til jer der har født 4 kg børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

camilla28

min datter vejde 4055 og var 54cm

fødsel tog fra vandet ik og 1 ve  til hun var her 4 timer 15 min revnede ikke det mindste 

fødte hende i vand

skal lige siges at jeg var 2 gangs fødene men  det har ikke altid noget og sige 

min 1 fødte vejede 3988 og var 54 cm og jeg revnede his og her

den fødsel to 12 timer og 10 min fra første tegn på der skulle ske noget

han er født på land

så træk vejret dybt ingen fødsler er ens

camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

Så tænker jeg bare jesus hun er stor.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

Jeg er blevet ret nervøs for fødslen fordi hun er så stor..

hilsen michelle 34+0

Det tog 22 timer med min den første og hun vejede 4400 g og var 55 cm.
Så er et helt normalt antal timer for en førstegangsfødende.
Mit problem var, at jeg ikke fik presseveer, fordi jeg havde det man kalder "atletik-underliv", dvs at min muskulatur var så toptrænet at jeg ikke kunne give mig, som jeg skulle, så jeg selv måtte presse hende ud, og som følge deraf sprang jeg ret meget, men det var mest indvendigt. Udvendigt blev jeg vist kun syet med et par sting.

Med nr 2, som vejede præcis 5 kg og var 60 cm, sprang jeg også, men der var endetarmsmusklen der røg, ellers var der ikke noget særligt at snakke om i den retning.
Men jeg synes aldrig det har været noget problem med de syninger..det har jo bare helet stille og roligt op igen som det skulle, og man mærker slet ikke når det sker.

Sussie

Anmeld

28. april 2011

Mother-love

SussieThyssen skriver:

Det tog 22 timer med min den første og hun vejede 4400 g og var 55 cm.
Så er et helt normalt antal timer for en førstegangsfødende.
Mit problem var, at jeg ikke fik presseveer, fordi jeg havde det man kalder "atletik-underliv", dvs at min muskulatur var så toptrænet at jeg ikke kunne give mig, som jeg skulle, så jeg selv måtte presse hende ud, og som følge deraf sprang jeg ret meget, men det var mest indvendigt. Udvendigt blev jeg vist kun syet med et par sting.

Med nr 2, som vejede præcis 5 kg og var 60 cm, sprang jeg også, men der var endetarmsmusklen der røg, ellers var der ikke noget særligt at snakke om i den retning.
Men jeg synes aldrig det har været noget problem med de syninger..det har jo bare helet stille og roligt op igen som det skulle, og man mærker slet ikke når det sker.

Sussie

okay griner, synes nu ordet sprang lyder ret voldsomt.. men okay hvis du kunne tage det så pænt kan jeg vel også...

Anmeld

28. april 2011

Aves.

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

hilsen michelle 34+0

Jeg havde presserveer i to timer, jeg blev klippet til sidst, min søn røg i c-pap på intensiv i 8 timer efter og de var bekymrede for om han havde taget skade...jeg fødte ham selv, altså hans hoved OG arm som var med ud samtidig(fordi de lod mig gå rundt da vandet gik selvom han ikek lå fast, så var armen kommet med ned) og så sugede de da hovedet var ude....en afskyelig fødsel der gjorde at jeg fik ks de to andre gange.

Synes nu ikke ikke det lydre meget voldsomt...altså medd en vægt du nævner så mon ikek det går..min vejede 4800g.

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

michelledam skriver:

okay griner, synes nu ordet sprang lyder ret voldsomt.. men okay hvis du kunne tage det så pænt kan jeg vel også...

Hehe..jamen det gjorde jeg ski..lægen sagde: Nåda..din rumpemuskel er sprunget med fynd og klem
(Og så trak han den ned på plads og syede den uden bedøvelse
Det synes jeg nu var tarveligt)
Men jeg mærkede nu ikke at den gjorde det LOL

Tror ikke du skal bekymre dig så meget for det...kroppen producerer sine egne morfiner, som bedøver hele området i understellet og jo større et barn, er trykket alene også med til at bedøve området, det var også derfor han kunne sy mig uden bedøvelse, jeg begyndte først at kunne mærke det ved de sidste par sting
Og helt ærligt..man tænker ikke en disse over det, når man først er igang med fødslen..det tænker man slet ikke over.

Anmeld

28. april 2011

FruHolm <3

michelledam skriver:

hej piger.

hilsen michelle 34+0

fra jeg tog tid på veerne til han var født gik der 7½ tiime som førstegangs, tog tid på dem 10.30 ca om formiddagen, var på fg lidt over 12 hvor de sagde jeg ikk var gået igang ca kl 14.20 var jeg 4½ cm åben kl 16.50 begyndte jeg at presse og kl 17.03 var han ude 52 cm og 4110g , sprækkede slet ikke

Anmeld

28. april 2011

Mortiltodrenge

Da jeg fødte Oskar (3614 gr/37+0) bristede jeg meget, fik 40+ sting. Frederik (lillebror/38+5)vejede 4126 gr. og denne gang fik jeg et forebyggende klip, så jeg undgik at jeg briste igen. Jeg kunne slet ikke mærke at jeg blev klippet Oskar blev født 8 timer efter første ve. Frederik blev født 2 t og 40 min efter første ve (heraf en timer med presseveer, hvor jeg ikke måtte presset selvom jeg var fuldt åbent).

Frederik blev vægtscannet 1 dag før jeg fødte og vægten passede på nær 20 gr.

Anmeld

28. april 2011

Tkcuf

michelledam skriver:

hej piger.

hilsen michelle 34+0

Hej. Jeg har født Xander på 4100 g og 54 cm for 5 mdr siden, og det gik rigtig fint- fik 2 små sting og det tog godt 4 timer fra jeg fik veer til han kom ud. 3 timer efter pakkede vi baby og tog hjem, så jeg var ikke mere medtaget af at han var stor

Anmeld

28. april 2011

Miss T

michelledam skriver:

hmmm okay det er sjovt når man tænker på at min mor har født 3 børn og min lillebror var størst og han vejede vidst en 3800 gram. og min mor og moster var ikke ret store da de blev født...

og nu synes jeg da ikke jeg er ret stor normalt. er 168 høj og vejer normalt 55 kg. så synes da det er lidt vildt at tænke på hvis jeg skulle være udstyrret til at kunne føde en 4 kgs baby heheeh

Jeg tror som sådan ikke det har noget med vægt og højde at gøre, men nærmere størrelsen på dit bækken. Jeg kender en, som er bred og væsentligt større og børnene kunne ikke passerer igennem hendes bækken!

Anmeld

28. april 2011

Nadia&Daniel

Min JM skød også Laura til 2900-3000 gram, da hun kom ud 9 dage før tid (pk) vejede hun 2580 gram..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.