Jeg tænkte på hvor jeres aldersgrænse for graviditet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2008

Heidi.

Lulle25 skriver:

Nu kan jeg jo igen kun henvise til min egen mening.Og jeg kan da sige at mange af mine veninder der har børn er over 30 og har svært ved at se ud over egen næsetip ind imellem når det er børnene det drejer sig om. Men igen som jeg hele tiden har sagt, er der jo mange forældre på 20 og på 30 der gør det godt, så det er jo ikke fordi jeg siger, ligesom nogle andre her på siden, at nogle er dårligere end andre. Og netop, jeg ville aldrig selv være for gammel når jeg skulle have børn, for det ligger bare ikke til mig. Men igen det er jo et frit land vi lever i, og vi har alle forskellige baggrunde, nogen har bare ikke haft held med at få børn før de måske har givet op og rundet de 40 og bum så blev de gravide. Og siger jo ikke at de er dårlige forældre overhovedet, siger bare jeg ikke selv ville have børn så sent, for det ville jo være at starte forfra for mig til den tid

Måske misforstår jeg bare sin mening.. Nogle gange kan kommunikationen som skreven være noget rod.. Men umiddelbart tror jeg ikke du mener det ondt.

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2008

Honningblomst

Lulle25 skriver:

Igen tror bestemt ikke du kan generalisere, men jeg kan jo bive ved. Mine børn har ikke lidt nogen nød og hvis du spørger de andre unge forældre herinde tror jeg de siger det samme om deres børn. De år præcis den kærlighed og omsorg de har behov for og det er jo det der er det vigtigste. Min mor arbejder ved familieafdelingen i en kommune og jeg kan da referere atder er flere børn der bliver fjernet/hjulpet der er omkring de 30 end omkring de 20, i hvert fald i den kommune hun er i. Så tro du bare din menig er fakta.
Kh Louise og¨så ung mor og stolt af det

Prøv nu at læs hvad jeg skriver, prøver at forklare på en anden måde så....tag 100 unge kvinder og 100 som er ti år ældre....hvilken gruppe tror du der ville være flest der egnede sig som mødre.
Jeg aner ikke hvordan du eller andre unge mødre er...kan fortælle dig at jeg er og var en fantastisk mor men det fortæller da kun noget om mig og ikke noget overordnet set.
Og hvad din mor arbejder med eller hvad min mor arbejder med, skal vi ikke holde den ud af samtalen eller??
Knus Eva.

Anmeld

2. november 2008

petersmor

Lulle25 skriver:

Jeg synes nu ikke det har noget at gøre med at man synes folk er gamle fordi de er 30. Jeg er 26 min kæreste er 35. Vi har 2 børn på 7 år og 15 mdr. Jeg er meget glad for jeg fik barn som 19 årig, og det ville jeg aldrig lave om. Så synes asolut ikke man kan generalisere omkring alderen når man føder 1. barn, for en mor på 19 kan være en bedre mor end en på 30 og omvendt. Og jeg selv som fik mit 1. barn som 19 årig viste i hvert fald omverdnen at jeg kunne være en bedre mor end de fleste og det er jeg da super stolt over. Her 6 år efter hvor jeg fik nr. 2 gør jeg et lige så stortstykke arbejde. Men til gengæld tror jeg ikke jeg ville have overskud til det når jeg bliver 35, for der tror jeg bestemt ikke man er særlig god til at tilsidesætte ens egne behov fram for børnenes.

Er lige nødt til at blande mig lidt i debatten......... Jeg var selv 19 da jeg fik den første og hun har bestemt ikke lidt nogen nød.... fik nummer 2 da jeg var 25 og var da mere moden og klar til opgaven som mor.............. Den sidste fik jeg da jeg var 42 og jeg har ABSOLUT IKKE haft svært ved at tilsidesætte mine egne behov...... Det var nok lidt sværere da jeg var 19, men gjorde det alligevel.

