til jer der har født 4 kg børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

henh01

Tullen85 skriver:

Tjah de siger de har en fejl margin på 10%, men i mit tilfælle scannede de meget forkert... 2900 g i 34-5, fødte i 41+5 en bebs på 2670 g, så de er ikke nødvendigvis særlig præsise..

Men det behøver jo ikke være scanningen der vidste forkert i dit tilfælde, kan være baby har tabt sig, stået i stampe indtil du fødte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Lady Marion <3

Jeg har født en pige på 3460 der sprækkede jeg og blev syet .

Så fødte jeg en dreng på 4110 ikke en rift .

Til sidst kom en dreng på 4350 (som i øvrigt ved sidste vægstscanning få dagen inden blev tippet til 3600) og der fik jeg en bette rift og meget få sting , det har ikke så meget med babys vægt af gøre , mere om man presser korrekt når man må .

Anmeld

28. april 2011

henh01

michelledam skriver:

hmmm okay det er sjovt når man tænker på at min mor har født 3 børn og min lillebror var størst og han vejede vidst en 3800 gram. og min mor og moster var ikke ret store da de blev født...

og nu synes jeg da ikke jeg er ret stor normalt. er 168 høj og vejer normalt 55 kg. så synes da det er lidt vildt at tænke på hvis jeg skulle være udstyrret til at kunne føde en 4 kgs baby heheeh

Jeg er 166 og vejer normalt 68 kg (normalt og normalt det er sgu længe siden efterhånden, men før jeg fik nr 1 )

Jeg har simpelthen haft jordens største sæk under mine graviditeter og tilmed 3.5 liter fostervand i min seneste. JM på sygehuset havde aldrig set så meget fostervand før.. haha

Anmeld

28. april 2011

CamillaSoefelt

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

Så tænker jeg bare jesus hun er stor.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

Jeg er blevet ret nervøs for fødslen fordi hun er så stor..

hilsen michelle 34+0

Halløj!

Jeg fødte en skøn dreng på 3995g og min fødsel tog 12 timer. Flækkede en smule og fik et par sting. Men jeg har hørt at der ikke sku være den helt store forskel på om de er 3200 el 4000g store. Men frygt ej, det er slet ikke så slemt;0).

Anmeld

28. april 2011

CamillaSoefelt

Muffi<3 skriver:

Jeg har født en pige på 3460 der sprækkede jeg og blev syet .

Så fødte jeg en dreng på 4110 ikke en rift .

Til sidst kom en dreng på 4350 (som i øvrigt ved sidste vægstscanning få dagen inden blev tippet til 3600) og der fik jeg en bette rift og meget få sting , det har ikke så meget med babys vægt af gøre , mere om man presser korrekt når man må .

Netop det jeg mener:-). Altså at man som du skriver, kan man lige så vel flække ved en 3300g baby som hvis den er 4000g... Forstod man det?

Anmeld

28. april 2011

Lunae

michelledam skriver:

hej piger.

jeg har i dag været til tilvækstscanning alt ser rigtig godt ud, de siger hun godt stor. og i dag vejer 2712gram (jeg er 34+0 idag) så hvis hun følger den kurve hun har fulgt hele graviditeten vil hun blive en 4100-4200 grams baby.

til jer der har født 4 kg børn, hvor lang tid lå i da i skulle føde og hvor meget sprækkede i hvis i sprækkede?

hilsen michelle 34+0

Min Datter vejede 4090 og fødslen forløb perfekt, efter mit hoved! Stille og roligt og helt udramatisk! Jeg blev syet med 3 sting og det var alt! Nu har jeg ikke født før, men jeg vil sige, at det skal du slet ikke bekymre dig om

Anmeld

28. april 2011

Lady Marion <3

CamillaSoefelt skriver:

Netop det jeg mener:-). Altså at man som du skriver, kan man lige så vel flække ved en 3300g baby som hvis den er 4000g... Forstod man det?

Jeg tror ik der er forskel

Bare man venter med at presse til man er klar og må

Anmeld

28. april 2011

MetteT

michelledam skriver:

hej piger.

hilsen michelle 34+0

Christian vejede 4574g da han blev født og jeg fik en 2. grads bristning.. (bestemt ikke slemt) Og  fødslen varede fire timer og jeg pressede ham ud på 3-4 presse veer... Så der var ikke noget at frygte selvom han var en stor basse.... Så det ska du ikke bekymre dig om... Når man ligger i det tror jeg det er lige fedt om de vejer 3 eller 4 kg..

Knus Mette

Anmeld

28. april 2011

Mother-love

tusinde tak for alle jeres svar.. man bliver jo lidt bekymret for de nedre regioner når man får afvide at det er en kæmpe baby man får hehe...

Anmeld

28. april 2011

CamillaSoefelt

Muffi<3 skriver:

Jeg tror ik der er forskel

Bare man venter med at presse til man er klar og må

Ja netop! Også det jeg mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.