JustAnotherName skriver:
Det er jo ikke sådan at havnen bliver sænket ...eller hvordan udtrykket lød
....Men DIT argument for ikke at ville lukke posen op er, at du ikke mener at det er ret opmuntrende, når vi ikke lukker dig "derind", hvor følelserne får frit flow. Samtidig er det dét flere "efterlyser" for at lære dig at kende. Kan du se det?
Jeg ved godt hvem du er fra den virkelige verden, men kun af ansigt og navn, ikke som person af følelser og tanker.
Du har i laaaang tid haft frit slag til at læse med herinde, og "hapse med i mit livs nyheder" ....og jeg har vidst at enhver har kunnet læse med, så det er et valg jeg selv har taget. MEN min pointe er, at du jo sådan set over tid, har kunnet snuse med og få et langt bedre indblik i hvem JEG fx. er.
Men hvad ved jeg om dig ???!!!???
HVIS NU, at det lukkede NS-forum, gav mig mod på at øse ud for alvor af alt hvad jeg måtte bakse med, så syntes jeg da, at det er OKAY at jeg har et valg om, om jeg har lyst til at lade dig læse med, og være en del af det. .....Altså ikke MIG ALENE; men altså, forstå mig ret. Så er det min mulighed for at trække det derind, hvor jeg føler, at dém der ér, de selv har delt stort og småt med mig de seneste år. Og det skaber en slags tryghed/fortrolighed, som jeg jo ikke på samme måde kan sige, at vi to fx. har fået opbygget.
Det er bare for at give et eksempel, og gøre min pointe klar.
Ikke fordi jeg har noget imod dig personligt - slet ikke! 
Jeg håber at det gav mening?!
de ting du skriver her er præcis grunden til, at jeg, da Rose spurgte mig om min mening, sagde et umiddelbart nej til at lukke Rosa ind i den lukkede. og vi var flere, det er ikke en beslutning hverken jeg eller Rose har taget alene! og det var - som Rose skriver - en ganske PT agtig beslutning.
jeg helt personligt kan sådan set være ligeglad om du, Rosa, læser med i hulen, for jeg har dig jo på facebook OG på bloggen
men jeg synes det er vigtigt at alle der skriver i hulen føler sig trygge ved dem der læser med og derfor sagde jeg nej, ligesom jeg ville have sagt nej til alle der ikke var oldgamle NS'ere. fordi jeg synes ikke det er fair, at fordi JEG er tryg ved dig, så hiver jeg dig med ind uden hensyn til de andre. jeg er nemlig langt fra den eneste der bruger hulen til at skrive om livet i, der er flere (desværre) der har problemer med mennesker der læser med som ikke burde vide alle de ting om os og vores unger.
efter din anmodning om optagelse besluttede vi at tage en afstemning derinde om hvordan reglerne for optagelse skal være, netop fordi ALLE skal være trygge ved dem der læser med. og faktum er, som der også skrives i det citerede indlæg, at du oftest bare læser med. og jeg tror det er alle de anonyme "medlæsere" der gør os i hulen utrygge.
ja, at jeg så kender dig og ikke har et problem med at du læser med er jo rent personligt for mig, og jeg sender dig jo bare mine indlæg over PB, så don't worry 
og så synes jeg også det er dødærgeligt at opfatte det "åbne" NS som resterne! det er bestemt ikke en opdeling jeg går ind for
jeg læser med i NS'en såvel som i hulen og jeg kommenterer stadig alt hvad jeg føler for i NS'en. jeg skriver bare kun om os i hulen