til jer der har født 4 kg børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

SHERO

michelledam skriver:

hold da op de har dæmme da ikke været særlig gode til at måle vægten på din baby i maven når de kan skyde så meget forkert???

Nopes, har hele tiden fået skøn da JM at han var noget over gennemsnittet, vægtscanning sagde det samme, JM i fødemodtagelsen, og de to JM på fødegange skød alle sammen på 3900-4100 g... Så han snød godt og grundigt... :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Rockertand

michelledam skriver:

jeg tænker at det vidst er godt jeg har købt mest tøj i str. 56..

Ja, str. 56 går liige 1, max. 2 uger, så er det sket.

Har født 2 børn, der var lige omkring de 4 kg hver.

Første gang: 16 timer, syet med nogle få sting.

Anden gang: Under 1 time, syet med 1 sting pga. overfladisk skramme. 

Ingen af gangene var det nødvendigt med smertestillende, og i hvert fald den første var lige efter bogen.

Babystørrelse har ikke noget med smerterne at gøre.

Anmeld

28. april 2011

SHERO

henh01 skriver:

Når man får det af vide via vækstscanning kan man regne rimelig meget med det

Tjah de siger de har en fejl margin på 10%, men i mit tilfælle scannede de meget forkert... 2900 g i 34-5, fødte i 41+5 en bebs på 2670 g, så de er ikke nødvendigvis særlig præsise..

Anmeld

28. april 2011

Henri84

Elias var 3960 g og 56 cm (40+0), fødslen var LANG, men pressefasen var 'kun' 46 min. Både han og jeg blev dog dårlige og jeg blev til sidst klippet så han kunne komme ud hurtigt.

Alberte Sofie var ved fødslen 3980 g og 53 cm (40+4). Fødslen tog ikke mere end 3-4 timer fra de første veer til hun var ude. Pressefasen tog 12 min. på trods af at hun var stjernekigger. Altså en meget hurtig fødsel!! Jeg sprækkede hvad der svarede til et klip, det var dog ikke nær så smertefuldt bagefter at sprække naturligt som da jeg blev klippet med min søn.

Anmeld

28. april 2011

Shibby

Både mikkel og mikas brugte str 56 efter fødslen. Str 60 efter 3 uger..Det gik sgu stærkt. Fik spildt en masse penge på tøj der var for småt! Jeg har tagte ved lære..Næste gang bliver der ikke købt tøj i massevis før jeg kender størrelsen på ungen! hehe

Anmeld

28. april 2011

Mother-love

henh01 skriver:

Hej

Jeg har født 2 børn på hhv 4220g og 4210 g og jeg er aldrig gået i stykker.

Den første fødsel var ganske naturlig - tog kun 20 min da presseveerne kom.

Anden gang blev jeg sat i gang 14 dage før fordi han var så stor, og her gik alt galt, men det er jo så sjældent et tilfælde og har jo absolut ikke kun noget at gøre med at han var så stor. Han blev taget med Cup til sidst fordi han havde drejet sig, men heller ikke her gik jeg i stykker.

Der er ikke noget at være nervøs for. Hvis h*n fortsætter sin kurve så er det fordi du er bygget til at få store børn og dermed også kan føde dem

hmmm okay det er sjovt når man tænker på at min mor har født 3 børn og min lillebror var størst og han vejede vidst en 3800 gram. og min mor og moster var ikke ret store da de blev født...

og nu synes jeg da ikke jeg er ret stor normalt. er 168 høj og vejer normalt 55 kg. så synes da det er lidt vildt at tænke på hvis jeg skulle være udstyrret til at kunne føde en 4 kgs baby heheeh

Anmeld

28. april 2011

Nettemor

vores søn vejede 4230 da han kom til verden i 42+0. fra de 2 vandet til han var ude gik der kun 6 timer. og jeg havde kun presseveer i 20 min. og jeg sprækkede ikke meget, fik 2-3 sting og det er helet godt op. har ingen gener af det idag.

du skal tænke på at der jo også er folk der får små børn og som er i fødsel i flere døgn. og folk med små børn der sprækker. det handler om hvor klar din krop er til det. hvis jeg havde kunnet gispe da jeg fik besked om det så tror jeg ikke jeg var sprækket overhovedet. men min pressetrang var så ekstrem at det følte jeg ikke jeg kunne. prøvede men det gik ikke så godt

ved ikke lige hva jeg ellers kan fortælle dig som kan mindske din nervøsitet men skriv endelig hvis der er noget..

Anmeld

28. april 2011

nvm

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

Så tænker jeg bare jesus hun er stor.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

Jeg er blevet ret nervøs for fødslen fordi hun er så stor..

hilsen michelle 34+0

jeg lå  kun 24 min på fødegangen og så var min 4 kg tykke datter født, jeg blev syet lidt, men det gjorde jeg også med nr 1 og hun vejede kun 3500, så det har intet med vægten at gøre om man sprækker

Anmeld

28. april 2011

Mother-love

Tullen85 skriver:

Nopes, har hele tiden fået skøn da JM at han var noget over gennemsnittet, vægtscanning sagde det samme, JM i fødemodtagelsen, og de to JM på fødegange skød alle sammen på 3900-4100 g... Så han snød godt og grundigt... :-D

nåhh okay, men mit er jo ikke et skøn. jeg har været til tilvæksscanning pga jeg får depressionsmedicin.-

Anmeld

28. april 2011

Sabsy

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

Så tænker jeg bare jesus hun er stor.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

Jeg er blevet ret nervøs for fødslen fordi hun er så stor..

hilsen michelle 34+0

Jeg fødte til termin, lå i 14 timer, og endte med AKS da han ikke kunne komme ud vaginalt..

Han vejede 4400g og var 51cm - men Benjamin brugte str. 50 i 1mdr (1½mdr)..

Benjamin er idag 11mdr og vejer 13.2kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.