132319 skriver:
Jeg ville godt nok ikke bryde mig om at en anden mand eller en anden kvinde end de der er min mor og far, kaldte mig deres datter. Ville synes det var helt helt forkert
'
Man kan sagtens lade være med at gøre forskel, blot fordi man ikke bliver kaldt nogens datter.
Sagde du så også far til to mænd?
Pyha, som nævnt er mine børn mine, JEG er deres mor og ingen anden kvinde skal nogensinde kalde dem sine børn og de skal aldrig kalde andre end MIG for mor! 
Selvom deres bonusmor kalder børnene for sine, ændre det jo ikke hvem moderen er, og at det også er dine, deres fars og din nye mands (bonusfars) børn. Tror du lægger mere i det end der er ment med det.
Når min bonusdatters mor eller bonusfar, skal forklare nogen hvem vi er siger de "det er Nick og Cathrine, Jasmins andet hold forældre"
Og tror da helt klart det er bedre, for det er jo de roller vi har. Har bruger vi heller ikke betegnelsen halvsøskende. Hos os har hun en lillebror og hos sin mor og bonusfar har hun en lillesøster. Der er ingen grund til at skære ud i pap hele tiden at hendes liv kun er halvt så godt fordi far og mor ikke er sammen, og hun aldrig for helsøskende og mors og fars kæreste ikke er hendes biologisk.
Nej, hun har "2 mor" og "2 far" og det er hun meget stolt af at fortælle. Synes det er bedre at se positivt på det. Det andet med ret skal være ret er jo kun forældrenes egoisme der nyder godt af.
Man skal hellere prise sig lykkeligt for at dem barnet bor hos, halvdelen af tiden, eller hveranden weekend elsker ens barn ligeså meget som man selv gør. Så er man sikker på de har det godt.
Mange bonusforældre interessere sig ikke et hak for børnene eller føler ligefrem de er irriterende eller en belastning. Dem skulle vi hellere bruge vore energi på at tale lidt til fornuft, i stedet for at rakke en tilsyneladene kærlig bonusmor ned.
Hvad de har af gnidninger ved jeg ikke, men man burde ligge dem til side og have et godt og sundt samarbejde om børnene.
Jeg ved ihvertfald at min bonusdatters mor, er overlykkelig for at hendes datter elsker mig og jeg elsker hende. Heldigvis er det ikke alle der tænker egoistisk. Måske er det fordi man er bange for at miste sin egen mor rolle eller være bange for at barnet bedre kan lide bonusmor. Men sådan bliver det jo aldrig. Mor vil altid være mor. Ligemeget hvem der ellers elsker ens barn.
Sæt pris på de gode bonusmødre, det gør børnene.