Total jubel ;-)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

dorthemus

sne190810 skriver:

ARhg ... Kan det tage uger?!  Kan man ikke få et klistermærke til sin dør " Tigerspring? Nej tak!" Ligesom gratisaviser og dumme reklamer.

Hahaha  Jo det ville da være lækkert

Faktisk har jeg selv været så træt af det, at jeg har sagt "Tigerspring er et begreb vi har afskaffet herhjemme"

Faktisk er 37 ugers springet det værste nu jeg tænker over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

sne190810

132319 skriver:

Ja, så er hun jo lidt ældre end Kamille men jeg mener at der er et tigerspring omkring den alder.

Det er SÅ hårdt og opslidende for Kamille er lige sådan. Dødtræt men kan slet ikke finde ordentlig ro til at sove. 

Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre udover at være tålmodig. Min søn var slet ikke sådan så jeg er også helt på bar bund 

Ja. Dorthemus har sat link  Tigerspring, wtf! Gå hjem og læg dig ...  Vi er for TRÆTTE til tigerspring. Og så to ovne i hinanden?! Hvad ligner det.

Det er skrækkeligt det med søvnen, men det som også er irriterende (ikke det ord jeg egentlig vil bruge, kan bare ikke lige finde et andet) er at ens hverdag går helt i stå. Jeg fungerer ikke optimalt med lidt søvn igennem mange dage. Min hverdag går helt i stå, og jeg syntes det med så at have nogle aftaler med folk f.eks. bliver helt uoverskueligt. For så om dagen har jeg travlt nok med at få den til at hænge sammen hjemme mht. søvn (sjovt nok) måltider og andet. Det hele skal lige skruktureres 10x mere end normalt syntes jeg. Og tit når jeg dårligt nok at lave andet på en hel dag end at gå tur, lave/spise mad og prøve på at tilfredstille/underholde Sne, føler jeg. Helt aflukkede fra resten af verdenen.   

Puha, lidt tung luft blev  lige løftet fra min skulder .. Eller hvad man nu siger, haha.  Undskyld hvis det er noget værre pladder jeg har skrevet!

Anmeld

1. maj 2011

slettet_7530

dorthemus skriver:

Jeg er bare så glad og så lettet....og så sker det lige dagen før jeg skal tilbage til arbejdet

Min 11 måneder gamle datter Runa har, for første gang i dag, taget initiativ til at spise selv

For dem af jer der kender til min datters spisevaner ved hvor stort det er. Kort fortalt så har mad ikke interesseret hende synderligt, udover brystmælk og grød. Hun har aldrig puttet mad i munden, og så er det lige meget om det var brød, frugt, grønt, kiks, ost...you name it! Det har været en stor bekymring hos mig, så blev yderligere forstærket af hendes vuggestuestart for 5 uger siden hvor hun heller ikke ville spise

For en uge siden oprettede jeg et indlæg herinde fordi jeg havde brug for hjælp til at tackle det her og måske få et godt råd eller to med på vejen.

https://www.baby.dk/debat/103999pi1/boern-01-aar/min-datters-spisevaner.aspx

Mor til Frederic gav mig lige det spark videre jeg manglede og jeg blev bevidst om min egen rolle i det her. Det har betydet en kæmpe forskel herhjemme, så TAK for det

Rent praktisk har det betydet, at fra at sidde som en lille fugleunge der blev madet så tager Runa nu selv ansvar for at spise og hun nyder det...hun smager, krammer og moser maden og kan sidde længe og undersøge den og noget af det kommer også ind i munden  Det er simpelthen så fantastisk at opleve...og væk er den dårlige stemning og det evige uudtalte krav om at spise fra min side.

Her er et par billeder fra i aften

Hvor er det bare dejligt for jer begge to  stod selv i samme båd som dig da min var over 1 år gammel ville hun stadig intet fast føde indtage. kun bryst  det avr fandme hårdt så jeg kender alt til dine frustrationer og glæde nu.

Kram til dig og Runa

Anmeld

1. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

dorthemus skriver:

Tusind tak ....nogle gange er et los i r**** det der skal til og det virkede her

Det har været en meget følsom tid og jeg er meget berørt af det. At se hende putte mad i munden gjorde bare noget ved mig og jeg måtte kæmpe meget med mig selv for ikke at tudbrøle og voldkysse på min madindsmurte datter

Det var så lidt...

især også fordi du indså hvor problemet var og da du først gav slip, så begyndte hun at spise og syntes alm mad var sjov også selv at lege og spise.

Godt du var stærk til at holde ud, for ting tager tid.

Anmeld

2. maj 2011

Becks

PERFEKT RUNA-FISEN

Hvor er det fedt søde D!!! Håber det varer ved..

God arbejdslyst, det bliver da helt mærkeligt hva

Anmeld

2. maj 2011

Maise

hvor er hun bare smuk på det sidste billede.

Interreseret i maden er hun da. Har du prøvet at lade hende lege med legetøj mens du skovler maden ind?? Det har virket hos os når hun ikke gad spise i nogle perioder, eller var for træt eller ukoncentreret. en dårlig vane, men mad har vi fået skovlet ind, også det hun ikke er så vild efter

Anmeld

4. maj 2011

dorthemus

Albertesmor skriver:

Hvor er det bare dejligt for jer begge to  stod selv i samme båd som dig da min var over 1 år gammel ville hun stadig intet fast føde indtage. kun bryst  det avr fandme hårdt så jeg kender alt til dine frustrationer og glæde nu.

Kram til dig og Runa

Hvor længe varede det?  Og var det både hjemme og i institutionen?

Tak

Anmeld

4. maj 2011

dorthemus

Tutter skriver:

PERFEKT RUNA-FISEN

Hvor er det fedt søde D!!! Håber det varer ved..

God arbejdslyst, det bliver da helt mærkeligt hva

Det er rocker-hårdt

Anmeld

4. maj 2011

dorthemus

Maise skriver:

hvor er hun bare smuk på det sidste billede.

Interreseret i maden er hun da. Har du prøvet at lade hende lege med legetøj mens du skovler maden ind?? Det har virket hos os når hun ikke gad spise i nogle perioder, eller var for træt eller ukoncentreret. en dårlig vane, men mad har vi fået skovlet ind, også det hun ikke er så vild efter

Tak  Det er også mit favoritbillede.

Hun spiser faktisk rigtig godt herhjemme...men tror pokker når hun intet indtager i vuggeriet

Jeg har prøvet med legetøj, men mener det er et skråplan, desuden havde hun rigtig svært ved at koncentrere sig med det på bordet

Anmeld

4. maj 2011

slettet_7530

dorthemus skriver:

Hvor længe varede det?  Og var det både hjemme og i institutionen?

Tak

Jamen i starten da hun gik i vs, blev hun ammet hjemmefra og indtog stort set ignenting i løbet af dagen i vs, andet end noget tyndt grød men efterhånden som tiden gik blev hun mere og mere interesseret i det de andre fik og så kom det lige så stille igang, altså hun var ikek den der grovåd faktisk så stjal de andre børn hendes mad og den dag i dag lever Alberte ikke for at spise men spiser for at overleve, og der bliver taget en portion specielt fra til hende samt at hun får sødmælk og ekstra tykt lag smør på brødet osv osv, men jeg tror at der gik omkring 4-5 måneder til hun var oppe på det hun er nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.