Jeg tænkte på hvor jeres aldersgrænse for graviditet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2008

Kvindemin

KLART 33 - 34.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2008

Kvindemin

Eva skriver:

Gennemsnitlig vil der være mange flere kvinder på 30 år som er klar til at blive mor end dem på 20 år...der er jo mange ting der spiller ind og det mener jeg der er større chance for at være styr på når man har lidt alder.
Jeg kan ikke udtale mig om enkelte tilfælde, men vil påstå at det ikke skader at få lidt alder...også for børnenes skyld.
Knus..

Der siger jeg tværdigmod!!!

Anmeld

2. november 2008

Honningblomst

Chritinap skriver:

Der siger jeg tværdigmod!!!

Vil du påstå at der gennemsnitlig er flere på 20 år som er egnede forældre kontra kvinder på 30 år????

Anmeld

2. november 2008

Lulle25

Eva skriver:

Vil du påstå at der gennemsnitlig er flere på 20 år som er egnede forældre kontra kvinder på 30 år????

Der er jo færre forældre på 20 end der er på 30 år, så ja hvis man ser helheden i det, kan det da sagtens være at der er flere bedre forældre på 20 end på 30, men igen fordi jeg mener at forældre på 20 nok er bedre til at tilsidesætte egne behov fremfor dem på 30. Dem på 30 er jo mere egoistiske for de har jo kun haft sig selv hele tiden. Så ja i nogle tilfælde tror jeg bestemt at forældre på 20 klare sig godt og andre tilfælde er det dem på 30 der klare sig godt.

Anmeld

2. november 2008

Honningblomst

Lulle25 skriver:

Der er jo færre forældre på 20 end der er på 30 år, så ja hvis man ser helheden i det, kan det da sagtens være at der er flere bedre forældre på 20 end på 30, men igen fordi jeg mener at forældre på 20 nok er bedre til at tilsidesætte egne behov fremfor dem på 30. Dem på 30 er jo mere egoistiske for de har jo kun haft sig selv hele tiden. Så ja i nogle tilfælde tror jeg bestemt at forældre på 20 klare sig godt og andre tilfælde er det dem på 30 der klare sig godt.

Det var da noget af en udmelding...hvordan kan du overhoved skrive sådan. Pladder, man kan jo også argumentere med at de netop har fået dækket egne ego behov og nu er klar til at få børn, omend det for mig slet ikke er det det handler om...der er mange ting der spiller ind og der står en 30årig altså bedre end en på tyve år...generelt.
Når jeg siger gennemsnitlig så er det underordnet hvor mange det handler om.
Selvfølgelig er der gode og dårlige forældre i alle aldre...men det kan nu ikke ændre ved det faktum at rigtig mange unge mennesker ikke er voksne som 20 årige og heldigvis er det da også kun få der vælger at få børn.
Knus Eva

Anmeld

2. november 2008

Heidi.

Lulle25 skriver:

Ej sikke noget fis.. Man kan da ikke sige at dem på 30 er mere egoistiske!! LÆS: jeg fik min første datter da jeg var 23, så det er ikke fordi jeg er en af dem på 30.
Men hvordan kan du skrive at de er egoistiske?Det kunne da være tilfældet at det var mennesker der ville færdiggøre en uddannelse, og ikke sætte et barn i verden samtidig. Det er et prioriteringsspørsmål, og ikke et spørgsmål om egoisme.
Jeg ville personligt ikke have ventet til jeg var over 30 med og blive mor, men egentlig bare blive mor når jeg var klar til det. I min overbevisning har alder ikke nogetn betydning for hvornår man får børn. Egentlig syntes jeg bare man skal være klar. Dertil syntes jeg at man skal have en stabil og tryg hverdag som barnet kan vokse op i..

Kh Heidi

Anmeld

2. november 2008

Lulle25

Eva skriver:

Det var da noget af en udmelding...hvordan kan du overhoved skrive sådan. Pladder, man kan jo også argumentere med at de netop har fået dækket egne ego behov og nu er klar til at få børn, omend det for mig slet ikke er det det handler om...der er mange ting der spiller ind og der står en 30årig altså bedre end en på tyve år...generelt.
Når jeg siger gennemsnitlig så er det underordnet hvor mange det handler om.
Selvfølgelig er der gode og dårlige forældre i alle aldre...men det kan nu ikke ændre ved det faktum at rigtig mange unge mennesker ikke er voksne som 20 årige og heldigvis er det da også kun få der vælger at få børn.
Knus Eva

Kan da godt være du synes det er noget pladder. Det synes jeg så ikke og der er vel plads til alle herinde, er der ikke Eva eller er det kun din holdning der er den rette, så er der jo ingen grund til jeg kommer med min holdning.
For der er der mange gode forældre på 20 og det er der også på 30,som jeg for øvrigt hele tiden har sagt. Jeg kan for øvrigt kun udtale mig om min egen situation, som er det helt rette for mig.

