Hvordan straffer i jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.233 visninger
69 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Shibby

Sidder og ser et barnepigeprogram på kanal5.. Det var fra det program jeg fik fiffet om at sidde barnet på en stol og kigge ind i væggen-det kaldes timeout  

Timeout virker faktisk..Elsker det program

Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

henh01

Jeg straffer ikke mine børn

Hvis jeg har fået nok så siger jeg: "Lille skat nu skal du liiiige gå ind på værelset i 5 min indtil jeg lige har fået hvilet ørene" Men nu er min datter også meget artig og er faktisk sjældent sur/pivet/provokerende osv. Hvis hun er træt og vi eks. skal hjem til mine forældre og hun skaber sig så bliver vi hjemme i stedet, så det er nok sådan jeg "straffer" hende, selvom jeg nok hellere ville se det som en måde hvorpå jeg værner om hendes behov.

Da hun var mindre var det dog en anden snak, der havde hun meget svært ved at være delebarn og kunne ikke rigtig finde ud af hvilke regler der gjalt hvor, så her brugte jeg gangen som time out. Det var det kedeligste rum

Anmeld

7. april 2011

kamtok

'er fingre for at det slet ikke bliver nødvendigt, selvom jeg tvivler på at min søn vokser op og bare er en englebasse der aldrig laver ballade (han er jo trods alt sin fars søn og han er en rigtig drillepind, som eeelsker at "provokere" bare for sjov skyld )..

Anmeld

7. april 2011

Bshizzle

Her hjemme bruger vi Timeout.. hvor han får besked på at gå ind på hans værelse og slappe af..
Og når han er færdig med at være sur, så kan han kalde og sige tingene pænt til os.. - og undskylde.

Han er hjemme ved hans Far hver anden weekend..
Dvs andre regler der, så når han kommer hjem så må han ikke de samme ting.
Så der er tit uenigheder og sure miner efter han har været på weekend.
- Jeg går ikke ind for søde sager til børn samt cola som han får en del af når han ik er hjemme..  

Anmeld

7. april 2011

Shibby

Tror alle familier får brug for timeout før eller senere

Det program er virkelig guld værd  Sidder og guffer fifne i mig når programmet bliver vist for de virker sgu!

Skræmmene at se hvor mange der tjekker emnet her ud men ikke svare. Så er der vidst ting man ikke tør dele medmindre man er ano.

Syntes det er rart at man kan lure andres straffe metoder af. Man kunne jo lære noget  

Anmeld

7. april 2011

Lullaby

Shibby skriver:

Sidder og ser et barnepigeprogram på kanal5.. Det var fra det program jeg fik fiffet om at sidde barnet på en stol og kigge ind i væggen-det kaldes timeout  

Hvad gør i?

Timeout på værelset. Dog ikke i 10 min men nok til at de forstår at nu er grænsen nået. Dog er det sjældent at vi når så langt. De har forstået konceptet så nu behøves jeg bare, at sige, at hvis ikke de holder op så kommer de på værelset. Og så holder de op

Anmeld

7. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Shibby skriver:

Hvad gør i?

nanny 911

Mit barn er kun 5 måneder så hun får ikke time out hehe... Men jeg synes det virker til at være en god måde at barnet lige får en time out..... Ser det ikke som en straf som sådan.....

Men det kommer an på hvordan min datter er når hun vokser op... om jeg har behov for at indføre en timeout

Anmeld

7. april 2011

Shibby

Bshizzle skriver:

Her hjemme bruger vi Timeout.. hvor han får besked på at gå ind på hans værelse og slappe af..
Og når han er færdig med at være sur, så kan han kalde og sige tingene pænt til os.. - og undskylde.

Han er hjemme ved hans Far hver anden weekend..
Dvs andre regler der, så når han kommer hjem så må han ikke de samme ting.
Så der er tit uenigheder og sure miner efter han har været på weekend.
- Jeg går ikke ind for søde sager til børn samt cola som han får en del af når han ik er hjemme..  

Vil han så tale med jer når han er kølet ned igen? Altså fortælle hvorfor han gjorde som han gjorde og at han så forstår at hvis han gør det igen så ryger han ind på værelset igen?

Jeg bruger ikke værelset som straf område, er raj for at drengene så begynder at hade deres værelse. Derfor syntes jeg det med timeout på stolen var genialt

Delebørn har det sværrest..Kender det alt for godt. Hvad der er tilladt ved far er ikke hos mor og omvendt. Det er forvirrene for dem at skulel indstille sig på forskellige reglsæt,men jeg er sikker på at de forstår det når de bliver ældre!

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Shibby skriver:

Hvad gør i?

Jeg har aldrig brugt straf og kommer aldrig til det..kan ikke se nødvendigheden og tror ikke på det gør noget godt for børn eller forældre og deres relation.

Anmeld

7. april 2011

Baby_girl2011

Her hjemme bruger vi time out ude i gangen.. Gange er ikke skide sjov at være i.. Caroline får de antal min, så gammel hun er.. dvs 3 min.. 

Og det hjælper.. 

elsker det program der hedder SOS barnepige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.