Jeg tænkte på hvor jeres aldersgrænse for graviditet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Syntes måske alligevel at når en kvinde på 73 får tvillinger, så er hun lige lidt for gammel!!

Kh Heidi

Men mon det var på naturlig vis hun blev gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2008

MUTT3

Heidi-Godsk skriver:

Må altså virkelig indrømme at jeg syntes at det er underligt at der er nogle der har stemt i den første!

Dem er jeg en af., Men jeg har stemt ud fra en helt personlig beslutning om MIT liv, og ikke ud fra hvordan jeg ser andre.

Skulle jeg stemme ud fra hvordan jeg ser andre, ville jeg skulle en eller 2 takker op, om det skal være en eller 2 takker kan jeg ikke bare svare på, for der vil spille mange ting ind, en megetvæsentlig ting for mig er om der er børn i forvejen, men så sandelig også forælder paret som mennesker, hvor unge er de af sind??? Man kan jo sagtens være gammel som 35-årig, og ung som 40-årig. Faktisk kender jeg en der var 45 da de fik den første, før jeg kendte hendes alder troede jeg ikke hun var en dag over 35, så der ville jeg entlig skulle stemme på 3 stemme mulighedder for at ramme alle mulighedder.

Så er det noget nemmere for mig selv, jeg har noget jeg gerne vil nå, som kan koste mig mit liv og min førlighed, og jeg nægter at tage fra mine børn før de er store nok til at tage vare på sig selv, samtidig vil (ville) jeg have børn, og så var der kun en mulighed, ikke at få dem i en for høj en alder, faktisk syntes jeg den sidste, i forhold til at nå det jeg gerne vil, er født 2 år for sent, (faktisk 3, men så ville hun aldrig være kommet, for der fik jeg nr 2.) jeg er 46 når hun bliver 18, og det er liiige i det seneste at blive udstationeret, til gengæld, skulle jeg gerne være høj i graderne (det kan jeg gå sytille og roligt og blive her hjemme i lille sikre DK) så det fysiske ikke vil fylde så meget igen, og der med gøre det muligt trods jeg til den tid er lige i overkanten.
Til den tid har jeg så et andet problem, jeg skulle gerne være blevet mormor, eller blive det lige der omkring, tager jeg ikke helt fejl, vil der sikkert også være 2 små rollinger , de er ikke født i en hurtig familie for ingen ting.
Det betyder også at kunne jeg have valgt en alder lavere endnu, havde jeg gjort det.

Anmeld

1. november 2008

H+S Skjolgborg.

Heidi-Godsk skriver:

Syntes måske alligevel at når en kvinde på 73 får tvillinger, så er hun lige lidt for gammel!!

Kh Heidi

syntes det er sygt + syndt for børne

Anmeld

1. november 2008

H+S Skjolgborg.

henriette larsen skriver:

jeg syntes 40-42 også ikke længer især for manden fordi de lever jo ikke lige så langtid som kvinder siger de kloge... og syntes heller ikke det må være ret for et barn der er 18 år og har en mor eller far der kunne være ens mormor....Bare min meningen..

hvis jeg skal have flere/en med steen ser jeg bare det sker inden han er 42..jeg 35 ca....

Anmeld

1. november 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Må altså virkelig indrømme at jeg syntes at det er underligt at der er nogle der har stemt i den første!

Dét synes jeg også...men tror mange unge ser det at være 30 år som gammelt-smiler- lige indtil de selv er det.
Jeg synes generelt at det er bedre at være 30 år end 20 år når man får børn...så øvre grænse har jeg ikke så længe det er naturligt, men nedre grænse, helt sikkert...
Knus Eva,

Anmeld

1. november 2008

Heidi.

Eva skriver:

Dét synes jeg også...men tror mange unge ser det at være 30 år som gammelt-smiler- lige indtil de selv er det.
Jeg synes generelt at det er bedre at være 30 år end 20 år når man får børn...så øvre grænse har jeg ikke så længe det er naturligt, men nedre grænse, helt sikkert...
Knus Eva,

Æv.. Jeg bliver 30 næste gang... Jeg syntes jeg er ung.. Jeg har jo godt nok to børn, men kunne da godt tænke mig en mere om nogle år..

Anmeld

1. november 2008

petersmor

Heidi-Godsk skriver:

Æv.. Jeg bliver 30 næste gang... Jeg syntes jeg er ung.. Jeg har jo godt nok to børn, men kunne da godt tænke mig en mere om nogle år..

He he...Som jeg skrev var jeg 42 da jeg fik den sidste.........Så 30 jamen "lille" pige, bare klø på du har jo masser af tid

Knus Hanne

Anmeld

1. november 2008

Heidi.

petersmor skriver:

He he...Som jeg skrev var jeg 42 da jeg fik den sidste.........Så 30 jamen "lille" pige, bare klø på du har jo masser af tid

Knus Hanne

Anmeld

2. november 2008

Lulle25

Eva skriver:

Knus Eva,

Jeg synes nu ikke det har noget at gøre med at man synes folk er gamle fordi de er 30. Jeg er 26 min kæreste er 35. Vi har 2 børn på 7 år og 15 mdr. Jeg er meget glad for jeg fik barn som 19 årig, og det ville jeg aldrig lave om. Så synes asolut ikke man kan generalisere omkring alderen når man føder 1. barn, for en mor på 19 kan være en bedre mor end en på 30 og omvendt. Og jeg selv som fik mit 1. barn som 19 årig viste i hvert fald omverdnen at jeg kunne være en bedre mor end de fleste og det er jeg da super stolt over. Her 6 år efter hvor jeg fik nr. 2 gør jeg et lige så stortstykke arbejde. Men til gengæld tror jeg ikke jeg ville have overskud til det når jeg bliver 35, for der tror jeg bestemt ikke man er særlig god til at tilsidesætte ens egne behov fram for børnenes.

Anmeld

2. november 2008

Honningblomst

Lulle25 skriver:

Jeg synes nu ikke det har noget at gøre med at man synes folk er gamle fordi de er 30. Jeg er 26 min kæreste er 35. Vi har 2 børn på 7 år og 15 mdr. Jeg er meget glad for jeg fik barn som 19 årig, og det ville jeg aldrig lave om. Så synes asolut ikke man kan generalisere omkring alderen når man føder 1. barn, for en mor på 19 kan være en bedre mor end en på 30 og omvendt. Og jeg selv som fik mit 1. barn som 19 årig viste i hvert fald omverdnen at jeg kunne være en bedre mor end de fleste og det er jeg da super stolt over. Her 6 år efter hvor jeg fik nr. 2 gør jeg et lige så stortstykke arbejde. Men til gengæld tror jeg ikke jeg ville have overskud til det når jeg bliver 35, for der tror jeg bestemt ikke man er særlig god til at tilsidesætte ens egne behov fram for børnenes.

Gennemsnitlig vil der være mange flere kvinder på 30 år som er klar til at blive mor end dem på 20 år...der er jo mange ting der spiller ind og det mener jeg der er større chance for at være styr på når man har lidt alder.
Jeg kan ikke udtale mig om enkelte tilfælde, men vil påstå at det ikke skader at få lidt alder...også for børnenes skyld.
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.