"Det har jeg ikke hørt før"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

2babygirls

Ciss skriver:

Nydeligt.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Sommerfuglelarven

Min datter hedder også noget "usædvanligt, som man ikke hører så tit" - og egentlig rager det mig en høstak om folk kan lide navnet eller ej, for hun ER bare en Klaramilla

Klara er jo helt normalt og rigtig meget brugt, Milla er også normalt men lidt mere sjældent (mest brugt som kælenavn), Kamilla er også helt normalt... Så hvorfor er det så sært at hedde Klaramilla? Folk mener at det ville være mere "normalt" hvis det var Klara Milla eller Klara-milla - men altså det er da nemmere at stave det ud i et, og det ser bare bedre ud, og det ER hele hendes fornavn.

Annelouise, Annesofie, Karenmarie osv. er jo også helt normalt at hedde!

Anmeld

5. april 2011

LinLin

Hvis jeg siger sådan er det absolut ikke ensbetydende med at jeg synes navnet er grimt/mærkeligt! Der er da bare navne der måske er gået lidt i glemmebogen og som så dukker op igen eller helt nye navne - som man virkeligt ikke har hørt før

Anmeld

5. april 2011

maria_wlt

charlie73 skriver:

Min søn hedder Bastian - og jeg skal tit sige til folk at det er "bare" Bastian - ikke Sebastian 

Men jeg synes man skal være glad for at finde utraditionelle navne -så ikke alle børn hedder det samme.

Bare min beskedne menin 

Vi kan godt li Bastian Vi har også en herhjemme, bare med meget hår og tisser ude i haven Ha haDejligt navn med tryk på..

Anmeld

5. april 2011

Corn

Vi har mødt mange blandede rekationer på vores yngste søns navn, Aslan...

Nogen pænere end andre. Den med "det hører man ikke så tit" tager jeg med ophøjet ro.

Hader tilgengæld når andre laver navnet om: Nååå ligesom Aslak!!! NEJ som Aslan...

Min ældste hedder jo også Andreas og ikke Anders 

Anmeld

5. april 2011

misslea

LauraLW skriver:

ja, det prøvede jeg den anden dag hehe

Vilma? Hedder hun Vilma? Det hører man da ikke så tit hva?

Øh nej, det gør man måske ikke - men det hedder hun altså :-)

heheh.... min datter hedder også Wilma!!! Og der var altid nogle i starten, der sagde... "hmm... altså ligesom hende fra Flintstones??? Hmm... tjaa, det skal man nok lige vænne sig til"!!!

Men nu hvor hun er ½ år, så siger alle jo, at det er det SKØNNESTE navn... og hun kan da ikke hedde andet osv!!!

Nogle gange skal folk bare lige høre navnet nogle gange, før de lige vænner sig til det...

Anmeld

5. april 2011

signe.

vi hører det også konstant, med hensyn til Hasse.. først siger de undrende; ehmm HassAN? nej nej, Hasse.. "Nå, er det svensk??... øhh NEJ!

Anmeld

5. april 2011

signe.

Macaab skriver:

Vi har mødt mange blandede rekationer på vores yngste søns navn, Aslan...

Nogen pænere end andre. Den med "det hører man ikke så tit" tager jeg med ophøjet ro.

Hader tilgengæld når andre laver navnet om: Nååå ligesom Aslak!!! NEJ som Aslan...

Min ældste hedder jo også Andreas og ikke Anders 

wow, Aslan? hvor er det smukt.. ikke ondt, men jeg tænker på løven i Narnia og det er KUN positivt, for jeg ELSKER det navn.. så stolt og prægtigt...

Anmeld

5. april 2011

Corn

signe. skriver:

wow, Aslan? hvor er det smukt.. ikke ondt, men jeg tænker på løven i Narnia og det er KUN positivt, for jeg ELSKER det navn.. så stolt og prægtigt...

nemlig... Min Aslan er super sej, udstråler ro og overblik... Han kan ikke hedde andet

Og brødrene er vilde med Narnia, og det er også dem der har "fundet" på det... Deres første ide var Arthur, efter Arthur og minimoyserne

Men så stemte vi om det, og Aslan løb med sejren.

Det betyder iøvrigt løve

Anmeld

5. april 2011

LauraLW

misslea skriver:

heheh.... min datter hedder også Wilma!!! Og der var altid nogle i starten, der sagde... "hmm... altså ligesom hende fra Flintstones??? Hmm... tjaa, det skal man nok lige vænne sig til"!!!

Men nu hvor hun er ½ år, så siger alle jo, at det er det SKØNNESTE navn... og hun kan da ikke hedde andet osv!!!

Nogle gange skal folk bare lige høre navnet nogle gange, før de lige vænner sig til det...

Præcis :-)

Min Vilma har heddet Vilma lige siden vi vidste hun var en pige - så det har altid været det helt rigtige, og hun har aldrig kunne hedde andet.

Men jeg synes det er noget mærkeligt noget at man SKAL kommentere på navne - det kan da godt være at et navn ikke er min kop te, men så ville jeg helt undlade at snakke om det, men snakke om hvor sød han/hun ser ud f.eks. - mange er sikkert ligeglade, men der er også mange der har et meget personligt forhold til et navn og derfor kan det ramme hårdt for nogle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.