til jer der har født 4 kg børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

ABPR

Nå så kommer jeg nok med rekorden (ved ikke om jeg skal være stolt eller hva?) min første fødsel gik helt naturligt (4150 g og 52 lang) og sprækkede slet ikke, men jeg havde faktisk problemer bagefter med at få "det hele" strammet op.

Anden gang gik det helt anderledes: Gik 14 dage over tiden og fik en STOR dreng på 5,2 kg og 53 lang! Naturlig fødsel, men blev klippet og syet -og havde (tror jeg) derfor ingen opstramningsproblemer bagefter, følte mig som mig selv meget hurtigt efter...så det behøver ikke være en dårlig ting at blive klippet/sprække.

Men det hele handler (som de andre også har skrevet) om dit bækken, og så om din jordemoder! Min var heldigvis den dygtigste og ældste de havde og derfor gik fødslen godt, men han var meget blå og først troede de at hans kraveben var brækket....

Noget helt andet er, at det dejlige ved at få store babyer er, at de e rlidt mere robuste og har mere at stå imod med.

Det er en voldsom oplevelse at føde og man har ret til at være rystet -ved ikke hvorfor at medierne og nogle folk vil gøre det til noget udramatisk og "den-klarer-vi-da-lige"-noget..... ikke for at gøre dig bekymret, men det er den største oplevelse man kan få -og lidt skræmmende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Frk.S

SussieThyssen skriver:

Mit problem var, at jeg ikke fik presseveer, fordi jeg havde det man kalder "atletik-underliv", dvs at min muskulatur var så toptrænet at jeg ikke kunne give mig, som jeg skulle, så jeg selv måtte presse hende ud, og som følge deraf sprang jeg ret meget, men det var mest indvendigt. Udvendigt blev jeg vist kun syet med et par sting.

Åh gud.... kan man nu også være FOR trænet??

Det er da snart ikke til at finde ud af hvad man skal og ikke skal.

Anmeld

28. april 2011

merle2010

fik at vide at hun blev stor, og hun vejede da osse 4150 gram da hun kom ud.. fødslen tog 6 timer og jeg sprækkede en del.. blev i hvert fald syet lang tid efter fødslen...

Anmeld

28. april 2011

Fru Nielsen

henh01 skriver:

Når man får det af vide via vækstscanning kan man regne rimelig meget med det

Overhovedet ikke nej.... Ved og regnede de 2 dage før han blev født 1.5 kg forkert.....

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

Frk.S skriver:

Åh gud.... kan man nu også være FOR trænet??

Det er da snart ikke til at finde ud af hvad man skal og ikke skal.

Joda...mange topatleter ender gerne med kejsersnit, fordi de ikke kan føde selv.
Hos mig var det så fordi jeg har redet fra jeg var 3 år og dyrket dans og ballet i mange år, så det ene med det andet.
Men jeg tror at det især forkommer hos de kvinder, som har arbejdet med den slags fra de var helt små.

Anmeld

28. april 2011

Majbriteriksen

Jeg fik nr. 2 en uge før termin (var sat i gang pga han var stor) Han vejede 4050 og var 54 cm. Fødslen varede 3 timer fra jeg begyndte at få veer.Jeg sprækkede rimelig meget, men det gjorde jeg også med den første søn og han vejede 2600. Tror det er hvordan man er som kvinde og ikke kun pga størrelse af baby.

Fik afvide af overlægen på randers sygehus at de var begyndt at sætte i gang tidligere end før hen, for at mindske komplikationerne hos kvinderne i dag.

Anmeld

28. april 2011

henh01

Fru Nielsen skriver:

Overhovedet ikke nej.... Ved og regnede de 2 dage før han blev født 1.5 kg forkert.....

hmm da jeg fik vækstscanning sagde de at vi helt sikkert kunne regne med resultatet - det svingede 200 g dog. Men der var også 3 inde inkl over scannings lægen og scanne fordi lillemandeni uge 34 vejede 4 kg.. hahaha

Anmeld

28. april 2011

Maise86

Min datter vejede 4160 da hun blev født og min søn 3550 gr - jeg mærkede ABSOLUT ingen forskel

Anmeld

28. april 2011

N&J

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

Så tænker jeg bare jesus hun er stor.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

Jeg er blevet ret nervøs for fødslen fordi hun er så stor..

hilsen michelle 34+0

Min datter vejede 4620 kg ved fødslen som fra vestart/vandafgang til slut varede 6½ time, men desværre skruede hun ikke ordentlig ned i mit bækken under fødslen - så jeg gik i stykker, så meget som man nu kunne, men det havde så vidt jeg ved ikke noget med hendes størrelse at gøre.. 

Anmeld

28. april 2011

Anneiris

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

Så tænker jeg bare jesus hun er stor.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

Jeg er blevet ret nervøs for fødslen fordi hun er så stor..

hilsen michelle 34+0

Jeg fødte min datter efter 82 timer med veer og 17 minutters presseveer, hun vejede 4166 og var 53 lang. Jeg blev ikke ødelagt, men fik en "huboverskrabning" som jordemoderen kaldte det. Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.