Ciss skriver:
Der er en ting som har undret mig meget de sidste par år:
Hvis nogen præsenterer navnet på sin nye baby rissikerer de at blive mødt med "Nå, det navn har jeg ikke hørt før!" I betydningen: Det var da et mærkeligt navn siden JEG ikke kender det. Det var et dårligt valg! Og jeg må ærligt indrømme, at det irriterer mig grænseløst! Det behøver jo ikke at være et sært navn som f eks Mekanikus eller Sekretærina. Det er bare et navn/form af et navn, som vedkommende person tilfældigvis ikke har været ude for før. Vedkommende kan jo fint have gået i klasse med en som har et langt sjældnere navn, men det har de hørt før, og dermed er det automatisk godkendt?
Beklager udblæsningen, men det irriterer mig virkelig, at nogen personer mener sig berettiget til at godkende/ikke godkende et navn med en så tilfældig begrundelse. Man kan jo være ærlig og sige, at navnet desværre ikke faldt i smag eller være diplomatisk og sige "Hvor er han sød!" i stedet for....
Uanset: Lykke til med navnevalget alle sammen - uanset om jeg har hørt navnet før 
Jeg kan virkelig godt genkende det du skriver! Vi er blevet mødt med RIGTIG mange negative kommentar og det har virkelig gjort mig ked af det. Selvom det 'bare' er et navn, så har man jo valgt lige det navn fordi det har en eller anden betydning for en.
Vores datter hedder Lorelai og jeg elsker bare det navn! Vi bliver tit mødt med ord som 'Ej det navn kender jeg ikke, hvor er det grimt' eller 'Er i ikke bange for hun bliver mobbet?'
Jamen, hvis vi skulle vælge et navn hvor vi skulle tænke på om hun bliver mobbet eller ej, om folk kan lide det/udtale det, jamen så ville det jo ikke være et navn vi valgte og kunne lide.
Lorelai kommer sig af Lorelei og er et gammelt sagn om en kvinde der lokker sømænd i fordæv.. Men når jeg ser navnet Lorelai for mig, ser jeg en stærk kvinde som kommer frem i livet..
Anmeld