Mit barn er virkelig strid i øjeblikket. Barnet hører på ingen måde efter når jeg kalder og vil rent ud sagt "skide mig et stykke"
Jeg er begyndt at lade tingene få konsekvenser. "Hvis du ikke kommer nu, så tager vi ikke i zoo i morgen" osv. og det VIRKER! Mit barn er 3½ år og forstår udmærket godt når jeg beder det om at komme, men det er trodsigt og stædigt som bare pokker.
Når barnet i hysteri og vrede går fuldstændig i selvsving og skriger og råber, så kommer det på værelset og får at vide at det kan komme ud når det er færdig med at skabe sig. Det virker også og barnet har ikke nogle problemer med sit værelse ellers, det elsker at lege derinde. Her handler det om at komme væk fra fællesskabet og vi har ikke en gang eller andet jeg kan sætte det ud i.
Jeg kan godt være benhård men sådan er det når man har et barn med et frygteligt iltert temperament. Ikke alle børn er ens så man skal passe på med at sammenligne opdragelsesmetoder alt for meget.
Lige så hård en mor jeg kan være, lige så kærlig og elskelig er jeg overfor mit barn og vi tager for det meste en snak bagefter om hvad det var barnet gjorde, der gjorde mor så vred.
Anmeld