"Det har jeg ikke hørt før"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.063 visninger
58 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Ciss

Der er en ting som har undret mig meget de sidste par år:

Hvis nogen præsenterer navnet på sin nye baby rissikerer de at blive mødt med "Nå, det navn har jeg ikke hørt før!" I betydningen: Det var da et mærkeligt navn siden JEG ikke kender det. Det var et dårligt valg! Og jeg må ærligt indrømme, at det irriterer mig grænseløst! Det behøver jo ikke at være et sært navn som f eks Mekanikus eller Sekretærina. Det er bare et navn/form af et navn, som vedkommende person tilfældigvis ikke har været ude for før. Vedkommende kan jo fint have gået i klasse med en som har et langt sjældnere navn, men det har de hørt før, og dermed er det automatisk godkendt?

Beklager udblæsningen, men det irriterer mig virkelig, at nogen personer mener sig berettiget til at godkende/ikke godkende et navn med en så tilfældig begrundelse. Man kan jo være ærlig og sige, at navnet desværre ikke faldt i smag eller være diplomatisk og sige "Hvor er han sød!" i stedet for....

Uanset: Lykke til med navnevalget alle sammen - uanset om jeg har hørt navnet før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

LauraLW

ja, det prøvede jeg den anden dag hehe

Vilma? Hedder hun Vilma? Det hører man da ikke så tit hva?

Øh nej, det gør man måske ikke - men det hedder hun altså :-)

Anmeld

5. april 2011

Mette+Mathias

Ciss skriver:

Hvis nogen præsenterer navnet på sin nye baby rissikerer de at blive mødt med "Nå, det navn har jeg ikke hørt før!" I betydningen: Det var da et mærkeligt navn siden JEG ikke kender det. Det var et dårligt valg! Og jeg må ærligt indrømme, at det irriterer mig grænseløst! Det behøver jo ikke at være et sært navn som f eks Mekanikus eller Sekretærina. Det er bare et navn/form af et navn, som vedkommende person tilfældigvis ikke har været ude for før. Vedkommende kan jo fint have gået i klasse med en som har et langt sjældnere navn, men det har de hørt før, og dermed er det automatisk godkendt?

Beklager udblæsningen, men det irriterer mig virkelig, at nogen personer mener sig berettiget til at godkende/ikke godkende et navn med en så tilfældig begrundelse. Man kan jo være ærlig og sige, at navnet desværre ikke faldt i smag eller være diplomatisk og sige "Hvor er han sød!" i stedet for....

Uanset: Lykke til med navnevalget alle sammen - uanset om jeg har hørt navnet før

Det er da noget vrøvl du skriver.

Jeg kan da godt finde på at sige netop det, - og kan da ikke se noget galt i det? Tit skal man jo også lige "smage" på et navn før man vænner sig til det, det behøver jo ikke betyde at man ikke kan lide det?

De fleste forældre som vælger et specielt navn, gør det vel fordi det skal være unikt? Hvor fedt er det så at få at vide at; "Det kender jeg 3 der hedder"? Man bliver da tværtimod bekræftet i at navnet er unikt.

Jeg fornemmer, du er lidt usikker omkring navnevalg, siden du tillægger andres - mere eller mindre - tilfældige kommentarer - så stor betydning?

Anmeld

5. april 2011

sne190810

Jeg (eller .. Min datter, men folk snakker jo til mig) bliver tit mødt med "EJ, kan man godt hedde dét??" eller "Hvordan staves det?"

Øhh ...  Ja, man kan godt hedde det, ellers hed hun det jo nok ikke. Og jo, bummelum bum bum, hvordan mon det staves!? Jeg ved det sørme ikke ...........

Min datter hedder Sne, og jeg er udemærket godt klar over det er et specielt og forholdvis 'nyt' navn. OG selvfølgelig at det medfølger mange kommentarer, men altså ... COME ON!!  Hehe

Anmeld

5. april 2011

Dot D

Ja, folk får det nogen gange sagt på en lidt sjov måde.. Vi var ude og gå en tur med Sophus i barnevognen, han var måske en måneds tid, da vi mødte min mands tante. Hun spurgte, hvad han skulle hedde, og vi sagde SOPHUS, nå, det skal man da vist lige vende sig til, var hendes svar Det har jeg grint noget af siden, for når først barnet har det navn, det har, så er det altså sjældent, at man ikke kan se navnet passer. Jeg får den da også tit selv, DOT, det kan man da ikke hedde, men det er nu gået meget godt de sidste 35 år

Anmeld

5. april 2011

Dot D

sne190810 skriver:

Jeg (eller .. Min datter, men folk snakker jo til mig) bliver tit mødt med "EJ, kan man godt hedde dét??" eller "Hvordan staves det?"

Øhh ...  Ja, man kan godt hedde det, ellers hed hun det jo nok ikke. Og jo, bummelum bum bum, hvordan mon det staves!? Jeg ved det sørme ikke ...........

Min datter hedder Sne, og jeg er udemærket godt klar over det er et specielt og forholdvis 'nyt' navn. OG selvfølgelig at det medfølger mange kommentarer, men altså ... COME ON!!  Hehe

Rigtigt sødt navn

Anmeld

5. april 2011

sne190810

Mette+Mathias skriver:

Tit skal man jo også lige "smage" på et navn før man vænner sig til det, det behøver jo ikke betyde at man ikke kan lide det?

Jeg gik 4 måneder, inden jeg vænnede mig/ kunne lide min datters navn.  Det var mens jeg var gravid, og hendes far havde et stort ønske om at hun skulle have navnet Sne.

Min første reaktion var "Hahah,- NEJ! Det er for mærkeligt!"  Men efter nogle måneder, havde faktisk helt glemt det indtil jeg snakkede med en veninde om dét, og hun sagde hun havde tænkt over dét navn, og syntes det var helt vildt smukt. Hun fortalte hvilke tanker, som kom frem i hendes hoved når hun tænkte på navnet.

Det gjorde at jeg vendte 180', og egentlig begyndte at kunne lide navnet, mere og mere.

Anmeld

5. april 2011

CiSo

Mette+Mathias skriver:

Det er da noget vrøvl du skriver.

Jeg kan da godt finde på at sige netop det, - og kan da ikke se noget galt i det? Tit skal man jo også lige "smage" på et navn før man vænner sig til det, det behøver jo ikke betyde at man ikke kan lide det?

De fleste forældre som vælger et specielt navn, gør det vel fordi det skal være unikt? Hvor fedt er det så at få at vide at; "Det kender jeg 3 der hedder"? Man bliver da tværtimod bekræftet i at navnet er unikt.

Jeg fornemmer, du er lidt usikker omkring navnevalg, siden du tillægger andres - mere eller mindre - tilfældige kommentarer - så stor betydning?

Anmeld

5. april 2011

sne190810

Dot D skriver:

Rigtigt sødt navn

uha, tak

Anmeld

5. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Ciss skriver:

jeps jeg får det også af vide..... Min datter skal hedde Elvira..... Også har jeg også fået af vide det vil folk ikke kalde deres barn på baggrund af den tragiske historie......
Det er bare et navn  tænker jeg.......

Men lige meget hvad så er hun min og jeg synes hun er gudeskøn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.