Anmeld

2. november 2008

Honningblomst

Lulle25 skriver:

Kan da godt være du synes det er noget pladder. Det synes jeg så ikke og der er vel plads til alle herinde, er der ikke Eva eller er det kun din holdning der er den rette, så er der jo ingen grund til jeg kommer med min holdning.
For der er der mange gode forældre på 20 og det er der også på 30,som jeg for øvrigt hele tiden har sagt. Jeg kan for øvrigt kun udtale mig om min egen situation, som er det helt rette for mig.

Netop derfor jeg skriver det er noget pladder, det er nemlig min mening...og det må man vel have eller??
Og som heidi også skriver, så kan man da ikke sige at kvinder på 30 år er mere egoistiske...men man kan se at kvinder der er tyve ikke står samme sted som dem på 30 år og dermed af gode grunde heller ikke kan tilbyde dem det samme som en der har prøvet mere og har mere stabile forhold.
MEN det er jo ikke ALLE på 20 år eller på 30 år som er som skrevet...men overordnet set er der ikke mange på tyve år der er klar til at blive mødre og heldigvis vælger de jo heller ikke at blive det. Lige netop derfor mener jeg at min påstand holder vand og ikke bare er MIN mening men fakta.
Knus Eva...ung mor...

Anmeld

2. november 2008

Lulle25

Heidi-Godsk skriver:

Ej sikke noget fis.. Man kan da ikke sige at dem på 30 er mere egoistiske!! LÆS: jeg fik min første datter da jeg var 23, så det er ikke fordi jeg er en af dem på 30.
Men hvordan kan du skrive at de er egoistiske?Det kunne da være tilfældet at det var mennesker der ville færdiggøre en uddannelse, og ikke sætte et barn i verden samtidig. Det er et prioriteringsspørsmål, og ikke et spørgsmål om egoisme.
Jeg ville personligt ikke have ventet til jeg var over 30 med og blive mor, men egentlig bare blive mor når jeg var klar til det. I min overbevisning har alder ikke nogetn betydning for hvornår man får børn. Egentlig syntes jeg bare man skal være klar. Dertil syntes jeg at man skal have en stabil og tryg hverdag som barnet kan vokse op i..

Kh Heidi

Nu kan jeg jo igen kun henvise til min egen mening.Og jeg kan da sige at mange af mine veninder der har børn er over 30 og har svært ved at se ud over egen næsetip ind imellem når det er børnene det drejer sig om. Men igen som jeg hele tiden har sagt, er der jo mange forældre på 20 og på 30 der gør det godt, så det er jo ikke fordi jeg siger, ligesom nogle andre her på siden, at nogle er dårligere end andre. Og netop, jeg ville aldrig selv være for gammel når jeg skulle have børn, for det ligger bare ikke til mig. Men igen det er jo et frit land vi lever i, og vi har alle forskellige baggrunde, nogen har bare ikke haft held med at få børn før de måske har givet op og rundet de 40 og bum så blev de gravide. Og siger jo ikke at de er dårlige forældre overhovedet, siger bare jeg ikke selv ville have børn så sent, for det ville jo være at starte forfra for mig til den tid

Anmeld

2. november 2008

Lulle25

Eva skriver:

Netop derfor jeg skriver det er noget pladder, det er nemlig min mening...og det må man vel have eller??
Og som heidi også skriver, så kan man da ikke sige at kvinder på 30 år er mere egoistiske...men man kan se at kvinder der er tyve ikke står samme sted som dem på 30 år og dermed af gode grunde heller ikke kan tilbyde dem det samme som en der har prøvet mere og har mere stabile forhold.
MEN det er jo ikke ALLE på 20 år eller på 30 år som er som skrevet...men overordnet set er der ikke mange på tyve år der er klar til at blive mødre og heldigvis vælger de jo heller ikke at blive det. Lige netop derfor mener jeg at min påstand holder vand og ikke bare er MIN mening men fakta.
Knus Eva...ung mor...

Igen tror bestemt ikke du kan generalisere, men jeg kan jo bive ved. Mine børn har ikke lidt nogen nød og hvis du spørger de andre unge forældre herinde tror jeg de siger det samme om deres børn. De år præcis den kærlighed og omsorg de har behov for og det er jo det der er det vigtigste. Min mor arbejder ved familieafdelingen i en kommune og jeg kan da referere atder er flere børn der bliver fjernet/hjulpet der er omkring de 30 end omkring de 20, i hvert fald i den kommune hun er i. Så tro du bare din menig er fakta.
Kh Louise og¨så ung mor og stolt af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.