Nå så kommer jeg nok med rekorden (ved ikke om jeg skal være stolt eller hva?) min første fødsel gik helt naturligt (4150 g og 52 lang) og sprækkede slet ikke, men jeg havde faktisk problemer bagefter med at få "det hele" strammet op.
Anden gang gik det helt anderledes: Gik 14 dage over tiden og fik en STOR dreng på 5,2 kg og 53 lang! Naturlig fødsel, men blev klippet og syet -og havde (tror jeg) derfor ingen opstramningsproblemer bagefter, følte mig som mig selv meget hurtigt efter...så det behøver ikke være en dårlig ting at blive klippet/sprække.
Men det hele handler (som de andre også har skrevet) om dit bækken, og så om din jordemoder! Min var heldigvis den dygtigste og ældste de havde og derfor gik fødslen godt, men han var meget blå og først troede de at hans kraveben var brækket....
Noget helt andet er, at det dejlige ved at få store babyer er, at de e rlidt mere robuste og har mere at stå imod med.
Det er en voldsom oplevelse at føde og man har ret til at være rystet -ved ikke hvorfor at medierne og nogle folk vil gøre det til noget udramatisk og "den-klarer-vi-da-lige"-noget..... ikke for at gøre dig bekymret, men det er den største oplevelse man kan få -og lidt skræmmende.
Anmeld