld

1. maj 2011

dorthemus

132319 skriver:

Jubiii, hvor fantastisk Dorthe! 

Hvor er hun kær -Og sødt af hun både har forklæde med ærmer OG hagesmæk på 

Totalt helgarderet, hihihi

Tusind tak

Anmeld

1. maj 2011

sne190810

dorthemus skriver:

Hahaha ja tror du har ret  TAK!  Er bare så glad

Øv øv...tænder, tigerspring...?? Fire dage, pyhhhh det lyder vel nok forfærdeligt

Jeg tror bare lige hun har drillet dig.  

Hmm .. Jeg har INGEN anelse om hvad der er galt. Er ikke inde i det dér tigerspring, tænder i dont know,- syntes jeg havde spottet lidt ukrudt i tandkødet .. Men der er ingenting sket overhoved alligevel.

Hun sover MAKS en time om dagen. Vågner konsekvent efter en ½timer om dagen, de gange det er lykkedes at få hende lagt. Og det er om jeg går kilometer lange barnevognsture, eller sover i min seng eller sin egen. Hun har suttet/spist/tryghedshygget mine babser ømme, så ømme.

Eksempel: Igår, sovet sammenlagt en time hele dagen. En halv time om formiddagen, og en halv time fra 13.00 til 13.30. Blev lagt til natten kl. 19.00 som normalt, vågner kl. 21.25, og bruger så timer på at få hende til at sove igen, før hun endelig overgiver sig og sover igen omkring midnat. Vågner ved 4.25 for at stå op, tager hende over i sengen til mig, ligger og ammer og lykkeds at vi blunder os til kl. 06.00 hvor vi så står op. Hun sover formiddagslur 09.55 til 10.30, og det er så det hun har sovet idag.......  Jeg fik hende endelig i seng med kamp kl. 19.45!
Og hun har for et kvarter siden lige pevet lidt, men kunne klares med lige at blive nulret på maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.