Hvordan straffer i jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Christina.78

Ved ikke hvad jeg skal svare  andet end at jeg som sådan ikke afstraffer tøzen..kan ikke helt se pointen med disse programmer da jeg synes disse børn deri er total ude på et sidespor og forældre der ikke tør tage kampen op...nok kan mit barn være stædig og strid men det løser vi med andre metoder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Shibby

Pia. skriver:

Mine børn er aldrig belvet straffet og kommer heller ikke til det - vi har aldrig brugt det... ordet "time out" giver mig kvalme...

Kan ikke se hvad det skal til for... Hvor må det være nedværdigende at være ked af det eller vred og så blive bedt om at glo ind i en væg - der kan man da tale om børn der lukker følelser inde i sig selv - det tror jeg ikke på er godt på længere sigt... ØV...

Men det er jo bare min mening...

Når det er anbefalet af uddannede småbørnskonsulenter,pædagoger,barnepiger ect,-og det virker,så kan jeg ikkese problemet når det rent faktisk virker

Ingen af vores lukker noget inde i sigselv efter timeout. De er modtagelige overfor en snak omkring tingene når de er raset ned og er modtagelige igen

Anmeld

7. april 2011

Pia.

Shibby skriver:

Når det er anbefalet af uddannede småbørnskonsulenter,pædagoger,barnepiger ect,-og det virker,så kan jeg ikkese problemet når det rent faktisk virker

Ingen af vores lukker noget inde i sigselv efter timeout. De er modtagelige overfor en snak omkring tingene når de er raset ned og er modtagelige igen

Gider ikke diskutere det ... slet ikke tror ikke på det og mener ikke jeg har behov for MAGT over for mine børn slet ikke... Jeg har nok et helt andet billede af det end du har... og så tror jeg på MIG SELV og ikke på fremmede pædagoger som ikke kender mine børn - børn har forskellige behov ... !

Anmeld

7. april 2011

Shibby

Selvfølgelig har børn forskellige behov men nu stoler jeg faktisk på uddannede mennesker indenfor det her fag som kan rådgive eller komme med gode fif som jeg har fået og som har virket 

Anmeld

7. april 2011

Mum33

Tin skriver:

Lidt det samme som at sige at du kun vil være sammen med hende, hvis hun er glad???

Undskyld men jeg er virkelig modstander af straf til børn, og synes det er synd for de børn der ikke må føle sig forstået eller anerkendt med de føelser de nu har her og nu!

Der er da stor forskel på om barnet er surt og lidt ked og så hyserisk og uregerlig. Min søn kommer også på værelset når han er helt hysterisk, og det sker altså i perioder når man er 2 år og vil alting selv. Han skal lære, at man ikke opfører sig sådan når man er sammen med andre mennesker - det ville på sigt blive synd for hans omgivelser.

Anmeld

7. april 2011

Mum33

Shibby skriver:

Selvfølgelig har børn forskellige behov men nu stoler jeg faktisk på uddannede mennesker indenfor det her fag som kan rådgive eller komme med gode fif som jeg har fået og som har virket 

Man skal gøre det man føler er bedst for sit barn og så stole på det. Så længe der er masser af kærlighed og omsorg så klarer de sig. Min søn skal lære at opføre sig ordentligt, for det mener jeg han kommer længst med her i livet. Og det kommer til at betyde et par gange på værelset og nogle irettesættelser hen af vejen, kald det straf eller bare almindelig opdragelse. Det er "vores metode" og den virker for os.

Anmeld

7. april 2011

Shibby

I.E.K. skriver:

Man skal gøre det man føler er bedst for sit barn og så stole på det. Så længe der er masser af kærlighed og omsorg så klarer de sig. Min søn skal lære at opføre sig ordentligt, for det mener jeg han kommer længst med her i livet. Og det kommer til at betyde et par gange på værelset og nogle irettesættelser hen af vejen, kald det straf eller bare almindelig opdragelse. Det er "vores metode" og den virker for os.

Anmeld

7. april 2011

Frk.S

Shibby skriver:

Skræmmene at se hvor mange der tjekker emnet her ud men ikke svare. Så er der vidst ting man ikke tør dele medmindre man er ano.

Ej, come on - det var da godt nok noget af en udtalelse.

Personligt ville jeg sikkert heller ikke have skrevet noget, hvis ikke jeg havde set din kommentar.

For vi er altså også nogen der bare går ind og læser - i mit tilfælde for at se hvad folk mener om sagen, og evt. få nogle fif.

Jeg har nemlig ikke barn endnu - men ét på vej. Så et manglende svar er langt fra fordi jeg har noget at skjule.

MEN jeg forestiller mig, at vores kommende barn vil blive sat i en krog/komme ind på værelset eller lign. hvis h*n bliver bund-hysterisk. Ikke så meget for at straffe, men for at køle af, så man bedre kan nå ind til dem, og tale om sagen når der er mere ro på.  

Anmeld

7. april 2011

sarahb

Tin skriver:

Og det har jeg endnu mere svært ved at forstå......jeg er mor til fem, en 3 årig i trodsalderen, end 6 årig pige med egene meninger, en 10 årig dreng med svær ADHD, en 13 årig pre-pubetets dreng, og en teenager pige på 15........Og jeg har aldrig, og kommer heller aldrig til at undertrykke mine unger på den måde........

Det er jo bare godt for dig. Føler bestemt heller ikke jeg undertrykker min dreng. Men jeg opdrager på en anden måde end dig.
Det er ikke at han kommer på timeout når han gør noget forkert første gang, men hvis han gentagne gange ikke hører efter og skaber sig helt vildt, så må han have en time out så han kan falde ned for han kører mere op jo mere man taler til ham. Så her virker det.
Og hold da op hvor er der mange undertrykkede børn i verden så!!! Vildt at mange børne psykologer og børne sagkyndige vælger at give timeout når det er ren og skær undertrykkelse

men heldigvis har man hver sin måde at opdrage på.

Anmeld

7. april 2011

Pikku Myy

Shibby skriver:

Det er timeout/straf.. Du bruger bare ordet "fred" istedet for eller tolker jeg det her forkert?

Jeg tror Tin mener at han får fred til at rase af der hvor han har "valgt" at være sur, og altså ikke bliver sendt på værelset eller hvor man nu vælger at lave timeouts. Det synes jeg er en stor forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.