"Det har jeg ikke hørt før"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

LauraLW

misslea skriver:

Ja jeg ærgrer mig også lidt over, at jeg ikke fik sagt noget... men kender du det.. jeg blev simpelthen så overrasket over den bemærkning, så jeg blev fuldstændig mundlam!!! Det er jo helt fair, at hun bedre kan li' det andet navn.. men man behøver da ikke at sige det på den måde!!!

Det kunne jeg i hvert fald aldrig selv drømme om!!!

Og ja.. jeg kan sagten shuske, hvordan jeg syntes, at det var grænseoverskridene, at alle følte, de havde ret til at gramse på min mave, fordi der lå en lille bebs derinde... det er faktisk ret intimt synes jeg... især, når det folk, man ikke kender så godt!!!

Lige netop - det er lidt grænseoverskridende - især hvis folk ikke spørger først. Men det kunne man sikkert også få en hel debat over hehe.

Næste gang du ser hende, så kald hende noget andet... et navn du synes er meget pænere end hendes hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

2babygirls

misslea skriver:

Her i lørdags til hndes barnedåb, kom en fra minmands familie hen og sagde "hej Elvira - ja det kalder jeg dig altså, for det er altså MEGET pænere en Wilma"  (Wilma hedder Elvira til mellemnavn, men kaldes bare Wilma)!! Jeg må indrømme, at jeg blev lidt stram i betrækket!!!!

OH MY GOD, man vælger sku da ikke bare at kalde barnet noget bare fordi man synes bedre om det... grrrr!!!!!

Min svigerinde mener at lige så snart Madeleine ved hvad hun kedder må hun kalde hende Maddie... ØH NEJ....

Anmeld

5. april 2011

misslea

Tina&Martin skriver:

OH MY GOD, man vælger sku da ikke bare at kalde barnet noget bare fordi man synes bedre om det... grrrr!!!!!

Min svigerinde mener at lige så snart Madeleine ved hvad hun kedder må hun kalde hende Maddie... ØH NEJ....

Ja - det er altså mystisk  Og en virkelig irriterende bemærkning!!! Hun burde holde den for sig selv!!

Anmeld

5. april 2011

misslea

LauraLW skriver:

Lige netop - det er lidt grænseoverskridende - især hvis folk ikke spørger først. Men det kunne man sikkert også få en hel debat over hehe.

Næste gang du ser hende, så kald hende noget andet... et navn du synes er meget pænere end hendes hehe.

Hahah... jaaah det kunne være, at jeg sku gøre det, og se, hvad hun vil sige til det!!! Jeg havde nok også sagt noget, hvis det havde været én fra min familie... meeen når nu det var fra svigerfamilien... sååe!!!

Anmeld

5. april 2011

LauraLW

misslea skriver:

Hahah... jaaah det kunne være, at jeg sku gøre det, og se, hvad hun vil sige til det!!! Jeg havde nok også sagt noget, hvis det havde været én fra min familie... meeen når nu det var fra svigerfamilien... sååe!!!

Ja så er det lidt mere tricky hehe :-)

Anmeld

5. april 2011

Mormilla

Min svigerinde sagde da hun fik af vide at hun skulle hedde Nellie mener i godt nok det og det sagde hun flere gange. F... jeg blev sur!!!

Men jeg er glad for navnet og er lige glad med hvad andre mener...

Anmeld

5. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Møder oz tit den kommentar, men synes da bare det er fedt, vi valgte netop Troia fordi det var specielt, min søn hedder Oliver og det er så alm. så synes seriøst det er fedt at folk bemærker min datter har et specielt navn!!!   (Hun er den eneste i Dk. der hedder Troia med I)

Anmeld

5. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

sne190810 skriver:

Jeg (eller .. Min datter, men folk snakker jo til mig) bliver tit mødt med "EJ, kan man godt hedde dét??" eller "Hvordan staves det?"

Øhh ...  Ja, man kan godt hedde det, ellers hed hun det jo nok ikke. Og jo, bummelum bum bum, hvordan mon det staves!? Jeg ved det sørme ikke ...........

Min datter hedder Sne, og jeg er udemærket godt klar over det er et specielt og forholdvis 'nyt' navn. OG selvfølgelig at det medfølger mange kommentarer, men altså ... COME ON!!  Hehe

Sne.... vildt sødt navn, det vidste jeg slet ikke man kunne hedde... men er det sødt og unikt...

Anmeld

5. april 2011

Musen5

Jeg har som sådan kun haft en træls oplevelse i forbindelse med ungernes navne... (Liv, Benjamin og Gabriel Kian)

Min farmor var i tidernes morgen meget imod at vores datter skulle hedde Liv.. aner ikke hvorfor da jeg aldrig fik et svar.... Hun lignede en der var på vej i graven da hun fik at vide at vi skulle ha en Benjamin, men dette var mest fordi at i hendes øjne var vores børn hedninge (de er ikk døbt) og det at give et bibelsk navn til en der ikke er døbt... puha det kunne hun ikke have. (tror hun vendte sig i graven da Gabriel blev navngivet og hun vil gøre det samme med Leah)

/Mette 24+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.