Jeg tænkte på hvor jeres aldersgrænse for graviditet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2008

Honningblomst

Katjaro skriver:

Jeg hader når man begynder med at sige at nogen er bedre end andre, og at bruge alder som et kriterie for om en person er god som forælder eller ej.

For selvfølgelig er der 20 årige der klare jobbet som mødre lige så godt som mødre på 30 (hvilket i mine øjne er fuldstændig afsindigt at bruge den alder som den anden yderlighed - måske fordi jeg selv var 34 da jeg fik mit første barn), lige så vel som at nogle 20 årige desværre ikke lever op til det ansvar der følger med at blive mor.

Hvis man lavede det tænkte eksempel: Halvdelen af alle kvinder skulle have barn når de bliver 20 år og så sammenligner vi med den anden halvdel af alle kvinder som så først fik deres barn som 30 årig.

Så kunne jeg forestille mig at der er en større andel af mødre der måske ikke lever op til deres ansvar blandt de 20 årige frem for de 30 årige.

Men det er jo et tænkt eksempel og kan ikke overføres til virkeligheden. Men det forklarer måske hvorfor der er flere kvinder der venter til slutningen af 20'erne med at få børn - fordi de ikke mener de er klar til at få børn tidligere.

Når der bliver diskuteret inden på f.eks. Netbaby (der er jo oftest flere "sindssyge" debatter derinde end her) så synes jeg ind i mellem at man godt kan læse ud fra et svar, om personen har meget eller lidt livserfaring (læs: hvor gammel er personen). Om livserfaring gør en til en bedre mor - det tror jeg ikke. Men jeg tror man måske med lidt mere livserfaring i bagagen, tager nogle mere nuancerede valg.

Men jeg ved det ikke - og jeg har som sagt ingen idé om hvordan jeg ville have været som mor som 20 årig - for jeg var slet ikke i nærheden af at være klar til det.

Hilsen Katja 12+3

Helt enig...og det samme jeg prøvede at skrive og forklare...jeg ved tilgengæld godt hvordan jeg ville være som ung mor..
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.