Hvordan straffer i jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

DianaMalou

har godt nok en datter men hun bor ikke hjemme.. og er kun sammen med hende få timer om mdr så der bruges ikke nogen straffe metoder ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

muzen

Mumto3 skriver:

Jeg straffer slet ikke vores børn. De har alderen 3år, 5 år og 7 år og det er helt unødvendigt at staffe dem!!! -men jeg kan se på nogle af deres legekammerater at de er vant til at blive straffet. Når de leger og M ikke kan få mine børn til at gøre det han gerne vil have dem til så tyr han nemlig til straf. Hvis ikke du gør... Så gør jeg..... Eller han kan finde på at sige. Skal jeg blive meget sur på dig? Hva? Skal jeg det???

Det er jo en rigtig dårlig måde at lære sine børn at omgås andre mennesker på!!! Tænk hvis børnene begyndte at sætte hinanden i skammekrogen til en 'time-out' for det er den måde de har lært af deres forældre at det er sådan man løser konflikter på...suk siger jeg bare!!!!

så kunnej eg godt tænke mig og vide hvad du så gør/siger når de ikke hører efter eller er fuldstændig hysterisk og ligger og bider i gulvet.

Anmeld

7. april 2011

Vial

Straf hænger ikke sammen med børneopdragelse i min verden. Synes det er nedværdigende.

Time out lyder ikke godt i mine ører. SLET ikke hvis det foregår ved at sidde på en stol og glo ind i en væg. Har hørt, at det bestemt ikke er godt for børnene. Jeg kan dog ikke forestille mig, at Alvin og Viola går i gennem en hel barndom uden at blive sendt ind på værelset..  Så mon ikke de får lidt time out, når de kommer i den alder, hvor de har brug for en pause.

Synes de der barnepigeprogrammer er total overdrevet og synes ikke, at de altid er super pædagogiske.

Anmeld

7. april 2011

muzen

her bruger vi også time out. mikkel kommer på sit værelse og han må kommer ud når han er holdt op med at græde. også kommer han hen og siger undskyld til os.

Anmeld

7. april 2011

Aves.

KaMa skriver:

Straf hænger ikke sammen med børneopdragelse i min verden. Synes det er nedværdigende.

Time out lyder ikke godt i mine ører. SLET ikke hvis det foregår ved at sidde på en stol og glo ind i en væg. Har hørt, at det bestemt ikke er godt for børnene. Jeg kan dog ikke forestille mig, at Alvin og Viola går i gennem en hel barndom uden at blive sendt ind på værelset..  Så mon ikke de får lidt time out, når de kommer i den alder, hvor de har brug for en pause.

Synes de der barnepigeprogrammer er total overdrevet og synes ikke, at de altid er super pædagogiske.

Anmeld

7. april 2011

charlottekri

jeg har i meget lang tid døjet med at min datter slet ingen respekt har for mig, og har prøvet timeout af, men det har slet ingen effekt, for jeg kunne ikke få hende til at blive på trappen (der er blevet brugt som "skammekrog". hun begyndte bare at skrige endnu højere og slog mig osv + i en periode at bide mig... SLET ikke sjovt!!

men nu har jeg fundet en metode, der fungerer rigtig godt for mig/os. hvis hun ikke opfører sig ordentligt, bliver der fjernet nogle privillegier (staves?). først bliver der selvfølgelig advaret, men hvis hun ikke opfører sig ordentligt derefter, så må hun jo tage følgerne, hvilket kan være ikke at komme i bogbussen, ikke at se tegnefilm, at få weekendsnolder osv. der er ikke tale om en desideret straf, men om en fjernelse af goder.

jeg forklarer selvfølgelig efterfølgende hvorfor det er sket og taler med hende om hvorfor hun ikke har opført sig ordentligt

Anmeld

7. april 2011

NinaNymannMadsen

her hjemme kommer vores datter ind i hendes seng når vi har gentagende gange sagt til hende at hun skal stoppe eller at det må hun ikke. hun er kun der inde i 2 minutter og så henter vi hende igen. det er det eneste der hjælper bare lidt hjemme ved os. så det er jo også timeout bare på en anden måde end med at sætte hende på en stol.

Anmeld

7. april 2011

Pikku Myy

Jeg er som udgangspunkt imod at straffe børn, og det er ikke noget vi bruger herhjemme.

Når det kommer til de der Nanny-programmer, synes jeg metoderne måske kan bruges til børn der er kommet ud på et sidespor, men jeg synes lidt målet må være at timeouterne udfases og til sidst ikke længere bruges.

Jer der bruger timeouts: Er det som et middel til at nå et andet sted hen, eller er I tilfredse som tingene er nu?

Anmeld

7. april 2011

Sommerbird

Mit barn er virkelig strid i øjeblikket. Barnet hører på ingen måde efter når jeg kalder og vil rent ud sagt "skide mig et stykke"

Jeg er begyndt at lade tingene få konsekvenser. "Hvis du ikke kommer nu, så tager vi ikke i zoo i morgen" osv. og det VIRKER! Mit barn er 3½ år og forstår udmærket godt når jeg beder det om at komme, men det er trodsigt og stædigt som bare pokker.

Når barnet i hysteri og vrede går fuldstændig i selvsving og skriger og råber, så kommer det på værelset og får at vide at det kan komme ud når det er færdig med at skabe sig. Det virker også og barnet har ikke nogle problemer med sit værelse ellers, det elsker at lege derinde. Her handler det om at komme væk fra fællesskabet og vi har ikke en gang eller andet jeg kan sætte det ud i.

Jeg kan godt være benhård men sådan er det når man har et barn med et frygteligt iltert temperament. Ikke alle børn er ens så man skal passe på med at sammenligne opdragelsesmetoder alt for meget.

Lige så hård en mor jeg kan være, lige så kærlig og elskelig er jeg overfor mit barn og vi tager for det meste en snak bagefter om hvad det var barnet gjorde, der gjorde mor så vred.

Anmeld

7. april 2011

Shibby

charlottekri skriver:

jeg har i meget lang tid døjet med at min datter slet ingen respekt har for mig, og har prøvet timeout af, men det har slet ingen effekt, for jeg kunne ikke få hende til at blive på trappen (der er blevet brugt som "skammekrog". hun begyndte bare at skrige endnu højere og slog mig osv + i en periode at bide mig... SLET ikke sjovt!!

men nu har jeg fundet en metode, der fungerer rigtig godt for mig/os. hvis hun ikke opfører sig ordentligt, bliver der fjernet nogle privillegier (staves?). først bliver der selvfølgelig advaret, men hvis hun ikke opfører sig ordentligt derefter, så må hun jo tage følgerne, hvilket kan være ikke at komme i bogbussen, ikke at se tegnefilm, at få weekendsnolder osv. der er ikke tale om en desideret straf, men om en fjernelse af goder.

Kanon..Og de goder vil hun gerne ha,ergo lære hun at hun skal opføre sig pænt og respektere sin mor hvis hun vil have de oplevelser,ting ect

Vi gør det samme med wiièn. Opføre man sig pænt-får man lov til at spille. Gør man ikke,-så må man undvære. Det resulterede i en god opførsel da de gerne ville spille wii..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.