dorthemus skriver:
Jeg er bare så glad og så lettet....og så sker det lige dagen før jeg skal tilbage til arbejdet 
Min 11 måneder gamle datter Runa har, for første gang i dag, taget initiativ til at spise selv 
For dem af jer der kender til min datters spisevaner ved hvor stort det er. Kort fortalt så har mad ikke interesseret hende synderligt, udover brystmælk og grød. Hun har aldrig puttet mad i munden, og så er det lige meget om det var brød, frugt, grønt, kiks, ost...you name it! Det har været en stor bekymring hos mig, så blev yderligere forstærket af hendes vuggestuestart for 5 uger siden hvor hun heller ikke ville spise 
For en uge siden oprettede jeg et indlæg herinde fordi jeg havde brug for hjælp til at tackle det her og måske få et godt råd eller to med på vejen.
https://www.baby.dk/debat/103999pi1/boern-01-aar/min-datters-spisevaner.aspx
Mor til Frederic gav mig lige det spark videre jeg manglede og jeg blev bevidst om min egen rolle i det her. Det har betydet en kæmpe forskel herhjemme, så TAK for det 
Rent praktisk har det betydet, at fra at sidde som en lille fugleunge der blev madet så tager Runa nu selv ansvar for at spise og hun nyder det...hun smager, krammer og moser maden og kan sidde længe og undersøge den og noget af det kommer også ind i munden
Det er simpelthen så fantastisk at opleve...og væk er den dårlige stemning og det evige uudtalte krav om at spise fra min side.
Her er et par billeder fra i aften