mine lækre unger<3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

DLM

tazz skriver:

Synes egentlig at det er trist, at en kvinde der holder så meget af sine bonusbørn, at hun har taget dem fuldstændig til sig, skal skældes ud for at elske dem!!!

Det forventes at en bonusmor skal knus-elske sine bonusbørn fra første øjeblik, men gør hun det, så er det også galt. Ville ønske at nogen kunne skrive en manual til os bonusmødre, for vi er godt nok et jagtet folkefærd, der ikke har en chance for, at gøre noget rigtigt.

Og tænk sig, hvor heldige ungerne er, at de har en så stor familie fyldt med kærlighed til dem. Det er ikke alle børn forundt

Der er absolut ikke noget galt i at knus-elske sine bonusbørn, det er da super dejligt. og dejligt for børnene at vide de er elsket, men man kan godt elske sine bonus børn uendeligt og stadig have respect nok for den anden forældre til at der kun er én mor. istedet for at blive ked af at de ikke siger mor til bonusmor og kun navn. Der er jo ikke 2 mødre der er en mor og hende far er gift med eller er kærste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

aya-zia

Znuzke skriver:

Det handler da ikke om at lade børnehaven tage beslutninger, men om at de har påtalt nogle ting som de har observeret omkring børnene. Enhver ansvarsfuld forælder lytter da til børnehaven og tager tingene til efterretning. Det har denne forælder også gjort - og er åbenbart enige med børnehaven.....

Men igen - sådan er vi jo så forskellige.....nogle er ansvarsfulde andre ikke......

eller så er man ansvarlig på hver sin måde... det kommer jo an på hvad man vurder er bedst for ungerne...

Anmeld

11. juni 2011

aya-zia

tazz skriver:

Synes egentlig at det er trist, at en kvinde der holder så meget af sine bonusbørn, at hun har taget dem fuldstændig til sig, skal skældes ud for at elske dem!!!

Det forventes at en bonusmor skal knus-elske sine bonusbørn fra første øjeblik, men gør hun det, så er det også galt. Ville ønske at nogen kunne skrive en manual til os bonusmødre, for vi er godt nok et jagtet folkefærd, der ikke har en chance for, at gøre noget rigtigt.

Og tænk sig, hvor heldige ungerne er, at de har en så stor familie fyldt med kærlighed til dem. Det er ikke alle børn forundt

enig...

Anmeld

11. juni 2011

Laulund87

Jeg får helt ondt i maven over at du ikke kan respektere moderens ønske Hvor må det være grimt for hende at du overtræder en grænse hun tydeligvis har!

Nogle mødre ville være ok med det, men hun er det jo ikke og så burde det give sig selv, at du respekterer det!

Dejligt at du elsker børnene som dine egne, men faktum er at det er de ikke.

Anmeld

11. juni 2011

Pigent

merle2010 skriver:

her er lidt billeder af vores lækre unger.. ville lige dele det med jer

Der er ingen tvivl om at de er søskende. Rigtig kønne børn 

Dem kan du være stolt af.  

Anmeld

11. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
132319 skriver:

Jeg ville godt nok ikke bryde mig om at en anden mand eller en anden kvinde end de der er min mor og far, kaldte mig deres datter. Ville synes det var helt helt forkert '

Man kan sagtens lade være med at gøre forskel, blot fordi man ikke bliver kaldt nogens datter.

Sagde du så også far til to mænd?

Pyha, som nævnt er mine børn mine, JEG er deres mor og ingen anden kvinde skal nogensinde kalde dem sine børn og de skal aldrig kalde andre end MIG for mor! 

Selvom deres bonusmor kalder børnene for sine, ændre det jo ikke hvem moderen er, og at det også er dine, deres fars og din nye mands (bonusfars) børn. Tror du lægger mere i det end der er ment med det.

Når min bonusdatters mor  eller bonusfar, skal forklare nogen hvem vi er siger de "det er Nick og Cathrine, Jasmins andet hold forældre"

Og tror da helt klart det er bedre, for det er jo de roller vi har. Har bruger vi heller ikke betegnelsen halvsøskende. Hos os har hun en lillebror og hos sin mor og bonusfar har hun en lillesøster. Der er ingen grund til at skære ud i pap hele tiden at hendes liv kun er halvt så godt fordi far og mor ikke er sammen, og hun aldrig for helsøskende og mors og fars kæreste ikke er hendes biologisk.

Nej, hun har "2 mor" og "2 far" og det er hun meget stolt af at fortælle. Synes det er bedre at se positivt på det. Det andet med ret skal være ret er jo kun forældrenes egoisme der nyder godt af.

