Jeg tænkte på hvor jeres aldersgrænse for graviditet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er din aldersgrænse for graviditet

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.358 visninger
51 svar
0 synes godt om
31. oktober 2008

pusling30

Hvad er jeres aldersgrænse for graviditet.?
Jeg selv har sagt at jeg er nu 30 år og har fået 3 skønne drenge, men vil da gerne have en eller et par stykker mere, men min grænse for graviditet går til jeg er fyldt 34.. da kroppen bliver ekstremt belastet, jo ældre man er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2008

Honningblomst

For mig at se er der jo en helt naturlig grænse...når kvinder ikke er i tsnad til at få børn mere, så synes jeg ikke man skal pille mere ved det.
Men så længe de kan blive gravide på naturlig vis, så skal de da bare få børn uanset alder.
Knus Eva...33 år og som slet ikke ville være for gammel om feks 10 år...

Anmeld

31. oktober 2008

twinboys

Eva skriver:

For mig at se er der jo en helt naturlig grænse...når kvinder ikke er i tsnad til at få børn mere, så synes jeg ikke man skal pille mere ved det.
Men så længe de kan blive gravide på naturlig vis, så skal de da bare få børn uanset alder.
Knus Eva...33 år og som slet ikke ville være for gammel om feks 10 år...

Thi hi det vil jeg give dig ret i... Det er jo den enkelte der skal tage stilling til det...

Men jeg synes det er smadder klamt at en 60årige bliver gravid og vælger at få barnet... Synes det er synd...

Majbritt

Anmeld

31. oktober 2008

A.

jeg er færdig med at får børn når jeg er 30-32 kun ikke finde på at får børn når jeg er fx 40 år gammel..

Anmeld

31. oktober 2008

moniquesmor

jeg siger 30 til 35.
mere for børne´s skyld.. dem skal man jo også tænke på.
min veninde fra folkskolen hendes forældre fik et barn til da moren var 45 og faren næsten 50 og hendes minste lillebror synes det er så flovt

Anmeld

31. oktober 2008

MorCamilla

Jeg personeligt vil ikke have flere børn når jeg kommer over de 35 - 40 år. Men hvad andre gør, det er fuldt op til dem, det skal jeg ikke blande mig i...

Anmeld

31. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

jeg syntes 40-42 også ikke længer især for manden fordi de lever jo ikke lige så langtid som kvinder siger de kloge... og syntes heller ikke det må være ret for et barn der er 18 år og har en mor eller far der kunne være ens mormor....Bare min meningen..

Anmeld

31. oktober 2008

monstar99

Omkring de 40 man skal jo også kunne være der for sine børn.
Jeg havde et personligt mål med skulle have det første barn inden jeg blev 30. Skal føde om 6uger ca. og bliver 29 til feb.
Så det gik jo som det skulle45.png

Anmeld

31. oktober 2008

Katjaro

Det er så sjovt med grænser - for de ændrer sig efterhånden som vi ændrer os.

Da jeg var ung ville jeg under ingen omstændighed være gammel mor.
Min mor fik mig da hun var 32 og jeg har altid haft den ældste (og sureste) mor (sådan følte jeg det i hvertfald). Derfor besluttede jeg at jeg ville have de børn jeg skulle have inden jeg blev 32.

Så gik tiden og jeg blev 26-27-28-29 FUUUUUUCK panik........... nu havde jeg skisme travlt.

For jeg havde jo ikke mødt manden i mit liv - eller i hvertfald ikke ham jeg ville have børn med. Og så kunne jeg da godt se at hele min tidsplan begyndte at knibe lidt.

Da jeg var 31 år mødte jeg ham så. Men men men - han var en ung knægt på 25 og jeg syntes egentlig også at han skulle afslutte sin uddannelse først, og selv få lysten til at få børn, inden jeg proppede børn i halsen på ham.

Så jeg endte med at være 34 før end jeg fik mit første barn. Ikke just det jeg selv havde haft som intention. Men sådan ville mit liv det.

Jeg har hele tiden vidst at jeg gerne ville have to børn. Og det var manden med på. Men ikke der hvor vi boede (for lidt plads) så først da vi flyttede for 1,5 år siden gik vi igang med at arbejde på 2'eren. Og igen - livet går ikke altid som du håber.

Så først nu (efter en smule hjælp) er det lykkedes os at lave nr. 2. Jeg har termin til maj - lige inden jeg fylder 40 år.

Jeg er siden kommet frem til - at min mor kunne have haft en hvilken som helst alder - det havde ikke ændret den måde hun var på. Så mit udgangspunkt vil altid være: Mit hus er åbent for mine børns venner, og jeg vil gøre det rart at være hos os.

Desuden er det så idag ikke helt så ualmindeligt at få børn i min alder som det var for 40 år siden

Hilsen Katja 12+1

Anmeld

31. oktober 2008

Mca<3

Sjovt emne om en grænse man hele tiden flytter på .....
Jeg fik mit første barn da jeg var 20 og nr 2 da jeg var 22 ..
Har nydt at være den unge mor og ungerne nyder i dag at have så ung en mor .
For nogle år siden blev jeg skilt fra børnenes far og min nye kæreste har ingen børn ,,, Jeg fylder 36 år til dec og skal føde til marts ..
ØVS syntes selv jeg bliver en vildt gammel mor ,, men hold op hvor jeg dog bare glæder mig , føler mig så moden og parat ,,, Jeg har det sådan nu ,, man er så gammel som man selv gør sig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.