Hanne....Som også er supermor nu som 44 årig

Anmeld

2. november 2008

Honningblomst

petersmor skriver:

Er lige nødt til at blande mig lidt i debatten......... Jeg var selv 19 da jeg fik den første og hun har bestemt ikke lidt nogen nød.... fik nummer 2 da jeg var 25 og var da mere moden og klar til opgaven som mor.............. Den sidste fik jeg da jeg var 42 og jeg har ABSOLUT IKKE haft svært ved at tilsidesætte mine egne behov...... Det var nok lidt sværere da jeg var 19, men gjorde det alligevel.

Hanne....Som også er supermor nu som 44 årig

Ja,....tror også man tager det lidt mere stille og roligt med alderen...børnene bliver ikke nemmere, men det gør vi som forældre-griner-
Knus Eva...som stadig håber på at gøre dig kunsten efter og bliver mor efter de fyrre..

Anmeld

2. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hvad andre gør er deres egen sag.....dog vil jeg mene at en dame på 60+ ikke burde få børn. Men for mig selv vil jeg sige 35 år. Efter det tvivler jeg på jeg gider mere

Anmeld

2. november 2008

lonemus

Jeg var 27 år da jeg blev mor for første gang, og 28 år da jeg blev mor for anden gang. Jeg har intet fortrudt.

Personligt går min aldersgrænse til maks. 35 år, så er det i hvert fald slut for mit vedkommende.

Lone - som ikke tror hun er færdig med at få børn endnu...

Anmeld

2. november 2008

Kvindemin

Eva skriver:

Vil du påstå at der gennemsnitlig er flere på 20 år som er egnede forældre kontra kvinder på 30 år????

Nej, det vil jeg ikke.
Men en mor på 20 er lige så god, som en mor på 30.

Anmeld

2. november 2008

Lulle25

Heidi-Godsk skriver:

Måske misforstår jeg bare sin mening.. Nogle gange kan kommunikationen som skreven være noget rod.. Men umiddelbart tror jeg ikke du mener det ondt.

Kh Heidi

Mener absolut ikke noget i en ond mening. Jeg mener bare at mange på 20 kan være lige så gode eller bedre forældre end dem på 30 og omvendt. Jeg mener egentlig bare at man ikke kan generalisere.

Anmeld

2. november 2008

Honningblomst

Lulle25 skriver:

Mener absolut ikke noget i en ond mening. Jeg mener bare at mange på 20 kan være lige så gode eller bedre forældre end dem på 30 og omvendt. Jeg mener egentlig bare at man ikke kan generalisere.

Øh...men det har jo intet at gøre med det jeg skriver----

Anmeld

2. november 2008

Katjaro

Jeg hader når man begynder med at sige at nogen er bedre end andre, og at bruge alder som et kriterie for om en person er god som forælder eller ej.

For selvfølgelig er der 20 årige der klare jobbet som mødre lige så godt som mødre på 30 (hvilket i mine øjne er fuldstændig afsindigt at bruge den alder som den anden yderlighed - måske fordi jeg selv var 34 da jeg fik mit første barn), lige så vel som at nogle 20 årige desværre ikke lever op til det ansvar der følger med at blive mor.

Hvis man lavede det tænkte eksempel: Halvdelen af alle kvinder skulle have barn når de bliver 20 år og så sammenligner vi med den anden halvdel af alle kvinder som så først fik deres barn som 30 årig.

Så kunne jeg forestille mig at der er en større andel af mødre der måske ikke lever op til deres ansvar blandt de 20 årige frem for de 30 årige.

Men det er jo et tænkt eksempel og kan ikke overføres til virkeligheden. Men det forklarer måske hvorfor der er flere kvinder der venter til slutningen af 20'erne med at få børn - fordi de ikke mener de er klar til at få børn tidligere.

Når der bliver diskuteret inden på f.eks. Netbaby (der er jo oftest flere "sindssyge" debatter derinde end her) så synes jeg ind i mellem at man godt kan læse ud fra et svar, om personen har meget eller lidt livserfaring (læs: hvor gammel er personen). Om livserfaring gør en til en bedre mor - det tror jeg ikke. Men jeg tror man måske med lidt mere livserfaring i bagagen, tager nogle mere nuancerede valg.

Men jeg ved det ikke - og jeg har som sagt ingen idé om hvordan jeg ville have været som mor som 20 årig - for jeg var slet ikke i nærheden af at være klar til det.

Hilsen Katja 12+3

Lulle25 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.