Jeg tænkte på hvor jeres aldersgrænse for graviditet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2008

Nemesis

ja det med grænser..grænser flytter sig, vi flytter os som mennesker og det som gjalt da man var 20 holder ikke altid når man er 33.

JEg ville som ung have mine unger inden 30.

Jeg fik min første dag jeg var 19, og ville da gerne have haft en mere da jeg var i mdt 20´erne..men sådan skulle det ikke gå..og heldigt nok da det ikke holdt.

Efter mange år - rigtig mange år slog jeg mig til tåls med at jeg altså kun skulle have den ene.
Så mødte jeg prinsen og vupti fik jeg alligevel en mere, som 31 årig. han er yngre end mig og har alle dage sagt at han skulle have de børn han skulle have inden han blev 30..Min grænse blev med årene flyttet til at jeg ikke skal være ældre end 35.
Han er nu 30, jeg er på vej mod de 34 og nu er vi igang igen.

Jeg kan måske nå mit mål..men mine grænser har også ændret sig..det har kærestens også.

Det med grænser er så individuelt at jeg må give Eva ret i, at grænsen må gå, når naturen siger stop.

Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2008

Plysbjørnen

Eva skriver:

For mig at se er der jo en helt naturlig grænse...når kvinder ikke er i tsnad til at få børn mere, så synes jeg ikke man skal pille mere ved det.
Men så længe de kan blive gravide på naturlig vis, så skal de da bare få børn uanset alder.
Knus Eva...33 år og som slet ikke ville være for gammel om feks 10 år...

For en gangs skyld vil jeg faktisk erklære mig enig med dig... Når kvinder ikke længere er i stand til at få børn på naturligvis så skal man ikke pille ved det...

Betina

Anmeld

31. oktober 2008

Mathilde

Hmm ja... jeg synes det kommer an på den enkelte hvornår man er "for gammel" til at blive mor.
Jeg ville gerne selv have den første inden jeg bliver 25år, men det kan jeg ikke nå, så nu siger jeg i stedet 28år. Så grænsen rykker sig nok hele tide, men som Eva siger, så skal man IKKE begynde at pille ved noget når kvindens krop på naturlig vis har sagt stop!

Mathilde

Anmeld

31. oktober 2008

petersmor

Puha, det er svært det med aldersgrænser, det er jo egentlig kun en selv som kan vurdere hvor grænsen er? Jeg fik barn da jeg var 19, 25, 31 og den sidste da jeg var 42 så jeg har jo erfaring som både ung, middel og "gammel" mor og synes at alle 4 unger er kommet på det helt perfekte tidspunkt

Knus Hanne, en ung, middel og gammel mor

Anmeld

31. oktober 2008

Honningblomst

petersmor skriver:

Puha, det er svært det med aldersgrænser, det er jo egentlig kun en selv som kan vurdere hvor grænsen er? Jeg fik barn da jeg var 19, 25, 31 og den sidste da jeg var 42 så jeg har jo erfaring som både ung, middel og "gammel" mor og synes at alle 4 unger er kommet på det helt perfekte tidspunkt

Knus Hanne, en ung, middel og gammel mor

Lige netop sådan det er...og skal være...kan ikke se det ene er mere synd end noget andet...det er jo alderen der er forældre men personen...
Knus Eva...som også håber at få en til efter de fyrre...eller måske to??

Anmeld

31. oktober 2008

petersmor

Eva skriver:

Lige netop sådan det er...og skal være...kan ikke se det ene er mere synd end noget andet...det er jo alderen der er forældre men personen...
Knus Eva...som også håber at få en til efter de fyrre...eller måske to??

Hej Eva.
Det har bestemt også sine fordele at være gammel mor..... Jeg nyder det fuldt ud og ville aldrig råde nogen til at lade være pga. alder, men der kan selvfølgelig være andre ting der spiller ind eks. dårligt helbred, men det gør sig jo gældende for alle aldersgrupper.

Knus Hanne, som forøvrigt jo også snart bliver mormor

Anmeld

31. oktober 2008

Miamaja

petersmor skriver:

Hej Eva.
Det har bestemt også sine fordele at være gammel mor..... Jeg nyder det fuldt ud og ville aldrig råde nogen til at lade være pga. alder, men der kan selvfølgelig være andre ting der spiller ind eks. dårligt helbred, men det gør sig jo gældende for alle aldersgrupper.

Knus Hanne, som forøvrigt jo også snart bliver mormor

NETOP! Jeg er af meningen at man gerne maa vaere lidt moden. saa har ingen alders graense. min mands eks paa 45 skal nedkomme i november, og jeg synes det bare er saa skont for hende!!! jeg kunne godt se mig selv faa en i fyrrene.. bliver 30 den 1 november60.png

Anmeld

31. oktober 2008

hellepot

Ja jeg er selv 39 og venter også barn som Katjero i starten af mej. Bliver selv 40 den 21 maj så jheg når det nok inden da begge mine store børn er født 4 og 5 dage før tiden. Min morr var 42 da hun fik min lillesøster og 23 da hun fik mig. Nøj hvor jeg synes jeg har en meget ungdommelig mor, det tror jeg er pga. hendes sene alder at få børn i. Hun så ikke en dag ældre ud end de førældre til børnene fra min lillesøsters klassse. Så at få børn i en sen alder holder os gamle unge i længere tid....

Anmeld

31. oktober 2008

Heidi.

Eva skriver:

For mig at se er der jo en helt naturlig grænse...når kvinder ikke er i tsnad til at få børn mere, så synes jeg ikke man skal pille mere ved det.
Men så længe de kan blive gravide på naturlig vis, så skal de da bare få børn uanset alder.
Knus Eva...33 år og som slet ikke ville være for gammel om feks 10 år...

Syntes måske alligevel at når en kvinde på 73 får tvillinger, så er hun lige lidt for gammel!!

Kh Heidi

Anmeld

31. oktober 2008

Heidi.

Må altså virkelig indrømme at jeg syntes at det er underligt at der er nogle der har stemt i den første!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.