Man skal hellere prise sig lykkeligt for at dem barnet bor hos, halvdelen af tiden, eller hveranden weekend elsker ens barn ligeså meget som man selv gør. Så er man sikker på de har det godt.

Mange bonusforældre interessere sig ikke et hak for børnene eller føler ligefrem de er irriterende eller en belastning. Dem skulle vi hellere bruge vore energi på at tale lidt til fornuft, i stedet for at rakke en tilsyneladene kærlig bonusmor ned.

Hvad de har af gnidninger ved jeg ikke, men man burde ligge dem til side og have et godt og sundt samarbejde om børnene.

Jeg ved ihvertfald at min bonusdatters mor, er overlykkelig for at hendes datter elsker mig og jeg elsker hende. Heldigvis er det ikke alle der tænker egoistisk. Måske er det fordi man er bange for at miste sin egen mor rolle eller være bange for at barnet bedre kan lide bonusmor. Men sådan bliver det jo aldrig. Mor vil altid være mor. Ligemeget hvem der ellers elsker ens barn.

Sæt pris på de gode bonusmødre, det gør børnene.

Anmeld

11. juni 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
aya-zia skriver:

jeg kan kun sige hvad JEG syntes... og hvad JEG ville gøre... hvad andre syntes og gør er jo op til dem... og jeg respekter hvad andre siger og gør...  men jeg vil ALDRIG forbyde et barn at kalde mig for mor hvis jeg er ders stedmor naturligvis....

for barnets behov kommer frem fro alt i min verden... men igen det er smag og behag..

Min bonusdatter kommer også til at kalde mig mor nogle gange. Og hvis hun bliver flov når hun kommer til det, fortæller jeg hende at det ikke gør noget at hun kommer til at kalde mig mor nogle gange. Og så bliver hun så glad og stråler.

Når hun skal fortælle nogen om hvem jeg er siger hun altid "Cathrine er min bonusmor og ....... er min rigtige mor"

Man har jo mor-rolle når man har barnet hos sig, og der er der jo absolut ikke noget galt i at leve op til. Tværtimod. Og hvis barnet har brug for at sætte ord på det ved at sige mor engang imellem, så fred være med det.

Anmeld

11. juni 2011

sommerbarn<3

merle2010 skriver:

helt enig synes fandme det er sejt at du elsker dine børn så højt at du kan respektere at de har så stærke følelser for en anden kvinde.. det skal man have et stort hjerte for..

kan heller ikke forstå forældre der direkte bestemmer hvad og hvem børnene skal kalde for hvad.. så længe man ikke har tvunget børnene til noget, så kommer det vel naturligt i form af at de får stærke følelser for deres stedmor/stedfar..

Synes også det er dejligt at hører at du kan sætte dine følelser til side og have det godt med at barnet elsker sin bonusmor. Hvor må det være frygteligt for et barn at elsker sin bonusmor, næsten lige så meget som det elsker mor og far og så føle at det er forkert eller tabu fordi mor ikke kan have det i sit følelsesregister.

Anmeld

11. juni 2011

sommerbarn<3

aya-zia skriver:

ja hvorfor må de ik selv bestemme hvad de vil kalde en...

jeg ahr en veninde som ALDRIG har kaldt hendes mor for mor... hun har kaldt hende ved navn... ingen ved hvorfor... det er bare det hun har det bedst med...

Synes også det er dejligt at hører at du kan sætte dine følelser til side og have det godt med at barnet elsker sin bonusmor. Hvor må det være frygteligt for et barn at elsker sin bonusmor, næsten lige så meget som det elsker mor og far og så føle at det er forkert eller tabu fordi mor ikke kan have det i sit følelsesregister.

Anmeld

11. juni 2011

aya-zia

sommerbarn<3 skriver:

Min bonusdatter kommer også til at kalde mig mor nogle gange. Og hvis hun bliver flov når hun kommer til det, fortæller jeg hende at det ikke gør noget at hun kommer til at kalde mig mor nogle gange. Og så bliver hun så glad og stråler.

Når hun skal fortælle nogen om hvem jeg er siger hun altid "Cathrine er min bonusmor og ....... er min rigtige mor"

Man har jo mor-rolle når man har barnet hos sig, og der er der jo absolut ikke noget galt i at leve op til. Tværtimod. Og hvis barnet har brug for at sætte ord på det ved at sige mor engang imellem, så fred være med det.

ja netop... min datter kan også godt fortælle at min kæreste er hendes papfar hvis hun skal fortælle nogle om ham men her hjemme siger hun far... hun er udemærket godt klar over hvem der er rigtig og hvem der er pap...

så jeg syntes at så længe ungerne er glade så er det vel det vigtigste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.